کد خبر: ۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تا پایان سال گذشته ۱۱۱ بیمار مبتلا به هپاتیت در رفسنجان شناسایی شدند.
مدیر گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تا پایان سال گذشته ۱۱۱ بیمار مبتلا به هپاتیت در رفسنجان شناسایی شدند.
مجید نژاد قادری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته در شهرستان رفسنجان ۷۲ بیمار مبتلا به هپاتیت B و ۳۹ بیمار مبتلا به هپاتیت C شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه این بیماری مانند ایدز می تواند به مدت طولانی بدون علامت باشد، ابراز داشت: زمانی فرد متوجه مشکل می شود که دچار عوارض این بیماری از جمله نارسایی کبد و یا سرطان کبد شده باشد.

این مسئول از کسانی که مشکوک به این موضوع هستند؛ خواست برای انجام مشاوره و آزمایش رایگان به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری در مرکز بهداشت رفسنجان واقع در خیابان امام مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۴۲۸۹۲۳۲ تماس بگیرند.

مدیر گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به راه اندازی کلینیک هپاتیت در رفسنجان از سال گذشته، تصریح کرد: هدف از راه اندازی این کلینیک این بود تا هم افراد پرخطر زودتر شناسایی و برای درمان به موقع به متخصص معرفی شوند و هم نسبت به واکسیناسیون خانواده بیمار اقدام شود؛ ضمن اینکه آموزشهای لازم به بیمارو خانواده وی داده شود.

به گفته وی این معاونت در طول سال برنامه های آموزشی به مردم از طریق مراکز بهداشتی درمانی داشته و در این راستا نسبت به چاپ پوستر و پمفلت آموزشی اقدام کرده است.

نژادقادری تصریح کرد: عوامل مختلفی از جمله ابتلا به ویروس های هپاتیت، داروها، سموم، آنوکسی، الکل و …باعث التهاب و از بین رفتن بافت و عملکرد طبیعی کبد یا «هپاتیت» می شوند.

وی گفت: براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی ۳۸۵ میلیون ناقل هپاتیت B و ۱۷۰ میلیون ناقل هپاتیت C در جهان وجود دارد و سالانه بیش از یک میلیون مورد مرگ در اثر هپاتیت اتفاق می افتد.

این مسئول با اشاره به این نکته که ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد آلوده شده به ویروس هپاتیت علامت خاصی را نشان نمی‌دهند، بیان داشت: اگر دستگاه ایمنی نتواند بیماری را تا شش ماه مراقبت کند، شخص علایم هپاتیت مزمن را نشان می‌دهد.

مدیر گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان سپس راههای انتقال ویروس هپاتيت ب را از مادر به جنین، تماس جنسی با فرد آلوده، از راه خون آلوده و استفاده از سرنگ مشترک در معتادان تزریقی و ترشحات بدن برشمرد و افزود: مهم‌ترين راه انتقال هپاتیت C نیز از راه خون شامل تزريق خون آلوده، تزريق مشترك بين معتادان تزريقی و خالكوبی است. البته در کشور ما انتقال این نوع از هپاتیت از طریق فراورده های خونی بسیار کم شده است زیرا کنترل می شوند.

نژادقادری عنوان کرد: امروزه پیشگیری از هپاتیت B از طریق واکسیناسیون و همچنین تزریق ایمونو گلوبولین صورت می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه تزریق این واکسن امروزه در برنامه واکسیناسیون کودکان گنجانیده شده است، افزود: اما بزرگسالان نیز می توانند نسبت به انجام آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برای هپاتیت C واکسن موثری ساخته نشده است؛ اما در صورت تماس جنسی با فرد مبتلا یا بریدگی با وسایل آلوده به ویروس هپاتیت C تزریق ایمونوگلوبولین به منظور بالا بردن توان ایمنی بدن توصیه می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رفع تصرف 5 هکتار از زمین‌های دولتی در جنوب کرمان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

قیمت طلا در بازار کاهشی شد

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

درخواست کارت سوخت از خردادماه اینترنتی می شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)