کد خبر: ۳۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس دادگاه های عمومی و حقوقی شهر کرمان اگفت:واگذارکننده های منازل سازمانی مذکور که عمدتا خود واگذارشونده نیز بوده اند (مدیرعامل وقت، مدیرمالی و ذیحسابی وقت، مدیر حقوقی وقت، مدیر حراست وقت، مدیر دفتر مدیرعامل وقت، مدیر تملک و مستندسازی وقت، مشاور حقوقی وقت مدیرعامل، مجری وقت طرح و...) حتی برای تمامی ۱۹ باب منزل سازمانی واگذاری صرفا مبلغ ۶۳۰ میلیون تومان دریافت کرده اند که این قیمت معنایی به جزء ثمن‌ بخس (کم بها) و اضرار به حق و حقوق عموم مردم و بی عدالتی در جامعه نداشته است، ثانیا ضمن اینکه این فروش و واگذاری مورد اعتراض سایر کارکنان آن شرکت دولتی نیز بوده است.

(عکس تزیینی است)


رییس دادگاه های عمومی و حقوقی شهر کرمان با رد شایعات مطرح شده درباره نقض قانون و بی عدالتی در رسیدگی به پرونده مربوط به تخلفات فروش منازل سازمانی آب منطقه ای کرمان، گفت: این پرونده بر اساس قانون مورد رسیدگی قرار گرفته و احکام صادره نیز پس از طی روال قانونی اجرایی شده است.

حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی در تشریح این موضوع افزود: طی چند روز اخیر چند ویدئو و گزارش در اعتراض به تخلیه ۱۵ باب منازل سازمانی دولتی شرکت آب منطقه ای استان کرمان در فضای مجازی بویژه اینستاگرام منتشر شده است که ادعاهای مطروحه در آنها با واقعیت منطبق نیست و از این رو دستگاه قضایی ابعاد پرونده را به منظور تنویر افکار عمومی تشریح می کند.

وی ادامه داد: پس از تصویب و ابلاغ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال ۱۳۸۹ و بموجب ماده ۸ قانون مذکور و آیین نامه های اجرایی مربوطه تعداد ۱۹ باب از منازل سازمانی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان به عده ای از مدیران وقت شرکت مذکور و کارمندان ساکن بدون رعایت شرایط قانونی مثلا تعدادی منازل مسکونی داشته اما باز خانه سازمانی به آنها واگذار شده، واگذار شد اما بلافاصله در همان بدو امر و در زمان همان مدیران واگذارکننده و واگذارشونده (سال ۹۱) با ورود دستگاه های نظارتی استان تخلفات بسیار زیادی به ویژه از حیث قیمت کشف شد به گونه ای که حداکثر قیمت دریافتی که بابت منازلی با عرصه بیش از ۴۰ قصب (۱۰۰۰ متر مربع) با زیربنای ۴۰۰ مترمربع دریافت شده بود ۵۸ میلیون تومان بوده است در حالی که در همان زمان همان منزل مسکونی در آن محل (بلوار جمهوری اسلامی، چهارراه فرهنگیان، بطرف بوستان مادر، سمت راست) بسیار بیشتر از قیمت واگذاری قیمت معاملاتی آنها بوده است.

