کد خبر: ۳۷۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
موحد بر تعیین تکلیف اراضی اختلافی تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح کاداستر لازم است که به اراضی واقع در حریم شهرها به ویژه شهرهای بزرگ استان باید توجه ویژه ای صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری: اجرای طرح کاداستر یکی از مصادیق مبارزه با زمین خواری است/توجه ویژه ای به اراضی واقع در حریم شهرها  صورت گیرد

 رئیس کل دادگستری استان کرمان یکی از برنامه های تحولی قوه قضائیه را اجرای طرح کاداستر به صورت فراگیر در کشور نامید و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک برنامه های متنوع و متعددی را در این راستا در دستور کار قرار داده که مورد تاکید ریاست قوه قضائیه نیز قرار دارند.

به گزارش ایرنا، یدالله موحد  در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان افزود: براساس ماده ۹ قانون جامع حدنگاری (کاداستر)  تمام دستگاه ها مکلفند مستثنیات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود از جمله مشخصات ثبتی، کابری، نام بهره برداری و نقشه های مختصات جغرافیایی املاک مذکور را با رعایت جنبه های امنیتی دراختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تهیه نقشه های کاداستر قرار دهند.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وضعیت فعلی، مبارزه با فساد در حوزه های مختلف از جمله مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تعدی به اراضی کشور است و اجرای طرح کاداستر یکی از مصادیق مبارزه با فساد در حوزه زمین خواری به شمار می رود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداستر در کشور علاوه بر شفاف سازی مالکیت های مردم و دولت، مالکیت اراضی و املاک کشور را تثبیت می کند و با تثبیت مالکیت دولت و مردم از پدیده زمین خواری جلوگیری کرده و همین امر موجب کاهش دعاوی و مراجعات به دستگاه قضائی خواهد شد.

موحد با اشاره به این مطلب که با اجرای دقیق قانون جامع کاداستر از جعل اسناد جلوگیری شده و با این اقدام به نوعی پیشگیری از وقوع جرم نیز محقق می شود، خاطرنشان کرد: تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری، رونق تولید و اشتغال، آمایش سرزمینی و مدیریت زمین از پیامدهای بسیار مثبت اجرای قانون جامع کاداستر خواهد بود.

وی با تاکید بر این مطلب که اقدامات خوبی در استان کرمان به منظور اجرای طرح کاداستر انجام شده است، تاکید کرد: با وجود این موضوع که استان کرمان در سه سال اخیر جزء استان های برتر کشور در اجرای طرح کاداستر بوده است، کار در این حوزه نه تنها نباید متوقف شود، بلکه باید با سرعت بیشتری تداوم یابد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به این مطلب که در اجرای طرح کاداستر باید به بخشی از اراضی که سابقه اعمال مقررات و مشخص شدن مالکیت مردم و دولت در رابطه با آنها وجود ندارد، توجه ویژه ای صورت گیرد، گفت: برخی از اراضی در استان کرمان در نقاط بحرانی قرار دارند و هر لحظه ممکن است که در معرض تعدی قرار گیرند که در راستای اجرای طرح کاداستر باید به این اراضی نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

موحد بر تعیین تکلیف اراضی اختلافی نیز تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح کاداستر لازم است که به اراضی واقع در حریم شهرها به ویژه شهرهای بزرگ استان باید توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی بر همکاری دستگاه ها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح کاداستر از سوی این اداره کل نیز تاکید کرد و گفت: ظرف شش ماه آینده تمامی ارگان های دولتی که به نحوی مالکیت اراضی دولتی را در اختیار دارند، نسبت به اخذ سند تک برگ این اراضی اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به این مطلب که در راستای اجرای طرح کاداستر ۲۵ میلیون برگ از اوراق پرونده های ثبتی اسکن شده است، تاکید کرد: طرح کاداستر در گذشته با نقشه های دستی وGPS  های دستی انجام می شد که در حال حاضر براساس سامانه ملی یکپارچه ملک (شمیم)اجرایی می شود.

علی محمودی خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیون هکتار اراضی ملی در استان کرمان وجود دارد که از این میزان، ۱۲ میلیون و ۱۷۳ هزار هکتار مربوط به شمال استان است که تمامی این اراضی در شمال استان جانمایی شده و ۸ میلیون و ۶۶۵ هزار هکتار تثبیت مالکیت شده است.

وی ادامه داد: چهار میلیون هکتار از اراضی ملی در شمال استان باید پس از ارائه نقشه های از سوی دستگاه های مربوطه جانمایی و تثبیت مالکیت خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اظهارداشت: در جنوب استان کرمان نیز ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار تثبیت مالکیت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که ۸۵ درصد طرح کاداستر در اراضی ملی کشور انجام می شود، گفت: ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه های ملی شمال استان کرمان است و همزمان با اجرای طرح کاداستر گپ های موجود در این عرصه ها شناسایی می شود.

محمدمهدی رجبی زاده با اشاره به صدور ۵۲۰ سند تک برگ برای اراضی ملی موجود در شمال استان کرمان، عنوان کرد: یک چهارم طرح کاداستر کشور در استان کرمان اجرایی شده است و این استان در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.

وی با اشاره به این مطلب که در سال جاری اجرای طرح کاداستر در یک میلیون و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی تعهد شده است، اظهارداشت: در سال جاری تاکنون اجرای طرح کاداستر برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان تصریح کرد: تا ابتدای سال جاری هفت میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی تثبیت مالکیت شده که تا پایان سال جاری به ۱۰ میلیون هکتار افزایش خواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)