کد خبر: ۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در اولین همایش حزب ندای ایرانیان در کرمان عنوان شد
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت:احمدی نژاد تمام شد و محال است احمدی نژاد به صحنه ی ایران برگردد اما خطر جدی احمدی نژادیسم است و خطر جدی کسانی هستند که می خواهند با فریب و دروغ ما و جامعه ی ما را به انحراف بکشانند.
رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت:احمدی نژاد تمام شد و محال است احمدی نژاد به صحنه ی ایران برگردد اما خطر جدی احمدی نژادیسم است و خطر جدی کسانی هستند که می خواهند با فریب و دروغ ما و جامعه ی ما را به انحراف بکشانند. 


به گزارش گفتارنو در ادامه اظهارات صادق خرازی را می‌خوانید:


× اگر مسئولیت پذیر باشیم مطمئن باشید که توطئه و نفاق و انحراف در صوف جامعه ی ما نمی تواند جای بگیرد. 

× اگر انگیزه باشد می توان کوه های سخت و بلند را و قله های مرتفع را فتح کرد و اگر انگیزه باشد می توان با گام های پی در پی رستگاری را برای جامعه و ملت هامان و برای نسل فردایمان که ما مسئول آن ها هستیم گام های تاثیرگذاری را برداریم. 

× عزیزان و خانم ها و آقایان و خواهران و برادران گرامی 8 سال دو دوره مشکلات بزرگی کشور ما را در ابعاد داخلی و خارجی فرا گرفت و مثنوی معنوی هفتاد من کاغذ شود اگر بخواهیم به ابعاد آن بپردازیم و چیسیتی و چرایی این اتفاق را نخست باید از خودمان شروع کنیم. 

× مگر می شود نقد دو دوره را کرد و از خودمان آغاز نکنیم و چه شد تحولات دوران سازندگی به دوران اصلاحات ختم می شود و 8 سال دوران اصلاحات به چنین فردی و چنین مشکلاتی و انحرافی. 

× اصلاحات واقعیت ایران است و اصلاحات حقیقت جامعه ی ایران است نه می‌توانند اصلاحات را مردود و نه می توانند عبور کنند. 

× اما همین اصلاحات نیازمند اصلاح است و همین اصلاحات نیازمند به بررسی متعدد و مضاعف دارد و این سخن ما به منزله نفی خدمات کسانی نیست که در اصلاحات روزهای سختی را پشت سر گذاشتند بلکه نقد آگاهانه ای است برای فردایمان و نقد آگاهانه ای است که در برابر انحرافی که هم دین و هم دولت را احاطه کرده بود انحرافی که همه ی اعضای جامعه ی ما را در بر گرفته بود و برای انحراف خود تقدس آفرینی می کردند و انسان های پاک و منزه را از جامعه نفی می کردند. 

× وقتی که آگاهی باشد و نقد آگاهانه باشد و تجمع های مسئولیت پذیر و انجمن ها و کانون ها و احزاب قدرتمند باشند و فریب دیگر جایی نخواهد داشت وگرنه بی تفاوت باشیم آسمان سبز این سرزمین سیاه خواهد شد. 

× اگر بی تفاوت باشیم جامعه ی ما از آن جامعه ی متحد تبدیل به جامعه ی متفرق می شود. 
× امیر مومنان در نهج البلاغه می فرماید: ما باید در حق خود متفق باشیم و آن ها در باطن خود متفرق و متاسفم که بگویم که ما در حق خود متفرق و آن ها در باطن خویش متفق هستند. 

× باید یک جریان مسئولیت پذیر و یک جریانی که می خواهد هویت آفرینی کند و یک جریانی که می خواهد جامعه ی ما و جوان و دختران و پسران و زنان و مردان ما را به جای درستی رهنمون کند و این جز با همبستگی و اتحاد و وحدت به بار نمی نشیند. 

× تنها راه موفقیت کلان یک ملت و یک کشور به تعیین کنندگی قدرت رهبری و امامت است و محال است یک ارتش و نیرو موفق باشد و در آن رهبری و شخصیتی که امامت مردم را دارد نقش نداشته باشد. 

