کد خبر: ۳۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل زندان های استان کرمان اعلام کرد:
رمضان امیری تصریح کرد: طی یک سال گذشته و در راستای نگاه رییس قوه قضائیه به کاهش جمعیت کیفری در بخش های مختلف، پنج اقامتگاه موقت در کرمان، بم، جیرفت، کهنوج و سیرجان راه اندازی کرده ایم تا کسانی که نیاز به تودیع وثیقه دارند، تا زمان تامین آن در این مراکز نگهداری شده و به زندان معرفی نمی شوند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان کرمان گفت: ۱۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان برای آزادی این افراد نیاز داریم و انتظار است خیران و متدینان مانند سال های گذشته به ستاد دیه کمک کنند.

رمضان امیری امروز چهارشنبه در نشست خبری با تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه السلام اظهار کرد: نقش زندان در امر امنیت جامعه بر کسی پوشیده نیست و زندان در کنار سایر دستگاه های انتظامی و امنیتی، وظیفه نگهداری متهمان و محکومانی را دارد که بنا به تشخیص مقام قضائی به زندان وارد می شوند.

وی افزود: در استان کرمان ۱۰ زندان، یک بازداشتگاه موقت و یک کانون اصلاح و تربیت داریم که زندان برای جرائم عمومی و مواد مخدر است.

امیری تصریح کرد: طی یک سال گذشته و در راستای نگاه رییس قوه قضائیه به کاهش جمعیت کیفری در بخش های مختلف، پنج اقامتگاه موقت در کرمان، بم، جیرفت، کهنوج و سیرجان راه اندازی کرده ایم تا کسانی که نیاز به تودیع وثیقه دارند، تا زمان تامین آن در این مراکز نگهداری شده و به زندان معرفی نمی شوند.

مدیرکل زندان های استان کرمان بیان کرد: کرمان در این زمینه پایلوت است و این افراد بدون انگشت نگاری، به مدت ۱۴ روز در اقامتگاه نگهداری می شوند تا کفالت و وثیقه را بسپارند یا رضایت شاکی را اخذ کنند که در این صورت دیگر با جرمی کوچک نام زندان بر پیشانی افراد زده نمی شود.

وی ادامه داد: در سه ماه عملکرد اقامتگاه های موقت در استان کرمان، از ورود ۳۵۰ نفر به زندان و ثبت نام آنها به عنوان زندانی جلوگیری شد.

امیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان گفت: در سال های گذشته کرمان جزو استان های ردیف اول در بخش آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک خیّران بوده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان کرمان تصریح کرد: تقریبا یک و نیم درصد از آمار زندان های استان مربوط به جرائم غیرعمد از جمله بدهکاران مالی، نفقه، مهریه، خسارت های کارگاهی و قتل های شبه عمد است.

وی افزود: ۱۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان برای آزادی این افراد نیاز داریم و انتظار است خیران و متدینان مانند سال های گذشته به ستاد دیه کمک کنند.

امیری با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان هرساله زندانیان جرائم غیرعمد امید دارند که آزاد شوند، افزود: علی رغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا، مردم ایران و استان کرمان با تدبیر و برنامه ریزی در جمع آوری کمک ها خوب عمل کردند و با برنامه ریزی صورت گرفته، جشن گلریزان امسال به صورت غیرحضوری، حضور فردی و از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: زندان برای افراد و خانواده ها خسارت های زیای از نظر روحی، اقتصادی و ... به وجود می آرود و در کنار فرد زندانی، خانواده او بیشتر مجازات می شود.

مدیرکل زندان های استان کرمان در پایان گفت: هر هفته دو جلسه صلح و سازش در زندان کرمان برگزار و در زمینه جلب رضایت شاکیان تلاش می کنیم که در سال گذشته بیش از ۲۰۰جلسه صلح و سازش برگزار و مبلغ ۸۶ میلیارد تومان از شاکیان تخفیف گرفته شد که شاکیان با اعلام رضایت، کمک بزرگی به ستاد دیه کرده اند.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)