رییس دادگاه‌های عمومی و حقوقی شهر کرمان ادامه داد: متأسفانه واگذارکننده های منازل سازمانی مذکور که عمدتا خود واگذارشونده نیز بوده اند (مدیرعامل وقت، مدیرمالی و ذیحسابی وقت، مدیر حقوقی وقت، مدیر حراست وقت، مدیر دفتر مدیرعامل وقت، مدیر تملک و مستندسازی وقت، مشاور حقوقی وقت مدیرعامل، مجری وقت طرح و...) حتی برای تمامی ۱۹ باب منزل سازمانی واگذاری صرفا مبلغ ۶۳۰ میلیون تومان دریافت کرده اند که این قیمت معنایی به جزء ثمن‌ بخس (کم بها) و اضرار به حق و حقوق عموم مردم و بی عدالتی در جامعه نداشته است، ثانیا ضمن اینکه این فروش و واگذاری مورد اعتراض سایر کارکنان آن شرکت دولتی نیز بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: از این رو همان مدیران وقت شرکت آب منطقه ای استان اقدام به ابطال کلیه واگذاری ها مطابق قوانین و تعهدات سپرده شده کرده اند و بر همین اساس دعاوی قضایی لازم باخواسته ابطال اسناد واگذاری توسط همان مدیران واگذارکننده و واگذارشونده نزد دادگستری کرمان مطرح شد که در نهایت پس از رسیدگی های قضائی دقیق طی مراحل بدوی و تجدیدنظر و برخی دیوان عالی کشور و احراز وقوع تخلفات متعدد در روند واگذاری های انجام شده در تمامی پرونده های متشکله، حکم بر ابطال کلیه اسناد واگذاری صادر شد تا مالکیت تمامی منازل سازمانی مورد بحث به دولت برگردد.

این مقام قضایی یادآور شد: تعداد ۴ نفر از واگذارشونده‌ها از جمله مدیرعامل وقت قبل از شروع رسیدگی های قضایی و صدور حکم و یا بلافاصله پس از صدور حکم اقدام به استرداد داوطلبانه منازل دریافتی کرده اند و در خصوص مابقی بعلت عدم تمکین از احکام قضائی صادره، پس از طی تمامی تشریفات قانونی مربوطه از قبیل ابلاغ حکم، چندین مرحله ابلاغ اجرائیه، اعطای مهلت های متعدد جهت تخلیه و اجرای حکم، حتی حکم به واریز وجوه پرداختی به نرخ روز از طرف شرکت و با لحاظ تورم و شاخص بانک مرکزی به حساب صندوق دادگستری جهت واریز بحساب ایشان پس از تخلیه و تحویل املاک مورد نظر و... عملیات اجرایی مطابق قوانین و مقررات جاری کشور آغاز شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: موضوع اجرای بخشی از احکام صادره در این پرونده به علت تمرد و مقاومت ساکنین هنوز به اتمام نرسیده است، لذا آنچه حائز اهمیت و قابل توجه و ملاحظه می باشد این است که در پرونده های قضایی منازل سازمانی شرکت آب منطقه ای استان کرمان و فرایند اجرای احکام قطعی صادره هیچگونه نقض قانون و بی عدالتی صورت نگرفته بلکه آنچه معمول گردیده دقیقا منطبق بر قوانین و مقررات و عدالت اجتماعی و حقوق عمومی و بیت المال بوده و قطعا چنانچه غیر از این صورت می گرفت عدالت اجتماعی و قوانین و مقررات جاری و حقوق عمومی و بیت المال خدشه دار می شد.

وی تصریح کرد: بنابراین اینکه در گزارش ها و ویدئوها و مصاحبه های منتشره ادعا شده بعد از ۱۰ سال به یکباره دارند منازل واگذاری را تخلیه می کنند، کذب محض است.

رئیس دادگاه های عمومی و حقوقی شهر کرمان خاطر نشان کرد: این پرونده تمامی مراحل بررسی توسط مراجع نظارتی، رسیدگی های مفصل قضایی، صدور آرای بدوی، تجدید نظر و حسب مورد آرای دیوان عالی کشور، ابلاغ آرای صادره به متصرفین، چندین مرحله اخطاریه و اعطای مهلت تخلیه، استرداد وجوه ناچیز پرداختی به نرخ روز به متصرفین و هر اقدام و مقدمه لازم را طی کرده و در نهایت بعلت اصرار متصرفین بر عدم اجرای آرای قضایی و عدم بازگرداندن املاک به دولت، مطابق قوانین راهی به جزء تخلیه وجود نداشته است و قطعا عدم تخلیه املاک بیت المال محل اشکال است نه تخلیه آن و البته تمرد آنها از اجرای حکم می تواند پیامدهای کیفری نیز داشته باشد.

