کد خبر: ۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به ضرورت حمایت از زندانیان پس از آزادی، گفت: در سطح حرفه آموزی 98 درصد کسانی که در زندان‌های استان گواهی مهارت گرفتند و پس از زندان از طریق مرکز مراقبت حمایت شدند، دیگر به زندان بازنگشتند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، "علی ولی نیا" با اشاره به تاثیر چشمگیر فعالیت‌های آموزشی بر رفتار زندانیان، گفت: اداره زندان‌های این استان در  حوزه آموزش‌های دینی و ورزشی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وی در خصوص اجرای فعالیت‌های قرآنی در بازداشتگاه‌ها تصریح کرد: 60 روحانی و مبلغ در امر اصلاح و تربیت در زندان‌های استان مشغول خدمت رسانی فرهنگی هستند که فعالیت‌های آن‌ها در رفتار زندانیان تاثیر بسیار مفیدی گذاشته است.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان افزود: در سطح حرفه آموزی 98 درصد کسانی که در زندان گواهی مهارت گرفتند و پس از زندان از طریق مرکز مراقبت حمایت شده و مشغول به فعالیت و اشتغالی شدند، دیگر به زندان برنگشتند و به روال عادی زندگی بازگشتند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان با تاکید بر ضرورت حمایت زندانیان پس از آزادی و بازگشت به جامعه، تصریح کرد: هر چه زندانیان را آموزش بدهیم و و بعد از آزاد شدن از زندان از آن‌ها، حمایت  کنیم، میزان بازگشت به زندان کم شده و در همین راستا هم آسیب‌های اجتماعی سیر نزولی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: تنها بازداشتگاه استاندارد در کرمان است و ظرفیت این بازداشتگاه 430 نفر است و قرار است متهمان را از محکومان جدا کنیم. از این بازداشتگاه، برخی به زندان رفتند و برخی هم آزاد شدند. در همین راستا 100نفر به وسیله مددکاران از این بازداشتگاه آزاد شدند و دیگر به زندان منتقل نشدند و این یک نکته خوب برای استان کرمان است.

ولی نیا افزود: در زندان مرکزی استان،یک مرکز آموزش را تجهیز کردیم که ظرفیت آن 600نفر به طور همزمان  است و با توجه به این مراکز، می توان  تاثیر فعالیت های آموزشی را در رفتار زندانیان دید.

وی در خصوص پروژه‌های جدید در استان کرمان، گفت: امسال فاز اول زندان کهنوج افتتاح می‌شود و در حال حاضر هم کار مطالعاتی زندان زرند شروع شده است.

مدیرکل زندانهای استان کرمان با اشاره به ضرورت حمایت از خانواده زندانیان،گفت: سیاست های کلان سازمان و تاکیدات ریاست قوه در کاهش جمعیت کیفری است و بر رسیدگی به خانواده زندانیان تاکید دارند؛ چراکه اگر به خانواده زندانی رسیدگی شود شاهد کاهش آمار زندانیان خواهیم بود.

وی افزود: باید روند ارسال زندانی، طوری پیش برود که آنهایی که مستحق زندان هستند به زندان منتقل شوند و برای عده ای که مجازات جایزگین شاملشان می شود باید حتما این مجازات ها را اعمال کرد.

مدیر کل زندان‌های استان کرمان در پایان تاکید کرد: ساختمان زندانهای ما اکثرا زندان های قدیمی هستند و ما مرتب داریم کار بازسازی را انجام دهیم.در کنار این مسائل، زندانبانی کاربسیار سختی هست و کار با انسان هایی است که برگرداندن انها به روال زندگی سعادتی محسوب می شود.
برچسب ها: زندانیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)