کد خبر: ۳۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان اعلام کرد:
استاندار کرمان بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در استان کرمان ۱۴.۹ درصد در سال ۹۷ بوده که به متوسط کشوری نزدیک است اما متاسفانه در نرخ بیکاری بانوان وضعیت استان نامطلوب و در سال ۹۷ نرخ بیکاری زنان استان ۲۷ درصد بوده که از متوسط کشور خیلی پایین تر هستیم و باید کار زیادی در این بخش انجام بدهیم.

استاندار کرمان بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در استان کرمان ۱۴.۹ درصد در سال ۹۷ بوده که به متوسط کشوری نزدیک است اما متاسفانه در نرخ بیکاری بانوان وضعیت استان نامطلوب و در سال ۹۷ نرخ بیکاری زنان استان ۲۷ درصد بوده که از متوسط کشور خیلی پایین تر  هستیم و باید کار زیادی در این بخش انجام بدهیم.

محمدجواد فدائی در ارتباط ویدئو کنفرانس با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به رونمایی از سند "ارتقاء وضعیت زنان و خانواده" استان کرمان اظهار کرد: از نظر قرآن کریم زن می تواند الگوی مردان هم باشد و در آیه ۱۱ سوره تحریم همسر فرعون الگویی برای زنان و مردان است و این نکته مهم جایگاه زن را در قرآن کریم و دین اسلام نشان می دهد.

وی افزود: در آیات دیگر نیز قرآن کریم به جایگاه زن می پردازد و این امتیاز بزرگی است که از نظر قرآن کریم زنان می توانند الگوی جامعه و مردان باشند.

فدائی در ادامه تصریح کرد: در استان کرمان زنانی را داشته ایم که الگو بوده و هستند و از جمله آنها می توان به تنها زن حاکم در کشور ما بعد از اسلام اشاره کرد که دوران قراختائیان بوده (ترکان خاتون) و ۲۶ سال حکومت کرده است.

استاندار کرمان بیان کرد: در دوران این بانوی حاکم، کارهای فرهنگی زیادی در استان کرمان صورت گرفته و در شکل گیری تاریخ کرمان نقش زیادی داشته و اولین دانشگاه ایران در دوره اسلامی توسط این حاکم زن در کرمان در سال ۶۵۰ هجری قمری تاسیس شده و اساتید بزرگی از جمله شیخ محمود شبستری در این دانشگاه تدریس کرده اند.

وی با اشاره به نقش موثر زنان در فرهنگ و سیاست استان کرمان افزود: همچنین در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی زنان نقش مهمی در استان کرمان داشته اند.ضمنا خانم طاهره صفارزاده نیز بانویی از استان کرمان است که شاعر، پژوهشگر و مترجم قرآن کریم و نخستین زنی بوده که قرآن کریم را به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه کرده است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ استان کرمان زنان موثری داشته و داریم و امیدواریم این روند در استان ادامه پیدا کند، گفت: در برخی شاخص های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وضع ما خوب است.

استاندار کرمان بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در استان کرمان ۱۴.۹ درصد در سال ۹۷ بوده که به متوسط کشوری نزدیک است اما متاسفانه در نرخ بیکاری بانوان وضعیت استان نامطلوب و در سال ۹۷ نرخ بیکاری زنان استان ۲۷ درصد بوده که از متوسط کشور خیلی پایین تر  هستیم و باید کار زیادی در این بخش انجام بدهیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال بانوان اظهار کرد: در سال ۹۶ از ۱۴ هزار فقره تسهیلات خوداشتغالی بیش از ۵۰۰۰ مورد به بانوان اختصاص داده شده و از ۲۰۲۰ نیروگاه کوچک مقیاس استان، ۷۲۰ مورد به زنان سرپرست خانواده اختصاص پیدا کرده که نشان می دهد در ایجاد اشتغال بانوان قدم های خوبی برداشته شده است.

فدائی بیان کرد: با وجود ۳۰۰ نفر دهیار زن و عضو شورای شهر در استان کرمان، رتبه اول را در کشور داریم و ۱۸۰ سمن در حوزه زنان و خانواده در استان فعال هستند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با تاکید به لزوم توجه به زنان سرپرست خانوار افزود: ۵۴ هزار و ۳۹۱ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان هستند که از این حیث استان کرمان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده که ۵۰ درصد این بانوان نیازمند شغل هستند.

استاندار کرمان گفت: در استان سالانه به طور متوسط ۵۰۰۰ شغل برای زنان سرپرست خانوار ایجاد می کنیم که باید این روند شتاب و سرعت بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در پست های مدیریتی استان کرمان به طور نسبی از حضور بانوان استفاده شده، تصریح کرد: در انتخاب مدیران در شرایط مساوی، قطعا اولویت را به بانوان می دهیم.

فدائی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است کارهایی برای جنوب استان کرمان برای بانوان انجام شود و در زمینه احداث هنرستان دخترانه شبانه روزی و سالن های ورزشی موردنیاز در جنوب با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری، تلاش می کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)