کد خبر: ۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر چهاردهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: مردم باید بدانند ریسک مؤلفه‌هایی مانند سیگار، قلیان، مصرف بیش از حد گوشت قرمز و چربی، استرس و استفاده از غذاهای آماده، مؤثرترین عوامل در ابتلا به سرطان است.
دبیر چهاردهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران گفت: مردم باید بدانند ریسک مؤلفه‌هایی مانند سیگار، قلیان، مصرف بیش از حد گوشت قرمز و چربی، استرس و استفاده از غذاهای آماده، مؤثرترین عوامل در ابتلا به سرطان است.

به گزارش قدس آنلاین، محمد اللهیاری گفت: مردم باید بدانند ریسک مؤلفه‌هایی مانند سیگار، قلیان، مصرف بیش از حد گوشت قرمز و چربی، استرس و استفاده از غذاهای آماده، مؤثرترین عوامل در ابتلا به سرطان به شمار می روند.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان تاکید کرد: مصرف مرتب و فراوان میوه، حبوبات، نانهای سبوس دار و سبزیجات، کاهش مصرف سرخ کردنی ها، چربی و گوشت قرمز، روی آوری به  ورزش و تحرک کافی از عواملی هستند که در پیشگیری از سرطان مؤثرند.

  سرطان خطرناک زنانه

این فوق تخصص خون و سرطان با بیان اینکه نسبت ابتلا به سرطان پستان در مردان نسبت به زنان یک به100 است، اضافه کرد: هم مردان و هم زنان باید مراقب نشانه های این بیماری باشند، چون این سرطان در صورت تشخیص در مراحل اولیه می تواند درمان شده و بیمار به راحتی به زندگی عادی برگردد.

به گفته وی، علایم هشداردهنده این سرطان ؛ وجود توده در بافت نرم پستان، ترشح از نوک پستان بخصوص اگر خونی باشد، تقارن نداشتن هر دو عضو، تورم بافت، زخمی شدن و قرمزی پوست پستان است که برای بررسی خوش خیم بودن یا ایجاد سرطان باید فوری به پزشک مراجعه کرد. وی در این باره تأکید کرد: باید کار بیماریابی از سن 40 سالگی شروع شود و همه افراد از سن 50 سالگی به بعد هر دو سال یک بار «ماموگرافی» سالانه انجام دهند.

  سرطان معده؛ شایع‌ترین درگیری آقایان

اللهیاری با بیان اینکه شایعترین سرطانها در آقایان سرطان معده است‌، خاطرنشان کرد: بی‌اشتهایی و ‌کاهش وزن غیرقابل توجیه‌، دل‌درد یعنی فرد بخصوص افراد مسن احساس نفخ و سوزش داشته باشند، سوء هاضمه، دفع مدفوع سیاه رنگ و استفراغ خونی علایم هشداردهنده در این سرطان است.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان با تأکید بر اینکه چیزی به نام «سونامی سرطان» نداریم، درباره مشکل‌سازترین نوع سرطان برای  بیماران گفت: کشنده‌ترین سرطانهای کشور، سرطان ریه و معده است که علایم سرطان ریه سرفه‌های طولانی‌مدت و قطع نشدنی -که علتی برای آن پیدا نشده باشد- کاهش وزن، ‌خشونت و دو رگه شدن صدا و وجود خلط خونی در ترشحات حلقی است.

وی ادامه داد: احساس بغض و گیر کردن غذا در گلو از نشانه های هشدار دهنده احتمال ابتلا به سرطانهای مری و قسمت فوقانی معده است و دفع خون از مدفوع، تغییر اجابت مزاج و درد شکمی که طول کشیده باشد، از علایم سرطان روده بزرگ است.

اللهیاری درباره سرطان خون نیز اظهار داشت: تبهای طولانی‌مدت بخصوص اگر در شب و همراه با تعریق باشد، احساس خستگی، ضعف و کسالت، بزرگ شدن غدد لنفاوی، اختلال در فعالیتهای عادی فرد، رنگ پریدگی، کبودی پوست و خونریزی غیر عادی از لثه - بدون عفونت لثه - از علایم این سرطان کشنده است.

چهاردهمین کنگره انکولوژی و هماتولوژی و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان، با حضور 600 نفر از پزشکان، پژوهشگران حوزه پزشکی و پرستاران در روزهای 22 تا 24 مه ماه امسال در مشهد مقدس برگزار می شود.
برچسب ها: سرطان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)