× دلیل موفقیت ما در انقلاب اسلامی این تبعیت بین امامت و امت بود و چرا انقلاب در مصر زمینگیر می شود و در تونس زمین گیر می شود و در عراق و افغانستان و در بسیاری از جاهای دیگر موفق نمی شود و دلیلش این است که دیالوگ بین امامت و امت وجود ندارد و موفقیت ما در انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس و همین مقوله دیپلماسی بارز دقیقا در همین جاست که بین کنشگران و بازیگران صحنه های سیاسی و دفاعی و امنیت ملی و فرمانده ی رهبری یک دیالوگ وجود دارد و می توانند همدیگر را درک کنند. 

× بسیاری از کشورها علت انعطاف ناپذیری در این است که این قدرت و مکانیزم ها را ندارند و این موفقیت در کنار موفقیت های ارزشمند دیگری است و یک دولتی می آید زمانی که قدرت را به دست می گیرد و ایران مهم ترین قدرت غرب آسیا بود و به عنوان یک کارشناسی سیاسی و بین المللی عرض می کنیم و هنگامی که دولت اصلاحات دولت را تقدیم کرد دو دستی ایران قدرت بود از همه  لحاظ و نگاه همه ی دنیا به ایران نگاه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بود. 

× بعد از چند ماه متاسفم بگویم که نگاه ها امنیتی و نظامی شد و متاسفم بگویم که فرصت ها تبدیل به تهدید شد و آن قدرت بزرگ اقتصادی زمین گیر شد و موجب بسیاری از مشکلات را فراهم کرد. 

× اما به حول و قوه ی الهی دولتی می آید در چهارچوب منویات رهبری و گام برمی دارد و کمتر از دو سال این موفقیت را عرضه می کند و اگر قرار به استدلال باشد خواهیم گفت آن ها چه کردند و دوستان این مردم چه کردند. 

× اصلاحات یعنی گام برداشتن در جهت منافع ملی ملت ایران و اصلاحات یعنی ارج نهادن به اندیشه ها و دیدگاه های مردم و یعنی قوی کردن پایه های هویت ملی و یعنی جامعه را فرهنگی فرض کردند و یا فرهنگ جامعه را امنیتی کردن. 

× امنیت مهم ترین مولفه و دغدغه ی آحاد بشر است و همه ی آحاد بشر چه انسان غربی و اروپایی و چه انسانی که در منطقه است مهم ترین دغدغه اش امنیت است و مدیران این امر انسان های زحمت کش هستند و مفهوم امنیت نباید در جامعه ی ما ترس ایجاد کند و نباید تبدیل به گریز مردم از دین و دولت شود. 

× اگر امنیت تبدیل به دین ستیزی و دین گریزی شود سزاوار چنین ملت بزرگ و فرزانه ای نیست و امنیت باید در جای خود و فرهنگ مهم ترین مولفه ی تامین کننده ی قلب ها و ذهن ها و فکرها به یکدیگر است. 

× جامعه و مدینه  فاضله‌ای که اساسنامه از زبان پیامبر اسلام است و پیامبر پیام آزادی و رحمتش برای جامعه اینگونه بوده است که احاد جامعه با عدالت زندگی کنند. 

× اسلام و پیامبر هدفش اصلاح جامعه بوده است و ما مبدا اصلاحات را آغاز اصلاحات را مدینه النبی می دانیم مگر نه این است که حرکت بسیاری از علمای ما مثل آخوند خراسانی و سید حسن مدرس و کاشانی و طالقانی و بسیاری از بزرگان عظیم و عزیزی که در ساحت اجتماعی و سیاسی ایران درخشیدند همه از اصلاحات سخن گفتند. 

× اصلاحات پدیده ای زنده در مسیر تاریخ بوده و خواهد بود و محال است بتوانند از اصلاحات نامی نبرند و کسانی تلاش کردند اصلاحات را نابود کنند ولی نشد و دلیل ان این است که اصلاحات ریشه در جامعه و در میان مردم و در قلب مردم دارد . 

× بزرگانی که در فراسوی این انقلاب بزرگ از امام بزرگوار تا طالقانی و بازرگان و مصدق و بسیاری دیگر از بزرگان گامهایشان اصلاحی بود. 

