کد خبر: ۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در همایش «مجلس دهم، انتخابی متفاوت» عنوان شد
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: تفکر هشت سال پیش مورد پذیرش مردم نیست، آنها شکست خوردند، بنابراین باید ساکت باشند و قدری پررویی را کنار بگذارند، چراکه آن تفکر نتیجه نداد.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: تفکر هشت سال پیش مورد پذیرش مردم نیست، آنها شکست خوردند، بنابراین باید ساکت باشند و قدری پررویی را کنار بگذارند، چراکه آن تفکر نتیجه نداد.

به گزارش فارس مصطفی کواکبیان عصر امروز در همایش «مجلس دهم، انتخابی متفاوت» در محل خانه شهر، اظهار داشت: بعضی از دوستان سئوال کردند چرا دو تشکل اصلاح‌طلب طی یک ساعت در شهر کرمان برنامه برگزار کرده‌اند و باید بگویم در فرودگاه وقتی آقای خرازی را دیدم، متوجه شدم دو برنامه به صورت همزمان هست و خرازی گفت، برنامه ما خصوصی است و جنبه عمومی ندارد.

وی بیان داشت: هیچ قصد، غرض و مرض خاصی برای برگزاری دو نشست اصلاح‌طلبان در یک ساعت در شهر کرمان نبوده است، در حالی که برخی از سایت‌ها نوشته‌اند این نشانه اختلاف است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: آن جریانی که تصور می‌کند فقط خودش باید همه امور را در دست داشته باشد و تفکر انحصارطلبانه برای خودش در پیش گرفته باید بداند، مردم از نشست‌های اصلاح‌طلبان استقبال می‌کنند و به آنها توصیه می‌کنیم، شما هم اصلاح‌طلب شوید و بفهمید در جامعه اتفاقاتی می‌افتد و آنها باید از تفکری که در آن به سر می‌برند، گاهی عدول کنند.

کواکبیان یادآور شد: عقلای آنها در خانه احزاب و یا دیگر جاها اعتقاد دارند باید جریان‌های سیاسی با منشور اخلاقی با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: معتقدم دولت یازدهم اگر از مذاکرات و مباحث دیپلماسی روابط خارجی فراغت پیدا کرد باید یک بخشی از وقت را به این مسائل بگذارد که گفت‌و‌گوهایی در سطح ملی شکل بگیرد و به نقش مربوط به احزاب، مطبوعات و جامعه مدنی و بسیاری از وعده‌های روحانی بپردازند.

کواکبیان ادامه داد: معیشت، گرانی، تورم و بحث‌های اقتصادی هم درست است، اما نباید توسعه سیاسی داخلی مغفول ماند و زمان از دست برود، وظیفه دولت و همه دولت‌هاست این توسعه متوازن و پایدار را با هم پیش ببرد.

وی تصریح کرد: صادقانه عرض می‌کنم اگر اصلاح‌طلبان نبودند، دولت یازدهم روی کار نمی‌آمد و اصلاح‌طلبان به برآمدن دولت یازدهم کمک کردند و باید به مطالبات آنها توجه شود.

کواکبیان ادامه داد: در سال جاری دو انتخابات مهم را در پیش داریم، طبیعتاً باید زمینه‌ها و مقدمات این انتخابات به خوبی فراهم شود و دولت در این زمینه تلاش کند و امید زیادی دارم این تلاش‌ها، آثار خودش را نشان دهد.

وی اضافه کرد: خدا را شاکر هستیم، امروزه دیگر چندان دلواپسان نمی‌توانند، مدعی باشند و حرفی برای گفتن داشته باشند؛ هرچند در بعضی سایت‌ها و روزنامه‌ها دست‌بردار نیستند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تبیین کرد: روز گذشته در سیرجان هم گفتم، اگر این مواردی که مطبوعات منتقد و مخالف توافق وین به عمل می‌آورد یک صدم این را مطبوعات اصلاح‌طلب در دوره قبل انجام می‌دادند درجا بسته می‌شدند و می‌گفتند، مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و شما خلاف آن عمل کرده‌اید و البته این قانون مطبوعات هم هست.

کواکبیان گفت: این روزنامه‌ها جوری مسائل را جلوه می‌دهند که گویا تیم مذاکره‌کننده فقط رفته‌اند، وطن‌فروشی کنند و کشور را به بیگانگان تحویل دهند و این واقعاً عجیب است.

