کد خبر: ۳۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
کرونا آتش زیر خاکستر است، با هر بادی دوباره شعله ور می شود
سید وحید احمدی طباطبایی درباره بازگشایی دوباره اصناف تصریح کرد: نکته مهم این است که از دید سلامت نباید اصناف باز می شدند اما نمی توان به مسئله اپیدمی کرونا، یک بعدی نگاه کرد و در کنار مسائل بهداشتی باید موضوعات اقتصادی و نیازهای مردم نیز دیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: دستگیره‌های ورودی درب مغازه ها و کارت خوان ها دو مرکز مهم ابتلا به ویروس کرونا در واحدهای صنفی هستند که توصیه می شود مغازه داران مرتب این مکان ها را گندزدایی و مردم نیز از تماس مستقیم با این موارد جدا پرهیز کنند.

دکتر "سید وحید احمدی طباطبایی" شامگاه دوشنبه اول اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اپیدمی کرونا مانند آتش سوزی در جنگل است. مردم باید توجه داشته باشند که اتش کرونا هنوز خاموش نشده و تنها شعله این آتش چند روزی است که کمتر شده و با هر بادی دوباره شعله ور خواهد شد.

وی درباره بازگشایی دوباره اصناف تصریح کرد: نکته مهم این است که از دید سلامت نباید اصناف باز می شدند اما نمی توان به مسئله اپیدمی کرونا، یک بعدی نگاه کرد و در کنار مسائل بهداشتی باید موضوعات اقتصادی و نیازهای مردم نیز دیده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه در طرح فاصله گذاری هوشمند قرار است اصناف به صورت پله پله و با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند اظهار کرد: بازگشایی اصناف به معنای پایان کرونا نیست و همچنان باید مردم و متصدیان اصناف مسائل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

احمدی طباطبایی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید خیال مردم از موضوع کرونا راحت باشد اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی در قالب سه اصل «کاهش احتمال انتقال بیماری در هر تماس»، «کاهش تعداد تماس‌ها» و «کاهش زمان عفونت زایی بیماری» تدوین شده که در این راستا باید همچنان به بحث فاصله گذاری فیزیکی (۲ متر) توجه ویژه داشت.

وی بر اصل جداسازی زودرس بیماران کرونایی تاکید کرد و افزود: به شدت توصیه می شود به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس در جامعه، افراد با کوچکترین علائمی همچون تب، کوفتگی، سرفه و احساس خستگی خود را در منزل ایزوله کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان شرایط به حالت عادی بازنگشته و هر لحظه ممکن است دوباره شاهد پیک مبتلایان به کرونا باشیم افزود: مردم به گونه ای رفتار نکنند که دوباره به وضعیت ۳ یا ۴ هفته پیش برگردیم. این احتمال وجود دارد که هر لحظه شاهد افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ باشیم و همین امر سبب شود تصمیمات دوباره عوض شده و به حالت قبل برگردیم که در این راستا نیازمند همکاری مردم و اصناف هستیم.

احمدی طباطبایی با این توصیه که مردم بی مورد از منزل خارج نشوند و در صورت خرید نیز مغازه های شلوغ و پرازدحام را انتخاب نکنند اظهار کرد: اکنون زمان ریسک کردن نیست و مردم باید هوشمندانه رفتار کنند.

وی درباره استفاده از ماسک و دستکش گفت: ماسک و دستکش یک اطمینان کاذب را به وجود خواهد آورد که خود می تواند بسیار خطرناک باشد. اما آنچه که از زدن ماسک و پوشیدن دستکش مهمتر است، بحث فاصله گذاری فیزیکی و جلوگیری از تماس دست با سطوح و شستن مرتب دست‌هاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به یک باورغلط مردم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در جامعه شاهد یک باور غلط هستیم که تصور می کنند ویروس کرونا در هوا وجود دارد این در حالی است که ویروس کووید ۱۹ در ترشحات تنفسی افراد است نه در هوا. در فضاهای معمولی ویروس ماندگاری بالایی در هوا ندارد و تنها در برخی مکان هایی که ساکشن های ترشحاتی صورت می گیرد ماندگاری بالایی این ویروس در هوا ممکن است وجود داشته باشد.

احمدی طباطبایی با تاکید بر استفاده از دستکش برای برخی مشاغل اظهار کرد: دستگیره‌های ورودی درب مغازه ها و کارت خوان ها دو مرکز مهم ابتلا به ویروس کرونا در واحدهای صنفی هستند که توصیه می شود مغازه داران مرتب این مکان ها را گندزدایی و مردم نیز از تماس مستقیم با این موارد جدا پرهیز کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)