کد خبر: ۳۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: مطابق یافته‌های آزمایشی، ۲ مورد ابتلا به کرونا ویروس در استان کرمان مثبت اعلام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: مطابق یافته‌های آزمایشی، ۲ مورد ابتلا به کرونا ویروس در استان کرمان مثبت اعلام شده است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آخرین وضعیت استان‌های کشور در موضوع ابتلاء به کرونا ویروس را اعلام کرد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور گفت: مطابق یافته‌های آزمایشی، ۲ مورد ابتلا به کرونا ویروس در استان کرمان مثبت اعلام شده است.

دکتر حمید رشیدی‌نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در تشریح جزییات این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ مورد مشکوک ابتلا به کرونا ویروس در سطح استان کرمان، ۱۲ مورد مربوط به بیماران بستری شده در بیمارستان افضلی‌پور، یک مورد بیمار مربوط به یکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر کرمان و مابقی مربوط به سایر شهرستان‌های استان کرمان (ارزوئیه) بودند که متاسفانه جواب آزمایشات ۲ نفر(یک نفر مرد و یک نفر زن) بستری شده در بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان مثبت اعلام شده است.

هم اکنون فرآیند صفر تا ۱۰۰ آزمایشات اولیه تشخیص کرونا ویروس در کرمان انجام می‌شود

وی با بیان اینکه هم اکنون فرآیند صفر تا ۱۰۰ آزمایشات اولیه تشخیص کرونا ویروس در کرمان انجام می‌شود افزود: تست کرونا به صورت سرپایی نداریم و آزمایشات مربوط به تشخیص اولیه این بیماری صرفا در آزمایشگاه جوادالائمه به عنوان آزمایشگاه مرجع تشخیص این بیماری در استان کرمان که دارای پرسنل متخصص و زبده‌ای است، انجام می‌شود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه به اندازه ۵۰۰ تست، کیت در اختیار استان کرمان قرار داده شده است افزود: از این تعداد کیت، ۵۰ مورد آن کنترلی و مقایسه است که روز گذشته ۱۵ مورد و امروز نیز ۲۷ مورد آزمایش صورت گرفته است ضمن آنکه می‌توانیم روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ تست را نیز انجام دهیم.

مبادی ورودی کرمان کنترل می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر کنترل مبادی ورودی تصریح کرد: متاسفانه در ۲ مورد شاهد بودیم که به صورت تجمعی از شهرهای آلوده‌تر به کرمان سفر می‌کنند که هم‌اکنون مبادی ورودی کرمان کنترل می‌شود ضمن آنکه از روز پنجشنبه شب نیز آموزش‌های بهداشتی به وارد شوندگان به شهر کرمان داده شده است و تیم‌های فوریت‌های پزشکی نیز در مبادی ورودی شهر تب مسافران ورودی را کنترل و کسانی که دارای تب بالایی باشند را به مراکز درمانی منتقل خواهند کرد که این تیم‌های کنترل در فرودگاه و راه‌آهن کرمان نیز مستقر هستند.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه از روز گذشته کیت‌های آزمایش تشخیص کرونا تحویل استان کرمان داده شده است افزود: متاسفانه در روزهای اولیه ورود این ویروس به کشور اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول‌های ضدعفونی در سطح کشور و استان کرمان مقداری کم شده بود هرچند دانشگاه علوم پزشکی برای تامین این اقلام خیلی فعالیت کرده و رسانه‌ها نیز به خوبی فرهنگ‌سازی کردند اما متاسفانه ذخیره‌های این اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها به دلیل هجوم مردم، کم شد که در این راستا نیز ما بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهیم که هم بحث گران‌فروشی و هم بحث احتکار صورت نپذیرد اما متاسفانه باز هم عده‌ای سودجو از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند.

