کد خبر: ۳۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: متولیان فرهنگ و هنر در استان وظیفه سنگینی بعهده دارند و ساماندهی و نظارت بر هنر ظرافت خاصی را می طلبد، گفت :هنر باید برای ارتقای ارزش های هنری بکار گرفته شود.

امام جمعه کرمان:آثار هنری را به سمت هدایت بشری ببرید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: متولیان فرهنگ و هنر در استان وظیفه سنگینی بعهده دارند و ساماندهی و نظارت بر هنر ظرافت خاصی را می طلبد، گفت :هنر باید برای ارتقای ارزش های هنری بکار گرفته شود.

حجت الاسلام حسن علیداد سلیمانی روز چهارشنبه در دیدار با مدیران دستگاه های فرهنگی استان کرمان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: مدیریت هنری استان هر چه بیشتر در کنار هم قرار گرفته و تلاش کنند تا آثار هنری را به سمت هدایت بشری ببرند.

وی تصریح کرد : یک صحبت هنرمندانه، یک نقاشی هنرمندانه و یا یک شعر هنرمندانه بسیار اهمیت دارد چرا که می تواند  یک جامعه را به سمت و سویی خاص سوق دهد.
امام جمعه کرمان با اشاره به این که گاهی اوقات بدون این که حرفی گفته شود می‌توانیم با یک اثر هنری بر فردی اثر بگذاریم افزود: هنر بسیار آرام در روح و جان آدمی وارد می‌شود و اثر خود را می‌گذارد.
وی تاکید کرد: هنر باید برای ارتقای ارزش‌های انسانی به‌کار گرفته شود.

همدلی خوبی بین دستگاه های فرهنگی کرمان برقرار است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این دیدار گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان که هر کدام ماموریت خاص خود را دارند، اما همدلی خوبی بین آنها وجود دارد.
محمد رضا علیزاده افزود: در سال گذشته در زمینه رویدادهای فرهنگی و هنری استان با تعامل ایجاد شده توانستیم فعالیت‌های فرهنگی هنری استان را به‌خوبی برگزار کنیم.

وی با اشاره به این که در ایام خاص و شرایط کرونایی هستیم با این وجود قلم و اندیشه هنرمندان تعطیل نشده است اظهار داشت: صدها اثر هنری با موضوع مبارزه با ویروس کرونا تولید شد و  هنرمندان متددی با فرهنگ‌سازی مردم را به در خانه ماندن دعوت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: دنیا باید از ایران یاد بگیرد که مردم ایران با درک بالا با یک فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند.

وی ادامه داد: از فضای مجازی در روزهای کرونایی به‌خوبی استفاده شد و کرونا باعث شد تولیدات هنرمندان به‌سمت فضای مجازی برود.

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی هنری یکی از رسالت‌های بسیج هنرمندان است گفت: در برخی شهرستان‌های استان به‌نوعی شاهد فقر فرهنگی و هنری هستیم که برای جبران این موضوع همه باید دست به دست هم بدهیم.
ابوذر حسینی نسب با  اشاره به حضور سرداران شهید مقاومت در کرمان افزود: باید این موقعیت را غنیمت شمرد و کرمان ظرفیت پایتخت شدن رویدادهای فرهنگی هنری در حوزه مقاومت را دارد.

وی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است و باید در تبیین و معرفی این مکتب هنرمندانه تلاش کنیم.
رییس حوزه هنری استان کرمان گفت: یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی و سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی را گرامی می داریم. مجتبی اسدی افزود: به یاری خداوند در حوزه هنری همدلی و همکاری خوبی در عرصه فرهنگی و هنری استان وجود دارد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: سال گذشته ۳۸  عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان تولید و چاپ شده است.

سرهنگ‌محمود مهدوی  افزود: از این تعداد ۱۰  عنوان کتاب در حوزه کودک بوده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)