ابراهیمی عنوان کرد: نکته قابل ذکر دیگر این است که علاوه بر مهلت های متعدد اعطایی و استرداد وجوه ناچیز پرداختی به نرخ روز و بر اساس شاخص تورم، از زمان صدور احکام قطعی تاکنون که بیش از چهار سال می‌گذرد، ایشان درواقع در املاک غیر (دولت) و بدون پرداخت هیچگونه اجاره بهایی (که بنا به نرخ اجاره بهای منطقه ای در آن محل بطور میانگین برای هرخانه ماهی ۳ میلیون تومان می باشد) سکونت داشته اند که از این حیث نیز هرگونه ادعا مبنی بر تضییع حقوق ایشان را غیروارد و غیرموجه می سازد علاوه بر آنکه تصرفات آنها در این برهه از زمان غاصبانه تلقی و حق مطالبه اجره المثل ایام تصرف برای دولت محفوظ می باشد. 

وی تصریح کرد: ضمنأ شایعه و خبر کذب دیگری مبنی بر ایجاد شعبه تجدیدنظر جدید به منظور رسیدگی خاص و جداگانه به پرونده های مذکور در زمان رسیدگی، در فضای مجازی منتشر شده که این ادعا نیز کذب محض بوده و افزایش شعبات رسیدگی کننده به ویژه شعبات تجدیدنظر فرآیندی کاملا معمولی محسوب و از آن زمان تاکنون نیز چند نوبت دیگر انجام شده؛ به گونه ای که درحال حاضر تعداد شعبات تجدید نظر که در آن زمان ۱۱ شعبه بوده درحال حاضر ۱۷ شعبه می باشد.

رییس دادگاه های عمومی و حقوقی شهر کرمان در پایان تاکید کرد: آنچه برخلاف واقعیت اخیرا انتشار یافته نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی با نیت جلوگیری از اجرای قانون و احکام قضائی و استرداد املاک دولتی بوده که قطعا هوشیاری مخاطبین و خواست عموم در حفاظت از حقوق بیت المال و اموال عمومی مانع از رسیدن به مقاصد این چنینی خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
تشکر کار خوبی کردین تا درس عبرتی برای همه شود
غزاله
|
United States
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
1
1
سلام و درود بر شما
دوست گرامی این متنی که منتشر کردین در راستای منازل آب منطقه ای....شما چقدر از صحت این ماجرا خبر دارین ؟ چقدر سند و مدرک به شما ارائه شده؟ و چگونه بدون شنیدن صدای مردم یک طرفه به قاضی رفتین؟پس وجدان و انسانیت چی میشه؟
از کجا به شما دستور داده اند که چنین اکاذیبی رو منتشر کنید؟به عنوان یک رسانه برایتان متاسفم که حتی حاضر نشدید عکس واقعی این منازل رو منتشر بکنید...حتی حاضر نشدید صدای مردم رو هم بشنوید و اینچنین یک طرفه قضاوت کردید.آدرس ما مشخص است چرا خبرنگار شما حتی یک بار سراغ ما نیامد؟
مخاطب عزیز منبع این خبر مقام رسمی قضایی است و نیازی به صحت سنجی نیست. شما اگر سخنی دارید شماره تلفن خود را ارسال کنید تا سخنان شما نیز منتشر شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

رییس کل دادگستری استان کرمان: برخورد با صاحبان مراکز کسب و پیشه که اسم خارجی دارند  

پیش بینی هواشناسی کرمان از وضعیت هوا در روزهای پایانی سال

مصوبه کاهش زمان خدمت سربازی تایید شد

دانش آموزان برای امتحانات نهایی فقط کتب درسی را بخوانند

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

2308  کلاس درس طی ایام عید در کرمان میزبان مسافران نوروز خواهد بود

تله کابین کرمان بالاخره مجوز فعالیت را از اداره استاندارد گرفت

اسباب‌کشی در ایام عید فقط با مجوز پلیس امکانپذیر است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)