کد خبر: ۳۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس کل دادگستری استان کرمان تشریح کرد:
موحد ادامه داد: معاینات و نظر پزشکی قانونی حکایت از آن دارد که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل جمود نعشی ایجاد شده در اجساد و ناتوانی در خارج کردن آن‌ها از صندوق عقب خودرو و از یک سو و عذاب وجدان ناشی از ارتکاب این قتل از سوی دیگر با زدن شاهرگ خود خودکشی کرده است.

قاتل موبد زرتشتی به دلیل ناتوانی از خروج اجساد از صندوق عقب خودرو خودکشی کرد/ نامزد و برادر وی در بازداشت هستند

رییس کل داگستری استان کرمان در تشریح ابعاد جدیدی از پرونده قتل آرش کسروی و دو تن دیگر از همراهان وی، گفت: دو متهم به مداخله در قتل اخیر و همکاری برای اختفای اجساد، شناسایی شده و در بازداشت هستند.
یدالله موحد تشریح این خبر افزود: متعاقب اطلاع پلیس و کشف اجساد سه نفر در یک باغ ویلا در شهر ماهان درتاریخ سوم مردادماه سال ۹۹ و انجام بررسی‌های اولیه، اجساد یک زن (فرحناز رفیعی) و یک مرد (آرش کسروی) در صندوق عقب خودروی سواری زانتیا مشاهده و جسد فرد سوم با هویت محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی در الاچیق شیشه‌ای واقع در این باغ و جدا از دو جسد دیگر یافت شد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع و ضرورت کشف واقع، تیم ویژه پلیس جنایی آگاهی کرمان با مدیریت بازپرس ویژه رسیدگی به جرم قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و مشارکت پزشک متخصص پزشکی قانونی تشکیل و پس از بررسی و مطالعه دقیق صحنه و جمع آوری دلائل و مدارک، و تحقیق شبانه روزی از مظنونان و مطلعین موفق شدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ابعاد مختلف این جنایت هولناک را کشف کنند.
رییس کل داگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های تیم‌های تخصصی آگاهی و قضائی و مطابق با نظریه پزشکی قانونی، اجساد کشف شده در صندوق عقب خودرو ۷۲ ساعت قبل از کشف، در مکان دیگری به قتل رسیده و به محل باغ ویلای مذکور منتقل شده بودند.
موحد اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده حکایت از آن دارد که آرش کسروی روز سه شنبه و پس از حضور در یک میهمانی در شب قبل از حادثه، به دلیل خواب آلودگی و نداشتن حالت طبیعی در منزل و تحت مراقبت پرستار خود بوده که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که کار مباشرت وی را بر عهده داشته به همراهی نامزد خود به منزل او رفته و پرستار وی را مرخص کرده، اما به دلیل اختلافات مالی ناشی از برداشت مبالغی از حساب آرش کسروی و تبدیل آن به ۸۶ هزار دلار ارز، مشاجراتی بین آرش کسروی و محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی ایجاد شده و در نهایت محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی با ضربات وسیله‌ای شبیه به پیچ گوشتی اقدام به قتل آرش کسروی کرده است.
وی عنوان کرد: در ادامه این ماجرا نامزد محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی از صحنه خارج شده و فرحناز رفیعی که سابقه آشنایی با آرش کسروی داشته، با درخواست وی قبل از وقوع جنایت، در محل حاضر شده و به دلیل مشاهده صحنه قتل، توسط محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی کشته شده است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به عنوان مباشر آرش کسروی، یک وکالت نامه کاری از وی در اختیار داشته است، اظهار کرد: محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی که به همراهی نامزد خود انگیزه لازم برای قتل آرش کسروی را داشته و در این رابطه فرضیه‌های متعددی را نیز پیش بینی و تجهیزاتی نظیر گاز‌های خفه کننده نیز تهیه کرده بود، پس از وقوع قتل، نسبت به امحای تجهیزات خریداری شده و تصاویر ضبط شده از دوربین منزل آرش کسروی اقدام و اجساد را به وسیله خودروی متعلق به آرش کسروی به منظور دفن در مکانی نامعلوم از منزل وی خارج کرده است.
موحد با اشاره به این مطلب که محمدجواد گنجعلیخانی برای دفن اجساد از برادر خود کمک خواسته است، گفت: با حضور برادر قاتل در جریان این ماجرا، مقرر بود که اجساد در یک منطقه یا ویلای اجاره‌ای دفن و به وسیله مواد شیمیایی تجزیه کننده نابود شود که در این راستا کار انتخاب و اجاره ویلا توسط برادرش دنبال شده است.
وی تصریح کرد: درنهایت برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی از طریق سایت دیوار اقدام به انتخاب یک ویلای اجاره‌ای در ماهان کرده و پس از بررسی‌های لازم از سوی برادر قاتل، اجساد به صورت شبانه در پنجشنبه دوم مردادماه به محل مذکور منتقل شده است.
موحد ادامه داد: معاینات و نظر پزشکی قانونی حکایت از آن دارد که محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل جمود نعشی ایجاد شده در اجساد و ناتوانی در خارج کردن آن‌ها از صندوق عقب خودرو و از یک سو و عذاب وجدان ناشی از ارتکاب این قتل از سوی دیگر با زدن شاهرگ خود خودکشی کرده است.
این مقام قضایی یادآور شد: محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی بخشی از مبالغ برداشت شده از حساب آرش کسروی معادل ۱۱ هزار دلار را در اختیار نامزد خود و بخش دیگری را در منزل برادر خود مخفی کرده بود که نامزد وی پس از وقوع این جنایت، این مبالغ را به وی بازگردانده و این میزان ارز در روز کشف جنایت، در داخل داشبورد خودروی حامل اجساد کشف شده و مبالغ مخفی در منزل برادر قاتل نیز کشف شده است.
رییس کل داگستری استان گفت: در جریان این پرونده نشانه‌ها و مستندات متعددی از قصد محمدجواد گنجعلیخانی برای قتل آرش کسروی با انگیزه‌های مالی محرز شده است.
موحد تصریح کرد: در حال حاضر نامزد و برادر محمدجواد گنجعلیخانی حاکمی به دلیل همکاری در اختفای اجساد و با احتمال مداخله بیشتر درقتل و جریان این جنایت در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات تخصصی برای روشن شدن تمامی ابعاد این ماجرا در دست انجام است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)