کد خبر: ۳۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اعلام کرد:
جعفر رودری فقدان نگاه برنامه محور در کارگره ها، عدم ارتباط برنامه‌ها با اسناد بالا دستی و عدم ارائه برنامه‌های سالانه مدون را از مشکلات کارگروه‌ها دانست و ادامه داد: ما مصوبه‌ای در یکی از کارگروه‌ها داشته ایم که بعد از ۳ ماه به این نتیجه رسیدند که اصلاً قابل پیگیری نیست و یا دیده ایم که بر روی یک مصوبه بعد ۶ ماه حتی یک نامه هم زده نشده است.


گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان به ارائه گزارش این شورا در سال گذشته و بررسی اشکالات و نقاط قوت و ضعف آن گذشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در تشریح عملکرد شورای در بحث کیفی و کمی گفت: هدف گذاری شده بود که در طول سال 12 جلسه داشته باشیم که 11 جلسه تشکیل شد و 108مصوبه صورت گرفت که صد در صد آن محقق و مورد پیگیری قرار گرفت.

جعفر رودری با بیان اینکه به لحاظ شاخص ها کمی شورا عملکرد بسیار خوبی داشته است ، گفت: در این رابطه شورا امتیاز 94را داشته است اما عملکرد شورا در حوزه کیفی با ایراداتی مواجه بوده است.

بیش از نیمی از شرح وظایف پوشش داده نشده است
رودری با بیان اینکه بیش از نیمی از شرح وظایف پوشش داده نشده است ، گفت: بیش از 50درصد شرح وظایف مغفول مانده و درجلسات متفرقه دیگری رد پایشان دیده می شود .
او در این رابطه تشریح کرد: در قالب کارگروه ها ی تخصصی که در شرح وظایفشان بوده است این مصوبات انجام نشده ودر این کارگروه ها به مباحث متفرقه پرداخته شده ومصوباتی هم صورت گرفته است که بعضاً این مصوبات متفرقه پیگیری هم شده اند.

رأی مدیر با رأی نماینده تام الاختیارش متفاوت بوده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایراد دیگر کارگروه ها در سال گذشته را عدم حضور برخی مدیران درجلسه دانست. او در این رابطه توضیح داد: عدم حضور برخی مدیران در کارگروه ها وحضور نماینده آن ها موجب شده که بعضاً نماینده آن ها اطلاع کافی نداشته و یا با اختیارات لازم شرکت نکرده است؛ همین طور در برخی کارگروه ها ، دیده شده است که بعضاً رأی مدیر با رأی نماینده تام الاختیارش متفاوت بوده است که این مسئله یک ایراد جدی است.

رودری فقدان نگاه برنامه محور در کارگره ها،عدم ارتباط برنامه ها با اسناد بالا دستی و عدم ارائه برنامه های سالانه مدون را از دیگر مشکلات کارگروه ها دانست و در این رابطه افزود:در برخی موارد می بینیم که کارگروه ها و مدیران برنامه سالانه مدون کمتری دارند و بیشتر به سمت و سوی موارد روز مره رفته اند. همچنین مواردی دیده شده است که در یک گارگروه سندی تصویب شده که علاوه برعدم ارتباط با سند بالادستی، مسائل مالی اش هم به درستی دیده نشده است.

او در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه روش های چانه زنی در همه موارد کاهش داشته است، گفت:در سه سال گذشته و خصوصاً در سال 98طرح های پیشران ارائه شده و هدف شورای توسعه و برنامه ریزی محقق شده است .

یک پنجم مصوبات اجرایی نشده است
رئیس سازمان مدریت وبرنامه ریزی با تاکید بر این جمله که یک پنجم مواردی که در شورا تصویب می شود، در کارگروه ها محقق نمی شود ، گفت: درصد تحقق اجرای مصوبات 81درصد است ؛ یعنی یک پنجم مصوبات اجرای نشده است .
رودری در ادامه خاطر نشان کرد: ما تقریباً به لحاظ شکلی در تشکیل شورا و کارگروه ها مشکلی نداریم اما به لحاظ محتوایی لازم است تا دبیران کارگروه ها نگاه برنامه محوری را دنبال کنند و به شرح وظایف کارگروه ها توجه ویژه ای داشته باشند.

یا مصوبه ندهید و یا اگر مصوبه می دهید حتماً الزامات قانونی آن را ببینید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه در انتقاد به عملکرد کارگروه های گفت: در خصوص سگ های بلاصاحب چندین و چند جلسه تشکیل شده است اما عملاً اقدامی صورت نگرفته است.
رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ضمن تایید صحبت های رشیدی گفت: یا نباید مصوبه ای صورت گیرد و یا اگر مصوبه ای صورت می گیرد باید الزامات آن از همان ابتدا دیده شود.

رودری در این رابطه افزود: ما مصوبه ای در یکی از کارگروه ها داشته ایم که بعد از 3 ماه به این نتیجه رسیدند که اصلاً قابل پیگیری نیست و یا دیده ایم که بر روی یک مصوبه بعد 6 ماه حتی یک نامه هم زده نشده است.

شایان ذکر است که دراین جلسه هیچ گزارشی از نقش مصوبات کارگروه ها در شاخص های اقتصادی و توسعه ای همچون اشتغال و تورم و .. ارائه نشد.همچنین هیچ توضیحی در خصوص روند اجرایی شدن مصوبات و اینکه چند درصد مصوبات شورا و کارگروه ها به مرحله اجرا رسیده اند، هم ارائه نشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)