× شهید بهشتی رضوان الله علیه آن شخصیت مدیر و مدبر همواره در جهت اصلاح امور گام برمی داشت ما نمی توانیم اعتقاد و دوگانگی های خانه برانداز را به عنوان مبانی زندگی به کسی توصیه کنیم. 

× اصلاحات نیاز به تعریف مجدد دارد و اصلاحات باید در احزاب مهم و قدرتمند خود را متجلی کند و توسعه ی اقتصادی محال است محقق شود و توسعه ی اجتماعی محال است پرتوافکن شود بدون احزاب سیاسی و احزاب سیاسی مقدمه ی توسعه ی هر ملتی هستند و احزاب می توانند مطالبات مردم را به صورت جدی پیگیری کنند. احزاب می توانند سره را از ناسره با عقل جمعی جدا کنند و جامعه را راهنمایی کنند. 

× اگر کسی به حزب به عنوان گرفتن قدرت نگاه کند مطمئن باشید راه زبان و راه نابودی خود و دوستانش را فراهم کرده است و اگر حزب به مثابه این باشد که می خواهید جامعه ای تربیت کنید و نسلی را آموزش و تربیت کنید که حیات جامعه را با جهان بینی درست در اختیار بگیرد این حزب می تواند مهم ترین کنش گر صحنه ی اجتماعی و سیاسی مردم باشد. 

× چرا احزاب به زودی متولد و به زودی از بین می روند به دلیل اینکه اگر هدف آن ها کسب قدرت باشد مطمئن باشید مردم ایران مردم باهوش و با فراستی هستند و گذشت آن زمان که با شعارهای آسمان کوب به سمت فریب مردم پیش رفت و تنها یک راه باقی می ماند و آن هم به عنوان حزب درک دقیقی از تحولات جامعه داشته باشیم و درک درستی از فعل و انفعالات در جامعه به وجود می آید. 

× اگر حزبی بخواهد پایدار باشد باید اصول اساسی جامعه را درک کند و باید مفاهیمی که باعث وحدت ملی و اعتلای ملی و استقرار عدالت و آزادی و آرامش و امنیت می شود را مفهمومش را درک کند. 

× مگر می شود حزبی در استان فعال باشد به آلام و دغدغه های مردم نرسد در همین استان چقدر مشکلات و آلام وجود دارد چه روستاهای خالی از سکنه و چقدر بحران اقتصادی و گرفتاری و مشکلات طبقات اجتماعی در استان به وجود آمده است. 

× مهم ترین کار این است که احزاب سیاسی به درد مردم برسند و به دولت ارائه ی طریق کنند و بشوند اتاق فکر مسئولان و حاکمیت و روشنگری و بیداری کنید و اگر با روشنگری و بیداری شما می شود جامعه را مسیر داد. 

× مهم ترین دغدغه ی امروز جامعه ایجاد اشتغال در بین مردم است و ما نمی توانیم شعار دهیم و تنها به شعار بسنده کنیم و آزادی و عدالت خوبند و همزاد انقلابند و مفهوم بزرگی دارند و مهمتر از آزادی و عدالت معاش مردم است. 

× احزاب زمانی می توانند تاثیرگذار شوند و اصلاحات زمانی می تواند که دغدغه داشته باشد که به دغدغه های زندگی مردم توجه داشته باشد . بی توجهی به آلام مردم ، اعتماد بین جامعه و مردم را خدشه دار کرد. 

× اگر می خواهید بمانید که باید بمانید تنها راه شما این است که خدمتگزار مردم باشید و هیچ خدمتی مهم تر از این نیست که در راه خدا و انسانیت سرچشمه ی مهربانی و وحدت و محبت باشید و بگذارید هر چه می خواهند بگویند و بنویسند و هر اتهامی می خواهند بزنند. مسیر شما باید بهبود زندگی مردم آزادی مردم ایران باشد. 

× مطالبات مهمی که در پیش روی جامعه است جامعه ی مدنی احیای حقوق شهروندی و رعایت حقوق مردم در جامعه و حقوق اقلیت ها و حقوق زن و حقوق کودک و بسیاری از مبانی که امروز در جوامع مدرن به عنوان مولفه های جامعه های پیشرفته از آن یاد می کنند که این ها با معیارها ی ما در تعارض و تضاد نیستند. 