وی عنوان کرد: من نمی‌گویم با این روزنامه‌ها باید برخورد کنند و بسته شوند، فقط یادشان باشد که ما این مسائل را می‌فهمیم و یادشان باشد، بلایی‌هایی که در آن دوران سر ما آمد و حالا خوش و خوش می‌گویند که این جوری باید بنویسیم و بگوییم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه در مذاکرات هسته‌ای پیروزی بزرگی به‌ دست آوردیم، عنوان داشت: آنهایی که دانش‌آموخته و درس‌خوانده رشته روابط بین‌الملل هستند، می‌فهمند چه اتفاقی در عرصه بین‌المللی به‌ وجود آمده و می‌فهمند برای نخستین بار شورای امنیتی که برای یک کشور 6 قطعنامه را یکجا لغو کرده، یعنی چه.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب متذکر شد: هر زمان به آقایان می‌گفتیم اینها قطعنامه است، می‌گفتند، کاغذپاره است و با آن ادبیات سخیف می‌گفتند، اینها باید قطعنامه‌دانشان پاره شود.

کواکبیان با بیان اینکه ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و مقام معظم رهبری هم بر این موضوع تأکید کردند، افزود: قبول داریم، یکسری محدودیت‌ها را در مذاکرات پذیرفته‌ایم، اما مفهوم مذاکره برد - برد همین است.

وی یادآور شد: ما نمی‌گوییم با این توافق همه مسائل باید درست شود، اما به هر حال دولت یک پیروزی بزرگی در عرصه دیپلماسی به‌ دست آورده است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه سوره فتح اساساً به علت جنگ نازل نشده، بلکه برای صلح حدیبیه است، گفت: پیامبر اعظم (ص) در ظاهر در صلح حدیبیه امتیاز زیادی دادند، اما عواقب آن شامل فتح مکه و غلبه اسلام است.

کواکبیان تبیین کرد: اگر قرار است، ما متهم شویم که یک محدودیت‌هایی را پذیرفته‌ایم این را با صراحت می‌گوییم که این محدودیت‌ها را پذیرفتیم، اما اگر نمی‌پذیرفتیم چه باید می‌کردیم و اگر توافق نمی‌شد آن 6 قطعنامه باید می‌شد 16 تا.

وی تأکید کرد: آیا ما باید روشی که هشت سال طی شد را ادامه می‌دادیم، در حالی که در انتخابات نشان داده شد آن تفکر، تفکری نیست که مورد پذیرش مردم باشد و نماینده آن تفکر حداکثر 4 میلیون رأی در سراسر کشور در برابر 18، 19 میلیون رأی داشت و آنها شکست خوردند، بنابراین باید ساکت باشند و قدری پررویی را کنار بگذارند، چراکه آن تفکر نتیجه نداد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه ما همایش دل‌آرامیم را در نقطه مقابل دلواپسین مطرح کردیم، تأکید کرد: اگر رهبری کمک نمی‌کردند اینها نمی‌گذاشتند کارها پیش رود و چند روز قبل زمانی که فابیوس آمد، یک عده‌ای را راه انداختند به سمت فرودگاه اما وقتی دیدند، جمعیت کم است و فقط 20 نفر هستند، خودشان را جمع کردند، اما واقعیت این است که دست‌بردار نیستند.

کواکبیان بیان کرد: راه برون‌رفت از این مسائل این است که ما باید انسجام تشکیلاتی و اتحاد دلسوزانه اصلاح‌طلبانه را داشته باشیم و راهش این است که بیاییم، مجلسی متفاوت از این سه مجلس ایجاد کنیم؛ دوستان به اصطلاح اصولگرا که در آن جا خوش کرده‌اند و 12 سال است، در مجلس هستند قدری عقب بروند و خستگی در کنند.

وی ادامه داد: معتقدم، سه تحول در این مجلس باید ایجاد شود، نخست اینکه تفکر نوگرایی و اصلاح‌طلبی در این مجلس حتماً باید انجام شود، چراکه می‌بینیم بعضی از این دوستان نمی‌خواهند به‌روز باشند و توجه کنند، دنیا به چه سمتی می‌رود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: طبق سند چشم‌انداز 20 ساله 1404 باید اول منطقه و دهمین اقتصاد برتر دنیا شویم و اگر می توانستند در این 12 سال گلی به سر ملت می‌زدند، اما کسی را متهم نمی‌کنیم که به عمد نخواستند، بلکه نتوانستند.

کواکبیان گفت: عناصر نوگرا، متخصص، تحصیلکرده و اصلاح‌طلب به مجلس بیایند و مجلس قوی است که دولت قوی درست می‌کند، اما مجلس فعلی نمی‌تواند و باید تحول ایجاد شود.

این نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی ادامه داد: مسئله دوم نقش جوانان است و اعتقاد دارم باید 25 درصد مجلس را جوانان بین 30 تا 40 سال بگیرند و نیروی جوان ما دلسوز، صادق و پرنشاط است؛ البته این را به دولت هم توصیه می‌کنیم و مجلس هم باید به جوان‌گرایی توجه کنند.

کواکبیان افزود: حداقل 10 درصد مجلس هم باید متعلق به خانم‌ها باشد، اما حالا فقط سه درصد هستند، در حالی که در افغانستان 80 نماینده خانم داریم و در ایران فقط هشت خانم در مجلس است و وجود زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه بسیار مؤثر است و می‌تواند در فضای عمومی مجلس تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وصیتنامه امام راحل، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود فرمودند «نمایندگانی انتخاب کنید که متعهد به جمهوری اسلامی هستند»، بنابراین هم بخش جمهوریت و هم اسلامیت مهم است.

کواکبیان یادآور شد: ما طرفدار طرح استانی شدن احزاب بودیم، چراکه بحث احزاب را می‌توانست جلو ببرد.

وی افزود: بعضی از نمایندگان دوست دارند به شکل لودرچی و آسفالت‌کار شهر ظاهر شوند، در حالی که نماینده باید ملی و در سطح کلان فکر کند و برای رفع مشکلات جمهوری اسلامی وقت بگذارد.

این فعال سیاسی بیان داشت: امام راحل تعبیری دارند که نماینده را مانند مدرس انتخاب کنید و این خیلی مهم است و دو ویژگی مهم ساده‌زیستی و پاکدستی شهید مدرس مورد تأکید قرار دارد و ما مجلس پاک و پاکدست می‌خواهیم.

کواکبیان بیان کرد: در مجلس هشتم حداقل سه پول بین نمایندگان توزیع کردند، اما ما قابلیت و لیاقت نداشتیم و سمت ما نیامدند، اما این پول‌ها توزیع شد و من تحقیق و تفحص برای برای معاون اول داده بودم و هیئت رئیسه من را خواست و گفت، معاون اول که تحقیق و تفحص نمی‌شود، شما می‌توانید از وزرا بپرسید.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان و عزیزان دلسوز بیایند و مو را از ماست بیرون بکشند و هرکس پول گرفته است، باید جواب پس دهد.

کواکبیان ادعا کرد: یک پولی آوردند و گفتند، باید به مرحوم کردان رأی دهید و حتی اصولگرایان با آنها درگیر شدند و عنوان آن پول کمک به مساجد بود، اما چرا زمانی که می‌خواستند، رأی اعتماد بگیرند کمک به مساجد یادشان افتاد.

وی یادآور شد: یک پولی هم سعید مرتضوی توزیع کرد که کارت هدیه 20، 30 میلیون تومانی بود و می‌گفت کمک به حوزه‌های انتخابیه است و ما معتقدیم اینهایی که وامدار این افراد می‌شوند می‌خواهند برای آنها تصمیم بگیرند و نه مردم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند «نمایندگانی انتخاب کنید که مطلع از اوضاع سیاسی کشور باشند»، اما بعضی از نمایندگان خبر ندارند چه خبر است.

کواکبیان اضافه کرد: عناصری که در مجلس هستند باید کارآمدی داشته باشند و باری از دوش مردم بردارند و به فرموده امام راحل باید نماینده عصاره فضایل ملت و سنبل اخلاق باشد.

کواکبیان ابراز داشت: معتقدیم، مجلس دهم، مجلس متفاوتی خواهد بود، اما نمی‌گوییم اصلاً اصولگرایان نباشند، بلکه 80، 90 اصولگرا باشد، اما همان اصولگرایان هم باید معتدل باشند و افراط‌گرایی برای مجلس دهم سم است و مجلس دهم باید معتدل با اکثریت اصلاح‌طلب باشد.

وی گفت: یک راه بیشتر برای ما اصلاح‌طلبان باقی نمی‌ماند و آن یک لیست سراسری واحد و بدون اختلاف است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی/ مسئولان سابق باشگاه تحت تعقیب قرار گرفتند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

رئیس غله استان کرمان: برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران اختیاری نداریم

افت چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و خارجی

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

پربازدید ها

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته‌های اخیر/ دعوای‌شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

این دفاعیه‌ شخصی من نیست، دفاع از جمهوریت است/ نامه شورای نگهبان کیفرخواستی علیه نهاد ریاست‌جمهوری بود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)