کد خبر: ۳۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/کشتی به گل نشسته آموزش در پسا کرونا به کدام سمت خواهد رفت؟
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان می‌گوید: تلاش بر این است که تا پایان اردیبهشت ماه دروسی که باقی مانده است ارائه شود و در جا‌هایی از کتاب درسی که دانش آموزان مشکل دارند با پیگیری‌هایی از طریق معلمین راهنما و سرگروه‌های درسی انجام شود، بر طرف شود و سال تحصیلی با همین شکل و با اموزش‌هایی که از این طریق انجام می‌شود، به پایان برسد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان: ۵۰ درصد دانش آموزان به شبکه شاد متصل شدند/ در صورت نیاز برای صرفا مقطع ابتدایی کلاس حضوری برگزار می‌شود/ به دنبال سخت گیری در آموزش نیستیم
 
گفتارنو/مرضیه قاضی زاده: موضوع صرفاً حفظ سلامت و اقتصاد نیست، تبعات کرونا بیش از آن چیزی است که در مقوله ذهنتان بگنجد. پس از تعطیلی مدارس بخش عظیمی از دانش اموختگان کل کشور دچار آسیب شدند، از این بین دانش آموزان مقطع ابتدایی و خصوصاً کلاس اولی‌ها شرایط ویژه تری دارند.

اگر چه در همان ابتدای راه بسته‌های آموزشی ارائه و شبکه‌ها و کانال‌های مجازی در راستای آموزش به محصلان توسط معلمین و مدیران راه اندازی شد و رفته رفته بر حجم این ابزار‌ها و روش‌های جدید هم اضافه شد و شبکه‌هایی همچون شبکه شاد هم به آن اضافه شد؛ اما شواهد موجود حاکی از این امر است که نه تنها وقت کافی برای ارائه دروس گذاشته نشده است، بلکه دانش آموزان نیز ارتباط لازم را با این شیوه آموزش غیر حضوری برقرار نکرده اند و عملاً از این دوره به عنوان یک زنگ تفریح چندین ماهه استفاده کردند.

شایعاتی مبنی بر حذف برخی از دروس و بخش‌های کتاب و یا تکرار مجدد بری از بخش‌ها در سال تحصیلی جدید این بی رغبتی وبی خیالی دانش آموزان را دو چندان هم کرده است.

حجم نگرانی‌های والدین خصوصا در پایه اول، مقطع ابتداییی بیشتر است و به تدریج زمزه‌هایی مبنی بر تکرار پایه فرزندان بین معلمین و والدین شنیده می‌شود، موضوعاتی که دغدغه‌های و تنش‌های والدین با فرزندان را دو چندان کرده است و والدین را حتی نسبت به خرید کتب درسی سال بعد نیز دو دل کرده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به این سوال که به نظر شما شبکه شاد تا چه اندازه توانسته است جایگزین روش‌های حضوری آموزش شود، می‌گوید: هنوز به شکل رسمی شبکه شاد در هیچ منطقه‌ای راه اندازی نشده است، ولی به صورت آزمایشی در بعضی از شهرستان‌ها ومدارس این کار آغاز شده است و این مسئله روزانه به روز رسانی می‌شود تا ان شالله مقدمات و زیر ساخت هایش به طور کامل فراهم شود و و رسماً توسط رئیس ججمهور افتتاح شود.

عباس ضیاء در خصوص اقدامات انجام شده در جهت راه اندازی شبکه شاد می‌گوید: تاکنون قریب به ۹۰ درصد مدارس ما به این شبکه وارد شدند و تا ۸۰ درصد معلمین نیز ورود کردند و کلاسشان تعریف شده است. همچنین قریب به ۵۰ درصد دانش آموزان نیز به این شبکه وارد شده اند.

