کد خبر: ۳۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به لحاظ تولید صنایع دستی در استان مشکلی نداریم، اما با افزایش فعالیت های مرتبط با این حوزه مانند نمایشگاه ها و بازارچه ها، صنایع دستی کرمان بیشتر معرفی و عرضه می‌شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به لحاظ تولید صنایع دستی در استان مشکلی نداریم، اما با افزایش فعالیت های مرتبط با این حوزه مانند نمایشگاه ها و بازارچه ها، صنایع دستی کرمان بیشتر معرفی و عرضه می‌شود.

فریدون فعالی  در آیین گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی افزود: با توجه به داشته‌ها و توانمندی های استان کرمان در حوزه صنایع دستی باید تلاش کنیم معرفی درستی از این آثار داشته باشیم.

وی بیان کرد: ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کرمان فعالیت دارند که برای ۱۵ هزار نفر مجوز و پروانه تولید صادر شده است و امکان برای خدمات رسانی بیشتر فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: کرمان با وجود شرایط و توانمندی مناسب اگر بخواهیم در حوزه صنایع دستی اتفاقات خوبی رقم بخورد، باید همگی همت کنیم تا حق استان در این بخش را بگیریم.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۸ هزار متر گلیم در سیرجان تولید می شود تصریح کرد: جفا است که صادارت این محصول از استان های دیگر انجام شود و تلاش داریم زنجیره ارزش افزوده گلیم در استان ایجاد شود.

فعالی تاکید کرد: در دوران کرونا روزگار خوشی به ما نگذشت، اما فعالیتها آغاز شده و شرایط روز به روز در بازار صنایع دستی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته از ۶۰ اثر ارسالی استان کرمان،  ۲۱ اثر نشان ملی مرغوبیت کالاهای صنایع دستی را اخذ کردند که حق استان کرمان بیش از این تعداد بود و در سال جاری تلاش می کنیم تعداد بیشتر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: سال گذشته ۹۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ۶۳ پرونده  صنایع دستی در مناطق محروم استان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی کرمان بیمه شده‌اند اما با توجه به محدودیت‌ها این مهم متوقف شده است، اما در سطح وزارتخانه در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.

وی افزود: گذرگاه فرهنگ و هنر با همراهی شهرداری در شهر کرمان راه‌اندازی می شود و پیش‌بینی می‌کنیم که این گذرگاه یکی از مراکزی که حتما گردشگران از آن دیدن می‌کنند باشد و امیدواریم از ظرفیت آن برای رونق صنایع دستی به‌ خوبی استفاده شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: صنایع دستی کرمان ارزش بسیار بالایی دارد و اگر بتوانیم بازارهای صادراتی را توسعه بدهیم ارزش این کار بیشتر خواهد شد.

سید مهدی طبیب زاده افزود: صنایع دستی استان کرمان معمولا ناشناخته است، در حالی که رتبه سوم تنوع را داریم، اما رتبه ۳۹ صادارت را دارد که با شناختن این صنایع می‌توانیم صادرات آنها را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: تشکل صنایع دستی کرمان  با حضور اساتید و هنرمدان در اتاق بازرگانی تحت یک انجمن تشکیل می‌شود و این اتاق هزینه تهیه نقشه راه صنایع دستی را می‌پردازد و آماده همکاری است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: آماده همکاری با صنعتگران صنایع دستی استان هستیم و صنایع دستی هویت استان کرمان است و این هنر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این آیین با حضور جمعی از مسئولان در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برگزارشد و از کارآفرینان و فعالان‌برتر حوزه صنایع دستی استان کرمان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از پویش خرید محصولات صنایع دستی به‌ منظور حمایت از صنعتگران در دوران کرونا و نمایشگاه صنایع دستی در فضای مجازی با همکاری شرکت نمایشگاهی هفتواد کرمان، شهرداری کرمان و اتاق بازرگانی رونمایی شد.

منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)