کد خبر: ۳۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان خبر داد؛
عماد محسنی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر شاهد رونمایی از تندیس سردار سلیمانی خواهیم بود، بیان کرد: در حال حاضر منتظر هستیم تا نفرات اول تا سوم مشخص شوند و سپس منتظر نظرات ودیدگاه مسئولان شهر هستیم که هر کدام از این تندیس ها در کدام قسمت از شهر ساخته و نصب شوند.

محسنی با اشاره به اینکه تا دو ماه دیگر تندیس سردار سلیمانی در شهر کرمان رونمایی خواهد شد، گفت: ساخت تندیس سردار برای ما از اهمیت وافری برخوردار است زیرا این تندیس باید برای نسل ها باقی بماند به همین دلیل سعی کردیم این کار را با جدیت و کارشناسانه انجام دهیم.

به گزارش آرمان کرمان، عماد محسنی تکلو معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان  در رابطه با تاخیر در ساخت تندیس سردار سلیمانی در شهر کرمان، اظهار کرد: هنوز تشییع جنازه سردار اتفاق نیفتاده بود که فراخوان ساخت تندیس را منتشر کردیم و جوایز آن نیز مشخص شد از جمله اینکه ۱۳ میلیون تومان برای نفر اول، ۱۰ میلیون تومان برای نفر دوم و ۵ میلیون تومان برای نفر سوم در نظر گرفته شد.

وی گفت : در این رابطه آثار زیادی ارسال شد که از بین آنها ۴ اثر به مرحله دوم  راه یافتند این کارها همگی پُرتره  و فاخر بودند که ۳ اثر مربوط به هنرمندان کرمانی و یک اثر هم مربوط به هنرمند کشوری است.

شیوع کرونا باعث شد تا ساخت ماکت تندیس سردار سلیمانی به تعویق افتد

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان افزود: مرحله دوم برنامه زمانبندی در ۲۰ اسفند ماه که تاریخ تولد سردار سلیمانی است قرار شد که آثار به اخذ قرارداد برسد که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم و تمامی برنامه ها تعطیل شد.

محسنی عنوان کرد: با تعطیلی کلیه ادارات و فروشگاه ها هنرمندان نتوانستند متریال خریداری  و اقدام به ساخت ماکت کنند سپس با تعطیلی ایام نوروز و پس از آن به دلیل بیماری کرونا این کار به تعویق افتاد که در حال حاضر با کمی تاخیر این ماکت ها ساخته و به شهرداری ارائه شده است.

وی بیان کرد: قرار بود که ۴ هنرمند آثار خود را روی ماکت بسازند و تحویل شهرداری دهند تا از بین آنها نفرات اول تا سوم برای اخذ جایزه و نفر برتر برای اخذ قرار داد انتخاب شود.

 هفته آینده داوری آثار ارسال شده انجام می شود

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان تصریح کرد: قرار است در هفته آینده داوری انجام و اثر یا آثاری که قابل اجرا هستند انتخاب شوند، برخی از این آثار باید در کارگاه و یکی از آنها باید در محل  ساخته و نصب شود.

محسنی به نصب تندیس ها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از آثار در گلزار شهدای مسجد صاحب الزمان (عج) محل دفن سردار سلیمانی نصب و دو اثر دیگر با نظر و دیدگاه مسئولان شهر در بیت الزهرا و مرکز شهر نصب خواهند شد.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی بگویند چرا در شهر کرمان و شهر خود سردار سلیمانی ساخت تندیس به تاخیر افتاده و در برخی از شهرهای دیگر از جمله اهواز این تندیس رونمایی شده است، گفت:متاسفانه این آثار رونمایی شده از کیفیت لازم برخوردار نیستند و ما قصد داریم  کاری انجام دهیم که در خور و شأن سردار دلها باشد.

ساخت تندیس سردار باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد زیرا باید نسل ها باقی بماند

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان اذعان کرد: ساخت تندیس سردار برای ما از اهمیت وافری برخوردار است زیرا این تندیس باید برای نسل ها باقی بماند به همین دلیل سعی کردیم این کار را با جدیت و کارشناسانه انجام دهیم زیرا ما قصد نداریم کیفیت را فدای زمان کنیم.

محسنی با بیان اینکه ما سعی کردیم قبل از اینکه به طور مستقیم سراغ ساخت تندیس برویم ابتدا آن را روی ماکت پیاده کنیم، ادامه داد: برای اینکه کار با ارزش، با کیفیت و با دوامی را ارائه کنیم فراخوان را دو مرحله ای منتشر کردیم در مرحله اول رزومه و طرح های انجام شده هنرمندان را خواستیم و در مرحله دوم پیاده کردن طرح روی ماکت در واقع وقتی هنرمند ماکت کار را می سازد بهتر می توانیم توانمندی وی را در ساخت مجسمه ارزیابی کنیم.

تا دو ماه دیگر از تندیس سردار سلیمانی در شهر کرمان رونمایی می شود

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با ارزیابی هایی که انجام شده مطمئن هستیم که ۴ اثر ارزشمند و قابل ارائه در دستور اجرا داریم.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمان با بیان اینکه تا دو ماه دیگر شاهد رونمایی از تندیس سردار سلیمانی خواهیم بود، بیان کرد: در حال حاضر منتظر هستیم تا نفرات اول تا سوم مشخص شوند و سپس منتظر نظرات ودیدگاه مسئولان شهر هستیم که هر کدام از این تندیس ها در کدام قسمت از شهر ساخته و نصب شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)