کد خبر: ۳۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه محل ایستادن هر فرد در هیئت ها و مراسم های عزاداری باید علامتگذاری شود گفت: برهنه شدن و در آوردن پیراهن در حین برگزاری مراسم ها عزاداری جایز نیست ضمن آنکه توصیه می شود ورودی و خروجی محل های عزاداری از یکدگیر جدا باشند تا از هرگونه تجمع جلوگیری شود.

جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه محل ایستادن هر فرد در هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری باید علامتگذاری شود گفت: برهنه شدن و در آوردن پیراهن در حین برگزاری مراسم‌ها عزاداری جایز نیست ضمن آنکه توصیه می‌شود ورودی و خروجی محل‌های عزاداری از یکدگیر جدا باشند تا از هرگونه تجمع جلوگیری شود.
به گزارش ایسنا، جعفر نوحی درباره چگونگی برگزاری مراسم‌های عزای امام حسین (ع) گفت: ما امسال باید هم زمان با برگزاری مراسم عزای امام حسین (ع) یکسری پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های تدوین شده دراین زمینه را اجرا کرده تا شاهد آسیب کمتری باشیم و مردم دچار مشکلات آلودگی کمتری شوند.
وی با اشاره به اینکه راه اصلی انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات ریز تنفسی ناشی از سرفه و عطسه و همچنین لمس اشیای آلوده است اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم است و سازمان تبلیغات اسلامی و با کمک گرفتن از خود مردم بر این پروتکل‌ها در هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری نظارت خواهند داشت و سعی بر این است که این مراسمات با کمترین آلودگی برگزار شود.
نوحی با تبیین پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده برای مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: مهمترین مسئله در این پروتکل ها، بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط بحرانی هستیم و انتقال ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است اظهار کرد: امسال مراسم محرم و صفر با سال‌های گذشته متفاوت است به طوری که برای محرم امسال، کلیه مراسم‌ها باید در فضای باز برگزار شود و مجوز برگزاری مراسم‌ها در محیط‌های بسته صادر نشده است.
وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود این مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خانه‌ها برگزار شود اظهار کرد: برگزاری مراسم‌ها در فضای باز نیز باید با رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۲ متر باشد و حداکثر با ۵۰ نفر تعداد شرکت کنندگان صورت گیرد.
نوحی با تاکید بر اینکه تجمعات در اطراف هیئت‌ها ممنوع است اظهار کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند و توصیه اکید می‌شود این افراد در خانه بمانند و از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی این مراسم‌ها را دنبال کنند.
جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری باید کمتر از ۲ ساعت باشد افزود: هیئت‌ها حق جابجایی نداشته و باید هیئت‌ها در یک فضا مستقر و به هیچ عنوان حق راه اندازی دسته جات را ندارند ضمن آنکه استفاده از طبل و سنج و آنچه که در تماس مشترک با افراد است در هیئت‌ها ممنوع می‌باشد.
نوحی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس به افراد نقش پررنگی دارد اظهار کرد: استفاده از ماسک در این مراسم‌های عزاداری الزامی است و توصیه می‌شود مردم از ماسک‌های سه لایه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه محل ایستادن هر فرد در هیئت‌ها و مراسم‌های عزاداری باید علامتگذاری شود افزود: برهنه شدن و در آوردن پیراهن در حین برگزاری مراسم‌ها عزاداری جایز نیست ضمن آنکه توصیه می‌شود ورودی و خروجی محل‌های عزاداری از یکدگیر جدا باشند تا از هرگونه تجمع جلوگیری شود.
جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان  با تاکید بر اینکه استفاده از آب‌های معدنی بسته بندی شده در مراسم‌ها اظهار کرد: سطوح پرتماس باید گندزدایی شود و این اقدام در کاهش انتقال بیماری بسیار موثری است که برای این کار هیئت‌ها و مکان‌های برگزاری مراسم می‌توانند از وایتکس ۲ درصد برای گندزدایی کلیه سطوح تماس پر استفاده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)