کد خبر: ۳۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران مطرح کرد:
عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران ضمن تکذیب هر گونه حذف مرغ از چرخه بازار به گفتارنو می‌گوید: هنوز این اتفاق نیفتاده است که مرغدار مرغش را بکشد، ولی عملاً همین الان نیز مرغدار مرغش را پیش از موعد می‌کشد.
دفن مرغ زنده جهت تنظیم قیمت شایعه است/افزایش غیر کارشناسانه جوجه ریزی،دلیل معدوم سازی جوجه ها بود/اثرات کرونا را بیش از حد بزرگ جلوه دادند
گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده: بعد از شوک پخش تصاویر کشتار جوجه‌های یک روزه و نگرانی‌ها و حساسیت‌هایی عمومی پس از آن بود که این بار اخباری مبنی بر معدوم کردن مرغ‌ها به منظور جلوگیری از افت قیمت مرغ شنیده و در فضای مجازی دست به دست شد.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران ضمن تکذیب هر گونه حذف مرغ از چرخه بازار به گفتارنو می‌گوید: هنوز این اتفاق نیفتاده است که مرغدار مرغش را بکشد، ولی عملاً همین الان نیز مرغدار  مرغش را پیش از موعد می‌کشد.

علیرضا مرادنژاد در این رابطه تشریح می‌کند: وقتی نهاده به مرغدار نمی‌رسد، مرغدار اجباراً به منظور جلوگیری از تلف شدن مرغ در اثر گرسنگی مرغش را با سن پایین و وزن غیر استاندارد، (وزن‌های یک کیلو و ۵۰۰) به کشتارگاه می‌فرستد و روانه بازار می‌کند.

مرادنژاد می‌افزاید: این اتفاق عملاً کشته شدن مرغ است، ولی به هر حال هنوز این اتفاق نیفتاده است که مرغدار مرغش را درچاله بریزد، مرغدار به هر قیمتی که بوده حتی با ضرر مرغش را رد کرده است.

بنا به گفته عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران، در حالی مرغ زنده تا ۲۰ روز پیش روز پیش  ۶ هزار تومان و هم اکنون  ۷ هزار و ۲۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود که  قیمت مصوب ستاد تنطیم بازار برای مرغ زنده ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

مراد نیاد خاطر نشان می‌کند: فروش مرغ زنده به قیمت هر کیلو ۸ هزار و ۵۰۰ تومان در شرایطی به صرفه است که نهاده به میزان کافی و با نرخ مصوب دراختیار مرغدار قرار گیرد.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران در خصوص چرایی معدوم کردن جوجه‌ها در اوایل سال می‌گوید: بحث معدوم سازی یک روال طبیعی در صنعت مرغداری است؛ یعنی در مقاطعی از سال مرغ داران پرورش دهنده مرغ مادر مجبور می‌شوند که جوجه از تخم بیرون آمده را معدوم کنند.

مراد نژاد با اشاره به روند ۲۱ روزه تشکیل جوجه، می‌گوید: شوک کرونا، کمبود تقاضا و کاهش قیمت مرغ و بالطبع آن کاهش تقاضا برای جوجه منجر شد که مزارع مرغ مادر مجبور شوند که تعدادی از جوجه را معدوم کنند چرا که نمی‌توان جوجه را بیش از ۲۴ ساعت نگه داشت.

او در ادامه می‌افزاید: دراین ایام به خاطر کرونا و کمبود نهاده‌ها تقاضا برای مرغ کاهش یافت و قیمت آن نیز افت شدیدی داشت درپی آن مرغدار گوشتی تقاضای جوجه را کاهش داد و بازار جوجه‌های یک روزه به هم ریخت به نحوی که قیمت جوجه از قیمت مصوب ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به قیمت ۴۰۰ الی ۵۰۰ تومان هم رسید.

اگر چه عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران معدوم کردن جوجه‌ها برای تعادل قیمتی در بازار را یک روال طبیعی و مربوط به همه دنیا می‌داند، اما در بخش دیگری از صحبت هایش می‌گوید: در کشور‌های دیگر این روال معدوم سازی کمتر اتفاق می‌افتد چرا که آن‌ها زنجیره‌های کاملی دارند.

بنا به گفته مرادنژاد اصلی‌ترین دلیل معدوم سازی جوجه‌ها و افت قیمت شدید جوجه و مرغ تصمیم ستاد تنطیم بازار کشوری مبنی بر افزایش غیر کارشناسانه جوجه ریزی است.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران با بیان این جمله که اثرات کرونا را بیش از حد بزرگ جلوه دادند، خاطر نشان کرد: مصرف ماهانه ایران ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه است، اما ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی شد.

بنا به گفته مرادنژاد هم اکنون تصمیم انجمن جوجه یک روزه برتعدیل تولید جوجه تا ۱۰۰ میلیون قطعه د رماه است، به گونه‌ای که د رجهت اجرای این سیاست تولید ۸ میلیون قطعه جوجه در هفته کم می‌شود.

او در این رابطه توضیح می‌دهد: به طور کلی مزارع مرغ مادر ۴ روز درهفته تولید دراند یعنی روز‌های شنبه، یک شنبه، سه شنبه و چهار شنبه جوجه سر از تخم بیرون می‌آورد، اما در راستای کاهش تولید، یک روز از این ۴ روز کم شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)