کد خبر: ۳۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/ عضو علی البدل کارگروه ماده ۱۸ استان مطرح کرد:
عضو علی البدل کارگروه ماده 18در خصوص وضعیت رانندگان سرویس مدارس و مطالبات آن ها به گفتارنو می گوید: رانندگان تا تاریخ 4 اسفند ماه 98مشغول به کار بوده اند، لذا براساس تصمیمی که در کارگروه ماده 18استان گرفته شد مقرر شد تا حقوق آن ها تا 5 اسفند ماه محاسبه و 15روزحقوق تعطیلات فروردین نیز که هر سال به رانندگان پرداخت می شده، امسال نیز محاسبه و به رانندگان پرداخت شود.

هیچ بیمه ای تحت عنوان بیمه رانندگان حمل و نقل دانش آموزی نداریم/15روزحقوق  تعطیلات فروردین ماه به سرویس مدارس پرداخت شود

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:اواخر بهمن ماه بود که اولین مبتلایان به کرونا در ایران شناسایی شد،موج شدید این ویروس به قدری بالاگرفت که در  سراسر کشور رفته رفته بر آمار تعطیلی مشاغل اضافه شد، تا جاییی که عملا در 24 اسفند ماه ستاد مقابله با کرونا تعطیلی رسمس کلیه مشاغل را طی دستورالعملی اعلام کرد.

اگر چه دولت به صراحت بارها و بارها اعلام کرده است که بسته های اقتصادی برای حفط بخش های مختلف اقتصاد برنامه ریزی و اعمال می شود  اما عملاً وقتی هنوز خسارت وارده به بخش ها دقیقاً مشخص نیست، چطور می توان چنین وعده هایی را جدی گرفت.

حال آنکه بسته های ابلاغ شده تا کنون، عملاً قشر وسیعی از جامعه را بر نگرفته اند و بیمه بیکاری نیز به بخش قابل توجهی از افراد تعلق نمی گیرد، فرادی همچون رانندگان سرویس مدارس که علی رغم اینکه یک شغل رسمی دارند، عملا در هیچ بسته حمایتی دیده نشده اند و حتی بیمه ای نیز به نامشان رد نشده است.

مدیر موسسه فجر جنوب شرق که سابقه 12ساله در حمل و نقل دانش آموزی دارد، در خصوص وضعیت رانندگان در ایام کرونا به گفتارنو می گوید: در حق رانندگان حمل و نقل دانش آموزی ظلم شده است،  خیلی ازاین رانندگان خانم هایی هستند که سرپرست خانواراند و عملاً در این ایام هیچ منبع درآمدی ندارند.

رسول کامران در پاسخ به این سوال که آیا بیمه بیکاری به این افراد تعلق می گیرد یا خیر؟ می گوید: رانندگان حمل و نقل دانش آموزی هیچ بیمه ای تحت عنوان بیمه حمل و نقل دانش آموزی ندارند مگر اینکه بخشی از این افراد به نحوی برای خودشان بیمه رد کرده باشند.

او در این رابطه تشریح می کند: برخی ازاین رانندگان تحت عنوان  بیمه رانندگان،بیمه کشاورزی ویا هر عنوان دیگری برای خود بیمه رد کرده اند.

این کارشناسی حمل و نقل درون شهری  با تاکید بر این جمله که حمل ونقل دانش آموزی مسئولیتش به مراتب بیشتز از گونه های دیگر حمل و نقل برون شهری است از نبود هیچ صنفی تحت این عنوان در کرمان گلایه کرد و افزود: نزدیک به چندین سال است که پیگیری می کنم تا بتوانیم یک انجمن تشکیل دهیم ولی به دلیل اختلاف موجود و سواستفاده های صورت گرفته هنوز موفق به تشکیل هیچ اتحادیه ای در این زمینه نشده ایم.

بنا به گفته او فعالان این حرفه پس از تعطیلی مدارس با  مشکلات عدیده ای مواجه شده اند چرا که این دسته از افراد در شرایط عادی نیز به صورت فصلی کار می کرده و تنها چند ماهی که مدارس باز بوده اند، مشغول به کار بودند.

این عضو علی البدل کارگروه ماده 18در خصوص وضعیت رانندگان سرویس مدارس و مطالبات آن ها به گفتارنو می گوید: رانندگان تا تاریخ 4 اسفند ماه 98مشغول به کار بوده اند، لذا براساس تصمیمی که در کارگروه ماده 18استان گرفته شد مقرر شد تا حقوق آن ها تا 5 اسفند ماه محاسبه و 15روزحقوق  تعطیلات فروردین نیز که هر سال به رانندگان پرداخت می شده، امسال نیز محاسبه و به رانندگان پرداخت شود.

کامران که پیش از این سه سال به عنوان نماینده شرکت های حمل و نقل دانش آموزی در کارگروه ماده 8استان عضو بوده است در خصوص چرایی محاسبه این 15روز می گوید:ما به نسبت استان های دیگر کرایه های پایین تری داریم.

او با تاکید بر قانون مندی رانندگان سرویس مدارس در کرمان ، ادامه می دهد:  قانون مندترین شهر است و این مسئله هم به واسطه کارگروه ماده 18و پیگیری های آموزش و پرورش و حمل نقل برای قانون مندی است.

عضو علی البدل کارگروه ماده 18 در پاسخ به چگونگی پرداخت این 20 روز به رانندگان سرویس مدارس می گوید: متاسفانه خیلی از مدارس هیچ گونه پرداختی به رانندگان نداشته اند چرا که خانواده ها هزینه ای پرداخت نکرده اند.

بنا به گفته او بستانکاری 20روزه رانندگان سرویس مدارس  کاملاً قانونی است و در کارگروه ماده 18تصویب شده و پرداخت آن لازم الاجرا است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

وعده حل مشکل شغل، بیمه و حقوق ورزشکاران توسط وزیر ورزش و جوانان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

پربازدید ها

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)