کد خبر: ۳۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی/توضیحات مدیرعامل آب و فاضلاب در خصوص زمین‌های پیشنهادی طرح اقدام ملی مسکن:
دو هزار ۹۹۱ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهر کرمان وجود دارد که باید برای این عده زمین دولتی تأمین شود. ۳.۹ هکتار زمین‌های حاجی‌آباد و ۵.۱ هکتار زمین‌های بلوار سیدی، زمین‌های پیشنهادی راه و شهرسازی برای تأمین زمین هزار و ۳۹۳ متقاضی مسکن‌اند. برای الباقی راه شهرسازی پیشنهاد زمین‌های کارخانه خانه‌سازی و هنرستان رضوان و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) را ارائه کرده است.

گفتارنو/مرضیه قاضی‌زاده: دو هزار ۹۹۱ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهر کرمان وجود دارد که باید برای این عده زمین دولتی تأمین شود. ۳.۹ هکتار زمین‌های حاجی‌آباد و ۵.۱ هکتار زمین‌های بلوار سیدی، زمین‌های پیشنهادی راه و شهرسازی برای تأمین زمین هزار و ۳۹۳ متقاضی مسکن‌اند. برای الباقی راه شهرسازی پیشنهاد زمین‌های کارخانه خانه‌سازی و هنرستان رضوان و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) را ارائه کرده است.
در تشریح وضعیت زمین‌های پیشنهادی باید گفت که اراضی خانه‌سازی خارج از محدوده شهری است و اراضی ۷۵ هکتاری بلوار رضوان نیز ۴۰ هکتار آن مربوط به دانشکده است و تنها ۳۵ هکتار بدین منظور در نظر گرفته‌شده که البته همان هم همچون اراضی ۶۴ هکتاری ستاد اجرایی حضرت امام (ره) کاربری غیرمسکونی دارد.
به‌عبارت‌دیگر از مجموع زمین‌های پیشنهادی راه و شهرسازی تنها ۹.۱ هکتار اراضی بلوار سیدی و حاجی‌آباد کاربری مسکونی داشته و در داخل شهرند، اما در خصوص همین زمین‌ها نیز ایرادات غیرقابل‌اغماضی وجود دارد، مسائلی همچون عدم امکان تأمین آب برای این زمین‌ها.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در خصوص زمین‌های طرح اقدام ملی مسکن به گفتارنو، می‌گوید: مناطقی که به ما اعلام‌شده منطقه هنرستان رضوان، خانه‌سازی و حاجی‌آباد است که ما تنها با منطقه حاجی‌آباد موافقیم چراکه اگر دسترسی‌اش به منابع ما بیشتر است و امکان تأمین آب راحت‌تر است، اما منطقه سیدی به دلیل اینکه با منابع آب ما فاصله دارد، امکان‌پذیر نیست.

محمد طاهری در ادامه تشریح می‌کند: منابع آبی ما از جاده جوپار وارد شهر می‌شوند برای آب‌رسانی به آن منطقه نیاز به میلیارد‌ها تومان هزینه است که ما بتوانیم رینگ و یا لوپ اصلی شهر کرمان را اجرایی و عملیاتی کنیم، لذا به همین دلیل ما با محدوده هنرستان رضوان و سیدی مخالفت کردیم.
طاهری در پاسخ به افرادی که به پشتوانه موافقت وزیر نیرو برای اجرای طرحی در منطقه سیدی، اصرار بر اجرای طرح اقدام ملی مسکن در آن منطقه دارند، می‌گوید: آن پروژه فقط برای حل مشکل ساکنین فعلی آنجا است، نه برای اقدام ملی مسکن.
او در خصوص زمان تکمیل این پروژه می‌گوید: در سال ۹۹ طرح آن آماده‌شده و مطالعاتش برای ساخت مخزن ذخیره انجام‌شده است و انشا الله اعتبار ۹۹ بیاید کار بر روی آن صورت می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در حالی از تکمیل مرحله طراحی این پروژه خبر می‌دهد و نسبت به تأمین اعتبار آن از بودجه سال ۹۹ ابراز امیدواری می‌کند که پیش‌ازاین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صراحتاً اعلام کرده بود که ۴ یا ۵ سال است که استان نتوانسته است برای هیچ پروژه جدیدی از بودجه کشور اعتبار دریافت کند.
جعفر رودری در جلسه شورای مسکن در ۱۸ تیرماه در خصوص اجرای زیرساخت‌های منطقه سیدی گفته بود که اساساً همه این طرح‌ها ملی هستند، طرح‌هایی که باید مطالعات آن از سمت دستگاه‌های اجرایی انجام و در بهترین حالت بعد از یک سال ردیف اجرایی آن مشخص شود که البته این خوش‌بینی چندان نیز به کار نمی‌آید چراکه در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام روی دست دولت است.
به گفته رودری تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دولت حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد و در ۴ سال گذشته دولت مجوز هیچ پروژه جدید را نداده است. این شرایط خود گویای این مسئله است که اگر دریافت اعتبار برای پروژه‌های جدید تأمین آب غیرممکن نباشد، کاری بسیار تا بسیار مشکل است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در واکنش به صحبت‌های رودری به گفتارنو می‌گوید: درست است که این پروژه در قالب یک طرح جدید است، اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و امیدواریم که با توجه به استراتژی بودن پروژه، بتوانیم مصوبه اجرای آن را بگیریم و کار اجرای آن را در ۶ ماه دوم سال انجام دهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)