× جوان ایرانی و خانواده ی ایرانی حق دارد مثل جوامع دیگر زندگی کند و حق دارد در تجلی بهبودها و بهروزی های خود جوامع قدرتمند دیگر را برای خود آرزو کند و این زمانی محقق می شود که همه برای یک جامعه ی با فضیلت و با ارزش تلاش کنیم. 

× اصلاح طلب واقعی کسی که اصلاحات و اصلاح امور را به عنوان یک فریضه ی اعتقادی بنگرد و ارزش قائل باشد. اگر غیر از این باشد مطمئن باشید راه موفقیت ما بسته خواهد شد. 

× اکنون ما در موقعیتی بسیار حساس قرار داریم ، ای انسان های با فضیلتی که در سرای علم جمع شدید مهم ترین دغدغه ی ما امروز انتخابات است و انتخابات تعیین کننده ی آرمان ها و آرزوها آنچه می اندیشیم برای فردای این مردم است. 

× اگر متحد باشید که باید باشیم و اگر صف های مرسوس خود را تشکیل دهیم مطمئن باشید که ایمان به امر مردم را مورد خدشه وارد کرده اند بار دیگر توان گرفتن قدرت را نخواهند داشت. 

× باید مجلسی در شان امام و رهبری و جامعه و مردم ایران به صورت واقعی باشد تشکیل شود و مجلس غوغا سالار مطمئن باشید کشور را به زوال می رساند و مجلس شایسته سالاری که فقط برای مردم بیاندیشد نه برای جیب های خودشان. 

× احمدی نژاد تمام شد و محال است احمدی نژاد به صحنه ی ایران برگردد اما خطر جدی احمدی نژادیسم است و خطر جدی کسانی است که می خواهند با فریب و دروغ ما و جامعه ی ما را به انحراف بکشانند. 

× حاکمیت مسئولیت خود را دارد و مردم مسئولیت خود را دارند و باید مراقب باشید که انتخابات امسال تعریف و بازخوانی مجددی را نیازمند است و به شایعات و فرافکنی ها توجه نکنید و به آینده ی این سرزمین بنگرید و باید جامعه را آنگونه که هست و آن جامعه ی آرمانی که آرزوی ماست و آن جامعه ی آرزمانی که آرزوی بزرگان این سرزمین است در جامعه ی ما محقق شود. 

× بدانید و بدانیم تنها راه حفظ هویت دینی و پاسداری از ارزش های دینی و ملی انسجام ، وحدت و احترام به مبانی قانون اساسی است. 

× اگر اینگونه بیاندیشیم درب های مهمی به رویمان باز خواهد شد و می تواند برای آینده نیز موثر و تاثیرگذار باشد. 

× این استان ، استان فرهیختگان ایران است و کسانی در این استان در عرصه ی جامعه پدید آمده اند که کارنامه و شناسنامه ی افتخارات نیم قرن ملت ایران را دارند و مردان و بزرگانی در این سرزمین درخشیده اند که این انسان ها و مردان سرچشمه ی فضیلت و آگاهی و بیداری بوده اند و انصاف نیست در این استان سخن بگوییم و از مردان بزرگی چون هاشمی رفسنجانی ، شادروان باهنر و مردان بزرگ دیگری اسطوره ی مجاهدت های معاصر حاج قاسم سلیمانی و همه ی ما روزی پایانی خواهیم داشت. 

× همه ی این دغدغه ها روزی نیز آثار خود را داشت خداوندا، بارالها و پروردگاارا به صداقت مردان صادق و بزرگت و به لطف انسان های با فضیلتت و به مجاهدت های مردمان زحمتکش و ساکتی که برای خدمت به خلق عین عبادت برگزیده اند این مردم و آرمان هایشان و موفقیت ها و پیروزی هایشان را بسیار و بسیار نزدیک نصیبشان فرما. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محکومیت‌ وزیر سابق کشاورزی در دولت رئیسی به سه سال حبس

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)