کد خبر: ۳۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان مطرح کرد:
استاندار کرمان اعلام کرد: اطمینان می دهم که در استان کرمان هیچ کاری به دلیل ضعف مدیر معطل نمی ماند و اگر جایی احساس کنیم به خاطر ضعف مدیر، اشکال وجود دارد به روش های مختلف آن را حل می کنیم و بلافاصله مشکل را به وزیر مربوطه انتقال داده و حل می کنیم و مطمئنا اگر دو مرتبه کار به وزارتخانه بکشد، آن مدیر مربوطه تغییر می کند.

استاندار کرمان با بیان مطلبی مبنی بر اینکه اعلام شده برخی تصمیمات در استان سیاسی است، گفت: بنده چهار مسئله اشتغال، تولید، سرعت عمل و استان کرمان را به لحاظ مدیریتی و سیاسی نسبت به آن تعصب دارم و بعد از این نظر کارشناسی، علم، مهارت و تجربه مهم است.

محمدجواد فدائی امروز ۲۶ تیرماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: با اظهارنظرهایی مواجه هستم که مبتنی بر علم و تحقیق نیست و بعضا این نظرات موجب مشکلات و ایجاد نگرانی هایی می شود.

وی با اشاره به لزوم داشتن علم و باور برای اظهارنظرها و همچنین توجه به بحث شرعی افزود: مهم ترین ضرر اظهارنظرها(بدون علم و تحقیق) این است که اعتماد عمومی را از دست می دهیم.

فدائی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در جائی که حجت بر ما تمام شده اظهارنظر بکنیم و جایی که حجت بر ما تمام نشده اظهارنظر نکنیم.

استاندار کرمان در بخش بعدی سخنانش بیان کرد: اکنون زمان شعار دادن و رجزخوانی نیست. باید عمل بکنیم و صحبت های عالمانه و کارشناسانه داشته باشیم و بر مبنای آن عمل کنیم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه برای تصمیم گیری حل مشکلات مردم باید با نظرات عالمانه کار را دنبال بکنیم، افزود: با مشکلاتی در سیستم اجرائی، مسائل اقتصادی و ... مواجه هستیم و اینکه بگوییم مشکلات مربوط به الان است و قضاوت عجولانه داشته باشیم، عالمانه و عاقلانه نیست و حتی ممکن است توهین تلقی شود.

فدائی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری و توسعه عنوان کرد: اولویت اصلی ما اشتغال و تولید است و باید همه تلاش ما متوجه حل مشکل اشتغال و تولید باشد.

وی با بیان مطلبی مبنی بر اینکه اعلام شده برخی تصمیمات سیاسی است، گفت: بنده چهار مسئله اشتغال، تولید، سرعت عمل و استان کرمان را به لحاظ مدیریتی و سیاسی نسبت به آن تعصب دارم و بعد از این نظر کارشناسی، علم، مهارت و تجربه مهم است.

استاندار کرمان اعلام کرد: اطمینان می دهم که در استان کرمان هیچ کاری به دلیل ضعف مدیر معطل نمی ماند و اگر جایی احساس کنیم به خاطر ضعف مدیر، اشکال وجود دارد به روش های مختلف آن را حل می کنیم و بلافاصله مشکل را به وزیر مربوطه انتقال داده و حل می کنیم و مطمئنا اگر دو مرتبه کار به وزارتخانه بکشد، آن مدیر مربوطه تغییر می کند.

وی در ادامه درباره انتصابات در استان اظهار کرد: در یک سال پایانی دولت اصل بر این است تغییری ایجاد نشود مگر جائی که ضرورت پیدا شود. زیرا در این بازه زمانی تغییرات موجب کندی کارها می شود.

فدائی افزود: همسوئی با دولت، کارآئی و سلامت نفس از شروط اصلی ما در انتصابات است و مدیران شهرستان ها نیز باید به این مسئله توجه داشته باشند که تا حد امکان در شهرستان ها تغییری داده نشود و در صورت لزوم شروط بیان شده را مدنظر داشته باشند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان تاکید کرد: مدیران استان دقت داشته باشند که تغییرات در شهرستان ها را حتما با فرمانداران هماهنگ کنند.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان گفت: در ابتدای شیوع بیماری به دلیل اینکه جامعه به نوعی غافلگیر شده بود، ضرورت ایجاب می کرد، یک فرصت ایجاد کنیم لذا مدارس، دانشگاه ها و بازار تعطیل و ورودی های استان کنترل شد و موفق هم بودیم.

وی افزود: اکنون با فراهم شدن امکانات و موارد و لوازم بهداشتی(مانند ماسک که البته باید تلاش کنیم ارزان تر به دست مردم برسد) و با توجه به اینکه غافلگیری وجود ندارد و بیماری همچنان ادامه دارد، تعطیلی معنا و فایده ای ندارد.

فدائی با تاکید بر اینکه سیاست ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی است و خیلی روی این قضیه حساس و جدی هستیم و به مصوبات ستاد کرونا در زمینه اجرای پروتکل های بهداشتی اشاره و بیان کرد: تالارهای پذیرائی باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کرده و برای هر تالار یک ناظر مقیم گذاشته شده و اگر ضوابط رعایت نشود، آن تالار پلمب می شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و عروسی در منازل، گشت بهداشتی ویژه کووید ۱۹ با حضور نماینده دادستانی تشکیل شده که در صورت لزوم با حکم قضائی وارد منازل شده و مراسم را تعطیل می کنند و شب گذشته به سه منزل وارد شده و مجالس را تعطیل کردند و در این زمینه نیازمند همکاری مردم هستیم که تجمعات را به پلیس اطلاع بدهند.

وی افزود: در برخورد با تجمعات و رعایت پروتکل ها خیلی جدی هستیم و امیدواریم در فاصله زمانی معقول تعداد مبتلایان و فوتی ها کاهش پیدا کند.

فدائی تصریح کرد: به نظر بنده حل مشکل کرونا ویروس یک فرمول دارد و باید همه به آن عمل کنیم و این است همه ما فرض کنیم هم خودمان و طرف مقابلمان کرونا داریم پس هم ماسک بزنیم و هم فاصله را رعایت کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)