کد خبر: ۳۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره نتایج تحقیقاتی مبنی بر ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا تا کنون، توضیح داد و گفت: چه سیاست کشور بر ایجاد ایمنی جمعی باشد و چه نباشد، ما در حال حرکت به سمت ایمنی جمعی هستیم که به اعتقاد بنده روند ایجاد ایمنی نسبی، روند مثبتی است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره نتایج تحقیقاتی مبنی بر ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا تا کنون، توضیح داد و گفت: چه سیاست کشور بر ایجاد ایمنی جمعی باشد و چه نباشد، ما در حال حرکت به سمت ایمنی جمعی هستیم که به اعتقاد بنده روند ایجاد ایمنی نسبی، روند مثبتی است.
دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد مبتلا به کووید۱۹ بدون علامت هستند، گفت: برهمین اساس هم این آمار ۲۵ میلیونی جزو آمار روزانه‌ای که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، نیست. ارائه آمارهایی مانند ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا تاکنون با مطالعات سری‌اپیدمی بر بیماری به دست می‌آید که نشانگر وسعت گسترش بیماری است.
وی با بیان اینکه این موضوع را باید به فال نیک گرفت، تصریح کرد: اگر این تعداد افراد به بیماری کرونا مبتلا شده باشند، به احتمال زیاد مجددا به بیماری مبتلا نمی‌شوند؛ زیرا آنتی‌بادی محافظت کننده در بدن شان به وجود آمده است و شاید اگر روزی تا ۷۰ درصد جمعیت ایران مبتلا شوند بتوان ماسک، دستکش و... را کنار گذاشت.
این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: ابتلای مجدد به کرونا برای بار دوم بسیار نادر است و در صورتی که فردی مجددا مبتلا شود امکان ابتلا به نوع شدید و خفیف در او یکسان است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا آمار مرگ و میر ناشی از کرونا دقیق ذکر می‌شود اما آمار اعلام شده در مورد ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی با آمار روزانه وزارت بهداشت مطابقت ندارد؟، گفت: حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مواردی که بی‌علامت یا کم علامت به ویروس مبتلا می‌شوند، مرگ و میر ندارند و علت این تفاوت همین موضوع است.
عضو کمیته علمی مقابله با کرونا، گفت: کشورمان در حال حرکت به سمت ایمنی جمعی است؛ بنابراین چه سیاست کشور بر ایجاد ایمنی جمعی باشد و چه نباشد، ما در حال حرکت به سمت ایمنی جمعی هستیم. اعتقاد بنده این است که روند ایجاد ایمنی نسبی، روند مثبتی است. با توجه به این موضوع برای دسترسی به واکسن باید وضعیت بیماری در ایران و جهان را کنار یکدیگر بسنجیم. در صورتی که یک بار ابتلا به بیماری سبب عدم ابتلای مجدد به کویید۱۹ باشد، نشان می‌دهد فرد در برابر بیماری ایمن شده است، ولی اگر ایمنی پایدار نباشد حداقل تا زمان دسترسی به واکسن و درمان قطعی به طور موقت از این مخمصه نجات پیدا می‌کنیم.
مردانی درباره تخمین موارد ابتلای تا ۳۵ میلیون ایرانی به بیماری در ماه‌های آینده، تصریح کرد: در اسفند ماه پیش‌بینی کرده بودم که حداقل تا یک سال آینده ۳۰ تا ۷۰ درصد افراد به کرونا مبتلا خواهند شد، آن زمان این موضوع باعث ناراحتی مردم شد، اما اکنون می‌بینیم که آن پیش‌بینی‌ها درست بوده است و قدم اول ایمنی جمعی محقق شده است.
به گزارش ایسنا، روز گذشتهرییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با استناد به گزارشی از وزارت بهداشت اعلام کرد که تخمین زده می‌شود در ۱۵۰ روز اخیر  ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس مبتلا شده‌اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا به آن خواهند بود.
در همین راستا مصطفی قانعی - دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت که بیش از ۹۰ درصد  کسانیکه به بیماری کووید_۱۹ مبتلا می شوند، آنقدر خفیف است که حتی به پزشک مراجعه نمی کنند. بنابراین زمانیکه وزارت بهداشت اعلام می کند ۲۵ میلیون نفر یا نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت کشور، به کرونا مبتلا شده اند، به معنای همان گروه مبتلای خفیف هستند که با ویروس مواجهه داشته اند، اما مشکلی نداشتند که بخواهند به پزشک مراجعه کنند و تست مولکولی تشخیصی از آنها گرفته شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بهره‌مندی 800 واحد مسکونی بردسیر از نعمت آب شرب سالم و پایدار

جدیدترین قیمت طلا و انواع سکه در بازار

افراد مبتلا به کبد چرب لیمو را این طور مصرف کنند

به مناسبت روز دختر برگزار می شود؛ همایش پیاده‌روی خانوادگی در کرمان

نجات کودک هشت ساله از چنگال آدم ربایان

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

امتحانات نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار نمی‌شود

وزارت بهداشت: اعتبار درمان رایگان مصدومان تصادفاتی کامل پرداخت نمی‌شود

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

 ۶ نفر در رابطه با  آتش‌سوزی انبار کارخانه مدیران خودرو تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی؛ گرد و خاک کرمان را فرا می‌گیرد

توصیه های مهم پلیس راهور کرمان به عابران پیاده

مهم‌ترین علامت کنسروهای فاسد/ به ظاهر قوطی کنسرو توجه کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)