کد خبر: ۳۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه برای زیرسازی و روسازی هر یک کیلومتر خطوط ریلی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است تصریح کرد: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم خط ریلی از سیریز تا زرند را به صورت کامل اصلاح کنیم.

مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه برای زیرسازی و روسازی هر یک کیلومتر خطوط ریلی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است تصریح کرد: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم خط ریلی از سیریز تا زرند را به صورت کامل اصلاح کنیم.

مجید ارجوانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ناوگان ریلی استان کرمان گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث تقسیمات کشوری به صورت ناحیه‌ای و منطقه‌ای اداره می‌شود که حوزه استحفاظی راه‌آهن کرمان تقریبا از کیلومتر ۸۷۲ بافق (۲ کیلومتری بافق) آغاز به سمت زرند و تا ایستگاه شوره‌گز بعد از شهرستان فهرج ادامه دارد که ۵۵۰ کیلومتر طول این خط اصلی است.

وی با بیان اینکه با اتصال خط ریلی سیرجان به کرمان، شهرستان سیرجان نیز از حوزه استحفاظی هرمزگان (از بعد ریلی) خارج و به زیرمجموعه راه‌آهن کرمان اضافه خواهد شد افزود: در راه‌آهن اولین شاخص، ارتقای ایمنی و ایمنی سلامت قطارها می‌باشد.

ارجوانی با بیان اینکه صنعت ریلی استان کرمان سه دوره ریلی را پشت سر گذاشته است افزود: اولین دوره صنعت ریلی استان کرمان به سال ۵۰ و ساخت خطوط ریلی از سمت بافق به زرند بر می‌گردد. در سال ۵۶ خط ریلی از شهرستان زرند به سمت کرمان کشیده شد و در نهایت در سال ۸۲ خط ریلی کرمان با اتصال به شهرستان فهرج به خط ریلی سراسری کشور متصل شد.

مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه نوع ساختار ریلی و فنی از سال ۵۰ تاکنون متفاوت و در نتیجه سرعت قطارها در نوع ریل‌گذاری‌های این مناطق نیز متفاوت خواهد بود افزود: خط ریلی کرمان به سمت فهرج به دلیل آنکه از نوع ریل‌گذاری‌های جدید است می‌تواند سرعتی تا حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و بار محوری تا ۲۲.۵ تن را تحمل می‌کند.

وی با بیان اینکه خط‌های قبلی ناحیه استان کرمان(از بافق به سمت زرند و کرمان) به دلیل قدیمی بودن نهایت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تحمل می‌کنند اظهار کرد: در سال‌های گذشته از سمت بافق تا سیریز به طول ۸۰ کیلومتر این خطوط اصلاح شده است که سرعت قطارها در این بخش به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده ولی از سیریز به سمت زرند و کرمان در حال اصلاح این خطوط هستیم که هم‌اکنون مونتاژ ۱۰ کیلومتر از این مسیر در حال انجام است.

ارجوانی با بیان اینکه برای زیرسازی و روسازی هر یک کیلومتر خطوط ریلی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است تصریح کرد: امیدواریم تا سال آینده بتوانیم خط ریلی از سیریز تا زرند را به صورت کامل اصلاح کنیم.

مدیرکل راه آهن کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تاثیر کرونا بر میزان سفرها اظهار کرد: به دلیل آنکه مردم به توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر خودداری از رفتن به سفرهای غیرضروری و ماندن در خانه، گوش دادند، تقاضا برای سفرها نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسافران راه‌آهن کرمان در این مدت کاهش قابل توجه‌ای پیدا کرده به طوری که تعداد مسافرین برخی مسیرهای ما در این مدت به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر نیز رسید افزود: در گذشته در هر رام، تعداد مسافران جابجایی راه‌آهن کرمان بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر بود که امروز با توجه به رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم، در هر رام تعداد مسافرین به ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر رسیده است که باید از مردم تشکر ویژه‌ای را داشته باشیم.

ارجوانی با بیان اینکه در صورت کاهش تقاضای مسافر، قطارها را در ایستگاه کرمان نگه داشته و عجله‌ای برای تردد آنها نداریم افزود: روزانه هم از سمت مبدا و هم از سمت مقصد ضدعفونی تمامی سالن‌های مسافری، کوپه‌های قطارها و تمامی تجهیزات داخلی واگن‌ها توسط نیروهای راه‌آهن جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد ضمن آنکه مهمانداران قطارها نیز قبل از ورود به واگن‌ها تب سنجی می‌شوند.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به اینکه سالن ایستگاه‌های راه‌آهن استان قبل و بعد از ورود هر قطار ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت کوپه‌های قطار در مسیر تهران کرمان نیز گفت: متوسط استهلاک سالن‌های قطارها در کشور ۳۰ سال است که بعد از ۳۰ سال خود به خود از سیستم ریلی کشور خارج می‌شوند.

ارجوانی با بیان اینکه به دنبال ترمیم خطوط فرسوده منطقه راه‌آهن کرمان در مسیر کرمان به سیریزهستیم افزود: هم‌اکنون قیمت قطار کرمان به مشهد در کوپه‌های ۶ تخته ۷۹ هزار تومان و در کوپه‌های ۴ تخته ۹۱ هزار تومان است که نشان می‌دهد خیلی نرخ قیمت در راه‌آهن بالا نبوده این در حالی است که در بقیه ناوگان‌های حمل و نقل کشور افزایش قیمت بیشتری را طی ۳ سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)