ضیاء در پاسخ به دلنگرانی‌ها و گلایه‌های والدین از وضعیت آموزش فرزندانشان می‌گوید: به هر حال چاره‌ای نیست و این اتفاقی که پیش امده خانواده‌ها و بچه‌ها را مجبور کرده که درخانه بمانند، لذا خانواده‌ها مجبورند که همکاری لازم را داشته باشند وکنار دانش آموز باشند تا به نوعی کار انجام شود. ضمن اینکه در کنار این موضوع شبکه‌های اموزش و شبکه ها‌ی دیگر هم توسط مدارس به جهت آموزش راه اندازی شده است.

او با بیان این جمله که ما به دنبال سخت گیری در آموزش نیستیم، می‌گوید: د رمناطقی ممکن است شرایط به گونه‌ای باشد که اصلاً موبایل و گوشی خانواده‌ها و دانش آموزان نداشته باشند، لذا ما خیلی حاضر نیستیم سخت بگیریم. جایی که امکانش باشد شبکه شاد ایجاد می‌شود و برای جا‌هایی که امکان آن فراهم نباشد از طریق روش‌های دیگر همچون بسته‌های آموزشی، آموزش‌ها ارائه خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان درپاسخ شایعاتی همچون حذف برخی دروس کتب درسی می‌گوید: چنین مسائلی صحت ندارد.

ضیا در ادامه تشریح می‌کند: ما در مقطع ابتدایی کلاً بحث آزمون نداریم و حتی آزمون پایه ششم نیز حذف شده است لذا ما هیچ مشکلی در این رابطه نداریم. نهایتاً ۲۰ درصد از کتاب‌های ما باقی مانده که آن هم از طریق فضای آموزشی و یا بسته آموزشی در حال آموزش دهی است.

او در ادامه می‌افزاید: تلاش بر این است که تا پایان اردیبهشت ماه دروسی که باقی مانده است ارائه شود و در جا‌هایی از کتاب درسی که دانش آموزان مشکل دارند با پیگیری‌هایی از طریق معلمین راهنما و سرگروه‌های درسی انجام شود، بر طرف شود و سال تحصیلی با همین شکل و با اموزش‌هایی که از این طریق انجام می‌شود، به پایان برسد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در وپاسخ به دلنگرانی‌های والدین دانش آموزان مقطع ابتدایی می‌گوید: خانواده‌ها دغدغه نداشته باشند چرا که در مقطع ابتدایی همه امتحانات به صورت توصیفی برگزار می‌شود و ما هیچ آزمانی نداریم و مشکلی هم پیش نخواهد آمد.

ضیاء خاطر نشان می‌کند: این صحبت مطرح شده است که اگر زمانی نیاز باشد به جهت جبران مشکلات درسی بچه‌ها ۱۵ شهریور کلاس حضوری برگزار شود. البته این امر درصورت محقق می‌شود که مطلبی مانده باشد ویا در ارزشیابی که در پایان اردیبهشت ماه انجام می‌شود این نیاز احساس شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به احتمال رشد تعداد دانش آموزان ترک تحصیلی و یا نیازمند به تکرار مجدد پایه می‌گوید: در سال‌های قبل هم ما بیشترین مردودی و بیشترین تکرار پایه را در سال اول داشتیم، اما والدین اصلاً نگران این موضوعات نباشند، یک ارزشیابی در پایان اردیبهشت ماه انجام می‌شود و اگر نیاز باشد کلاس حضوری به مدت یک الی دو هفته برای مقطع ابتدایی برگزار می‌شود.

ضیاء در خصوص اعلامیه مدارس مبنی بر ثبت نام برای کتب درسی سال جدید می‌گوید: این یک روال عادی است که هر ساله اتفاق می‌افتد و ما هر سال از این تاریخ تا پایان خرداد ماه یک فرجه برای ثبت نام کتاب قرار می‌دهیم که والدین و یا مدارس از طرف والدین می‌توانند این ثبت نام راانجام دهد.

بنا به گفته او مبلغ کتاب در مقاطع مختلف بین ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان متغیر خواهد بود و از پایه دوم شروع می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)