کد خبر: ۳۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد:
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: خوشبختانه در استان کرمان حتی یک مورد زندانی مبتلا به کرونا نداشته ایم و این موفقیت در پی تلاش های دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل زندان ها حاصل شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: خوشبختانه در استان کرمان حتی یک مورد زندانی مبتلا به کرونا نداشته ایم و این موفقیت در پی تلاش های دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل زندان ها حاصل شده است.

"یدالله موحد" در نخستین نشست شورای قضایی استان کرمان در سال جدید افزود: حفظ کرامت قضات، کارکنان دستگاه قضایی و سازمان های وابسته، اصحاب دعوا، وکلا، و کارشناسان و سایر افرادی که به این دستگاه مراجعه دارند یکی دیگر از اولویت های قوه قضائیه به شمار می رود و مدیران باید این کار را در دستور کار قراردهند و لحظه ای از آن غفلت نداشته باشند.

وی ادامه داد: جلب مشارکت نهادهای مردمی برای تحقق اهداف قوه قضائیه از دیگر اولویت های این قوه به شمار می رود و در این راستا دستور العمل ریاست قوه قضائیه باید مبنای فعالیت قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان، توسعه رویکرد نظارتی و انجام اقدامات پیشگیرانه، برخط کردن سامانه های کشف جرم و پیگیری جدی دادستان ها برای کشف جرائم را از دیگر اولویت های قوه قضائیه در سال جدید برشمرد و گفت: قضات و دادستان‌ها باید ساختارهای جزم زا و مساله زا را رصد کرده و در راستای رفع مشکلات اقدام کنند.

موحد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ریاست قوه قضائیه در جلسه اخیر با روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر کشور ضمن تقدیر از قضات، کارکنان دستگاه قضائی، مدیران و کارکنان دستگاه های وابسته به دادگستری ها، محاکم و سایر واحدهای قضایی در سال ۹۸، تاکید کردند که در ماه های پایانی سال که کشور مبتلا به بیماری منحوس کرونا شده بود نیز همکاران قضایی و اداری گام های بلندی را برداشته اند خاطرنشان کرد: براساس اعلام نظر ریاست قوه قضائیه، در راستای تعیین تکلیف پرونده های معوقه در کشور قدم های خوبی برداشته شده است و در این راستا در استان کرمان ۶۲ درصد پرونده های معوقه مشمول دستورالعمل قوه قضائیه مختومه و منجر به صدور رای شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در راستای تعیین تکلیف پرونده های معوقه در نیمه راه هستیم، عنوان کرد: این کار باید با جدیت در سال جاری ادامه یابد زیرا این اقدام همچنان در راس برنامه های قوه قضائیه قرار دارد تا به بروزسانی متعارف در راستای رسیدگی به پرونده های وارده دست یابیم.

موحد با اشاره به اینکه بر اساس تاکیدات ریاست قوه قضائیه، ویروس کرونا ممکن است محدودیت ایجاد کند اما نباید مانع اجرای برنامه های تحولی در قوه قضائیه شود و باید سازکارهای متعارف در این زمینه را تعریف کرده و کار را پیش برد اظهار کرد: براساس نظر ریاست قوه قضائیه، دستگاه قضایی باید دستگاهی هوشمند باشد و متناسب با هر شرایطی کار خود را با وجود موانع و محدودیت ها پیش برده و با خلاقیت در راستای پیشبرد اهداف خود گام بردارد.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که باید از فرصت های ایجاد شده حداکثر استفاده را برد، گفت: اگرچه کرونا یک تهدید است اما فرصت هایی را در درون خود دارد و یکی از فرصت های موجود در این زمینه فرصت تغییر نظام دادرسی از نظامی حضوری و سنتی به نظامی غیرحضوری و مدرن با استفاده از ابزارها و فناوری های نوین است تا حضور افراد در مراجع قضایی را به حداقل رسانیم.

وی عنوان کرد: اگر در این فرصت موجود نتوان در راستای تغییر نظام دادرسی اقدام کرد، مشخص نیست که در فضای دیگری بتوان این تغییر وضعیت را ایجاد کرد زیرا در حال حاضر جامعه آمادگی نسبی برای پذیرش تحولات را دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در راستای توسعه نظام دادرسی غیرحضوری در استان کرمان ارتباطات مستقیم ریاست قوه قضائیه با مردم به صورت ویدئو کنفرانس انجام می شود و زیرساخت های لازم فراهم شده تا آرا و پیگیری های مربوطه در اسرع وقت انجام شود و نیازی به حضور مستقیم مردم نباشد. 

موحد با تاکید بر این مطلب که ویروس کرونا ظرفیت مناسبی برای مکانیزه کردن امور قضایی ایجاد کرده و در این راستا باید کار حساب شده ودقیقی را انجام داد، گفت: مبارزه با فساد در درون و بیرون از دستگاه قضایی از دیگر اولویت های قوه قضائیه به شمار می رود و این موضوع باید جزء رئوس برنامه های کاری بخش های مختلف دستگاه قضایی باشد زیرا وجود فساد در درون و بیرون از مجموعه قضائی به هیچ وجه مورد قبول نیست.

وی تاکید کرد: معتقدم اگر نگاه مدیران فساد ستیز باشد تا آخرین رده های اداری تاثیرگذار خواهد بود و همچنان مبارزه با فساد در درون و بیرون از دستگاه قضایی در اولویت قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که اصلاح بسترهای ایجاد فساد و مبارزه با فساد از دیگر اولویت های کاری قوه قضائیه به شمار می رود، گفت: باید بسترهای ایجاد فساد شناسایی شده و از بین بروند.

موحد افزود: گسترش عدل و آزادی های مشروع یکی دیگر از اولویت های قوه قضائیه است و قضات در این زمینه باید فعال عمل کرده ومنفعل و منتظر دادخواست، جلسه و شکایت نباشند.

وی قطور بودن بی جهت پرونده ها را یک آفت و آسیب جدی در مراجع قضایی دانست و اظهار کرد باید ترتیبی اتخاذ شود تا از درج اوراق بلااستفاده و غیر مفید در پرونده های قضایی خودداری شود چراکه این اوراق علاوه بر قطور نمودن پرونده موجب اتلاف وقت قضات درجهت بررسی نمودن آنها می شود و در نتیجه هزینه هایی را به بیت المال تحمیل می نماید .

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان می تواند پایلوت فهرست نویسی و کاهش قطر پرونده ها باشد، خاطرنشان کرد: راهکارهای مورد نظر در این راستا در دست تدوین است و به مراجع مربوطه اعلام می شود تا در آینده نزدیک شاهد کاهش قطر پرونده ها و خلاصه کردن آنها باشیم.

موحد گفت: انجام محاکمات الکترونیک زندانیان یکی دیگر از موارد مورد تاکید دستگاه قضایی استان کرمان به شمار می رود تا از رفت و آمد زندانیان جلوگیری شود زیرا اگر یکی از زندانیان در مسیر رفت و آمد به مراجع قضائی و زندان به ویروس کرونا مبتلا شود، فاجعه خواهد بود.

وی تاکید کرد: بحمدالله در استان کرمان حتی یک مورد زندانی مبتلا به کرونا نداشته ایم و این موفقیت در پی تلاش های دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل زندان ها حاصل شده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)