کد خبر: ۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
یک شرکت آمریکایی در راستای افزایش تقاضا برای اینترنت پرسرعت، شناساگر نوری گرافنی ساخته که قادر به تبدیل سیگنال های با سرعت 250 گیگابایت درثانیه است.
در حال حاضر تقاضا برای استفاده از ویدئوهای با کیفیت در اینترنت رو به افزایش بوده و کاربران به دنبال استفاده از اینترنت با سرعت بالاتر هستند. به همین دلیل اولین قطعه ای که این شرکت اقدام به ساخت آن کرد، شناساگر نوری گرافنی است، با استفاده از گرافن می توان تا سرعت 250 گیگابایت در ثانیه اطلاعات را انتقال داد.
این شرکت با استفاده از نرخ پاسخ نوری وسیع گرافن وسرعت انتقال بار بالای آن اقدام به ساخت ادوات مخابراتی مبتنی برگرافن کرده است، این شرکت ادواتی نظیرشناساگرهای نوری، لیزرهای الیافی وسوئیچ های نوری را تولید کرده که می تواند محدودیت سرعت فعلی را بشکند.
شرکت اخیرا اعلام کرده است که قصد تولید ادوات مبتنی برگرافن را برای محاسبات ابری دارد، قطعات نوری الیاف مبتنی بر گرافن نظیرشناساگرهای نوری، لیزر الیافی وسوئیچ های نوری می تواند گلوگاه های فعلی درمخابرات نظیر دیتاسنترها را برای محاسبات ابری رفع کنند.
فناوری اپتیک الیاف یکی ازستون های اصلی اینترنت است، با رشد قابل توجه کاربران اینترنتی ودر نتیجه افزایش شرکت های خدمات دهنده مبتنی بر سیستم های ابری، نظیر گوگل و فیسبوک، مواد الیافی مورد استفاده در این صنعت در حال رسیدن به محدودیت سرعت خود هستند.
هرچند سیگنال ها می توانند با سرعت نزدیک به نورحرکت کنند اما اطلاعات نمی توانند با این سرعت منتقل شوند چرا که انتقال آنها محدود به سرعت شناساگرهای نوری است که سیگنال های نوری را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند، این سیگنال های الکتریکی هستند که توسط تراشه کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند.
درحال حاضر شناساگرهای نوری از مواد نیمه هادی نظیر ژرمانیوم، آرسنیک و ایندیم ساخته می شوند، فیزیک بنیادی این مواد به گونه ای است که سرعت انتقال از میان آنها به 25 گیگابایت در ثانیه محدود است، بنابراین باید به دنبال استفاده از جایگزین هایی نظیر گرافن برای این سیستم ها بود.
در حال حاضر تقاضا برای استفاده از ویدئوهای با کیفیت در اینترنت رو به افزایش بوده و کاربران به دنبال استفاده از اینترنت با سرعت بالاتر هستند. به همین دلیل اولین قطعه ای که این شرکت اقدام به ساخت آن کرد، شناساگر نوری گرافنی است، با استفاده از گرافن می توان تا سرعت 250 گیگابایت در ثانیه اطلاعات را انتقال داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کرمان بهترین نقطه کشور برای تولید انرژی خورشیدی

استخدام نيروي پليس در شمار زيادي از رشته‌هاي دانشگاهي

آغاز پخش سریال تلویزیونی بدل از جمعه

این سرطان دیگر یک بیماری سالمندان نیست / افزایش سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان

وقوع ناپایداری‌های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

فراهم شدن امکان پرداخت مالیات در ۱۵ قسط

با گذشت اولیای دم  جوان جازموریانی از قصاص رهایی یافت

تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

نظارت چندانی بر عملکرد باشگاه‌ها وجود ندارد

آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ در کرمان از امروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)