کد خبر: ۳۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان:
حجت الاسلام حقانی عنوان کرد: مسئله‌ای که در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد این بود که برخی از مساجد این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند لذا این یک هفته بسته شدن مساجد به این دلیل است که این مساجد و هیئت‌ها نقاط ضعف خود را برطرف و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. از طرف دیگر وضعیت استان کرمان قرمز شده است و به جهت اهمیت سلامت مردم ترجیح داده شد که به این نکات توجه بیشتری بشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: با اشاره به اینکه از شنبه هفته آینده مساجد قطعاً بازگشایی می شود، گفت: این تعطیلی فقط یک هفته خواهد بود و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش مهر،حجت الاسلام غلامحسین حقانی با اشاره به بسته شدن یک هفته‌ای مساجد استان اظهار کرد: پس از دریافت مجوز بازگشایی مساجد و هیئت‌های مذهبی استان از ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، نسبت به راه اندازی گروه‌هایی برای بازدید از مساجد و هیئت‌ها اقدام شد و بر رعایت هرچه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید شد.

وی ادامه داد: در همین راستا هر هفته تعداد ۴۰۰ مسجد در سراسر استان مورد بازرسی قرار گرفته و گزارش آن به ستاد استانی مقابله با کرونا ارسال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان کرد: مسئله‌ای که در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شد این بود که برخی از مساجد این پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند لذا این یک هفته بسته شدن مساجد به این دلیل است که این مساجد و هیئت‌ها نقاط ضعف خود را برطرف و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. از طرف دیگر وضعیت استان کرمان قرمز شده است و به جهت اهمیت سلامت مردم ترجیح داده شد که به این نکات توجه بیشتری بشود.

حجت الاسلام حقانی تصریح کرد: در میان همه مجموعه‌ها، بیشترین‌جایی که رعایت ّشیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود، مساجد هستند و از نظر جمعیت نیز تعداد نمازگزارن خیلی کمتر از بازارها و مکان‌های این چنیتی است ضمن اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی نیز بیشتر در این مکان‌ها رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از شنبه هفته آینده مساجد قطعاً بازگشایی می‌شوند، اظهار کرد: لذا این تعطیلی فقط یک هفته خواهد بود، جای نگرانی وجود ندارد و به محرم آسیبی وارد نمی‌کند چرا که در هفته‌های آینده برنامه‌های مهمی همانند دعای عرفه و دهه ولایت پیش رو داریم و نیاز است که مساجد باز شوند البته شیوه نامه‌های بهداشتی با جدیت بیشتری رعایت خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده با مساجد و هیئت‌های مذهبی، در روز عید غدیر و دهه محرم نذورات خود را در قالب کمک‌های مومنانه میان نیازمندان توزیع می‌کنند.

منبع: مهر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)