وی در خصوص تغییر ساعات کار ادارات استان کرمان نیز اظهار کرد: بنده ۵۰ درصد موافق این تغییر ساعات کار ادارات بودم زیرا معتقدیم این کاهش ۲ ساعته کار ادارات در مجموع می‌تواند مقداری تماس ارباب رجوع با کارمندان را کاهش دهد ضمن آنکه حجم ورودی‌ها نیز باید کمتر شود و مردم زودتر به خانه‌هایشان برگردند که در مجموع چون اکثر نقاط کشور ساعات کار ادارات خود را کاهش داده بودند ما نیز با این موضوع موافقت کردیم.

رشیدی‌نژاد با بیان این مطلب که براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی دوران نهفتگی بیماری کرونا ویروس بین ۲ تا ۲۸ روز است، اظهار کرد: مراکز بهداشتی حاشیه‌ای شهر فعال هستند و بنرها و بروشورهای آموزشی در بین مردم توزیع و نصب شده است ضمن آنکه چند خیّر نیز برای این مناطق ژل‌های ضد عفونی خریداری و در اختیار مراکز بهداشتی این مناطق قرار داده‌اند و همچنین کمیته امداد برای مددجویان خود یک بسته بهداشتی تهیه کرده که اکنون ضرورتی بر توزیع آنها وجود ندارد.

قرنطینه در کرمان نداریم

وی در مورد کنترل خانواده‌های افراد مشکوک به بیماری کرونا ویروس نیز بیان کرد: با خانواده‌های ۱۵ مورد مشکوک تماس گرفته و حتی به درب منازل آنها مراجعه و اعضای خانواده‌های آنها مورد بررسی قرار گرفته و تا ۲ هفته این اقدام ادامه خواهد داشت باید مدنظر داشت که بیماریابی اطرافیان مهمترین کار ماست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که قرنطینه عمومی نداریم و الزامی به اجرای آن در کرمان را نمی‌بینیم، تصریح کرد: قطعا قرنطینه‌ای در کرمان نخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره امکانات مراقبتی از کادر پزشکی بیمارستان‌های سطح کرمان نیز گفت: توزیع ماسک و دستکش در ابتدا به کادر درمانی تعلق می‌گیرد اما در توزیع اقلام بهداشتی مدیریت را داریم و پیگیر گرفتن وسایل حفاظتی برای کادر درمانی بیمارستان‌های سطح استان هستیم.

رشیدی‌نژاد در خصوص تب‌سنج‌ها بیان کرد: اکثر بیماران مبتلای به کرونا ویروس بدون علامت هستند. عده‌ای ممکن است تب کنند و ممکن است فردی نیز تب نداشته اما ناقل این بیماری باشد یا اینکه اوایل دوران بیماری خود را می‌گذراند ضمن آنکه باید به این موضوع نیز توجه داشت که ممکن است تب فرد به دلیل بیماری‌های دیگر باشد.

بنایی بر مخفی‌کاری نداشته و نداریم

وی درباره برخی انتقادات از دانشگاه علوم پزشکی کرمان مبنی بر اینکه تاکید بر نبود فرد مبتلای به کرونا ویروس در کرمان نیز گفت: هیچ‌گاه از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی نگفتیم کرمان بیمار ندارد، بلکه همواره تاکید داشتیم که نمونه مثبت آزمایشگاهی نداریم و اعلام کردیم که افراد مشکوک در استان کرمان وجود دارند و بنایی بر مخفی‌کاری نداشته و نداریم و با توجه به اینکه از روز گذشته کیت‌های آزمایشگاهی به کرمان داده شده است از امروز به صورت روزانه جواب آزمایش‌ها را خواهیم داد ضمن آنکه باید عنوان کرد که از بیش از ۴۰ نمونه آزمایش ارسال شده به تهران نیز جواب ۲۲ مورد آنها آمده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره نظارت بر نانوایی‌ها نیز عنوان کرد: با هماهنگی با سازمان غله بر نحوه عرضه نان در نانواهایی نظارت جدی خواهیم داشت ضمن آنکه توصیه می‌شود مردم از خریدن نان از نانواهایی که متصدی دریافت وجه نقد و تحویل نان یکی است، جدا خودداری کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)