کد خبر: ۳۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت درباره آغاز فروش خودرو تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا برای ایام عید سعید فطر پیش فروش کارخانه‌های خودروسازی مجددا آغاز شود اما باید بسترهای نرم‌افزاری فراهم شده و شرایط ایمنی لازم برای ثبت نام و قرعه کشی تامین شود.

جعفرپور سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت درباره وضعیت بازار خودرو بعد از تصمیمات اخیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: با توجه به تعیین تکلیف قیمت خودرو که کمی از قیمت سال ۹۷ بیشتر شده اما فاصله زیادی با قیمت های صوری و کاذب بازار دارد، به مردم توصیه می کنم فعلا اقدام به خرید خودرو نکنند تا با تعیین تکلیف ماجرای قیمت خودرو توسط همکاران ما در شورای رقابت قیمت های اعلامی در اختیار خودروسازها قرار گرفته و تکلیف ۳۰ هزار خودرویی که منتظر قیمت نهایی هستند مشخص شود.

او بیان کرد: با توجه به حجم بسیار زیادی از خودروهایی که به زودی از طریق این تولیدات و افزایش سرعت تولید وارد بازار می‌شوند و خودروهای احتکار شده که با همت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی از پارکینگ ها خارج می‌شوند. امیدواریم به زودی از تب کاذب قیمت خودرو کاسته شده و با رسیدن به عرضه و تقاضا با روش های منطقی به قیمت‌های قابل قبولی دست پیدا کنیم.

جعفرپور بیان کرد: مواد اولیه مورد نیاز خودروسازها باید مدیریت شوند؛ فروش فولاد، مس، آلومینیوم و موادی از این قبیل با تغییرات نرخ ارز قیاس می شوند و همین موضوع نوسان قیمت تمام شده در خودروسازی ها را به همراه دارد. از ۳ سال گذشته قیمت فولاد برای خودروسازها ۴ برابر و رودیم ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است، این در حالی است که میزان مصرف این ماده با توجه به تغییرات استانداردهای آلایندگی افزایش پیدا کرده و مجموع این هزینه‌ها، افزایش قیمت تمام شده محصولات را به همراه دارد.

سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت درباره آغاز فروش خودرو تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا برای ایام عید سعید فطر پیش فروش کارخانه‌های خودروسازی مجددا آغاز شود اما باید بسترهای نرم‌افزاری فراهم شده و شرایط ایمنی لازم برای ثبت نام و قرعه کشی تامین شود. جلسات لازم با پلیس راهور برگزار شده و امیدوار هستیم اتصال ما به بخش هایی از جمله ثبت احوال و پلیس راهور احتمال بروز خطا و تخلف را به حداقل برساند.

پول مردم در حساب خودروسازها ذخیره نمی‌شود

او درباره نحوه اخذ پول برای شرکت در ثبت نام خودرو تصریح کرد: پول های مردم دست خودروسازها نخواهد ماند بلکه ما در تلاش هستیم تا با تهیه واسطه‌ های بانکی پول ها تنها در حساب افراد متقاضی بلوکه شده و تا پایان فرآیند ثبت نام و قرعه‌کشی بلوکه باقی خواهد ماند. در صورتی که فرد جزو برنده های قرعه کشی باشد این وجه برداشت شده و خریدار ۴۸ ساعت زمان برای پرداخت مابقی وجه زمان خواهد داشت.

بنا بر اظهارات سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت علاوه بر مردم خودروسازها هم چشم انتظار تعیین تکلیف قیمت‌های خودرو‌ها هستند. آغاز پیش فروش خودروها و تزریق ۳۰ هزار خودرو به بازار به زمان عرضه این اعداد ارقام بستگی دارد. ورود بخشی از این تولیدات که سرپرست دفتر خودرو و نیرو محرکه از آن یاد کرد می‌تواند شرایط بازار را به طور کلی متحول کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)