کد خبر: ۳۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۹ تعاونی جدید در استان کرمان ثبت شده که ۶۷۲۹ نفر در این تعاونی ها عضو و ۳۵۵۳ فرصت شغلی ایجاد شده است.

نیمی از تعاونی‌های استان کرمان فعال هستند/سال گذشته ۱۸۹ تعاونی جدید در استان کرمان ثبت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار تعاونی داریم که ۱۰۰ هزار مورد از آنها فعال هستند، گفت: در استان کرمان نزدیک به ۱۰ هزار تعاونی داریم که ۵۰۰۰ تعاونی فعال است.

"رضا اسماعیلی" صبح امروز ۱۵ شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون (۱۳ تا ۱۹ شهریورماه) اظهار کرد: مردم بیشتر کارکردهای اقتصادی تعاونی ها را می بینند و رویکرد قانون تعاون بیشتر کارکرد اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار تعاونی داریم که ۱۰۰ هزار مورد از آنها فعال هستند، افزود: در استان کرمان نزدیک به ۱۰ هزار تعاونی داریم که ۵۰۰۰ تعاونی فعال است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه سالیانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تعاونی جدید در استان شکل می گیرد، تصریح کرد: در حوزه تعاون بعضا شرکت های سهامی خاص و عام شکل می گیرند و در سال های بعد منحل و راکد می شوند و به همن دلیل عدد تعاونی های فعال حدود ۵۰۰۰ مورد باقی می ماند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین تعاونی های استان کرمان در حوزه کشاورزی فعال هستند که ۱۴۴۵ تعاونی را به خود اختصاص داده است گفت: ۴۶ اتحادیه تعاونی در استان کرمان داریم که ۲۵ مورد از آنها فعال هستند؛ هر هفت تعاونی یک اتحادیه را تشکیل می دهند تا خواسته ها و نیازهای صنفی را دنبال کنند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۹ تعاونی جدید در استان کرمان ثبت شده که ۶۷۲۹ نفر در این تعاونی ها عضو و ۳۵۵۳ فرصت شغلی ایجاد شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: در حوزه صادرات تعاونی هایی شکل گرفته است که در همین راستا در استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ میزان ۱۱۸ درصد رشد داشته و سرمایه ثبتی تعاونی های تشکیل شده در سال قبل بیش از ۴ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: در سال های ۹۷ و ۹۸ در راستای پررنگ کردن نقش بخش غیردولتی در حوزه تعاون تفاهمنامه ای با اتاق تعاون داشتیم و بیشتر فعالیت ها به ویژه دوره های آموزشی به این اتاق واگذار شد و در سال ۹۸ بیش از ۸۲ هزار نفر ساعت آموزش در استان ارائه شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ۳۰۷ مورد نظارت بر تعاونی های توزیعی، بیش از ۲۰۰ مورد نظارت بر تعاونی های تولیدی و ۲۳۰ مورد نظارت بر تعاونی های خدماتی با همکاری اتاق تعاون در سال ۹۸ صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از متولیان غیردولتی بخش تعاون، اتاق تعاون است و بنا داریم همه فعالیت های حوزه تعاون را به آنها واگذار کنیم.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: پانزدهمین دوره جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان در روزهای اخیر برگزار شد که ۱۱۰ تعاونی واجد شرایط شرکت در جشنواره بودند و بعد از امتیازبندی، ۱۵ مورد به عنوان تعاونی برتر انتخاب شد و سه تعاونی برتر استانی به سطح ملی معرفی شدند.

وی بیان کرد: سامانه جامع تعاون در سال جاری رونمائی شد که همه فعالیت های مربوط به ثبت، نظارت، عضوگیری جدید، برگزاری مجامع و ... به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از محاسن تعاونی ها انسان محور بودن است، گفت: در هفته تعاون ۱۲ طرح در استان کرمان با سرمایه گذاری ۶۴ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی افزود: یکی از این طرح ها طرح تعاونی های خدمات درمانی و پرستاری "سپیدبالان" در سیرجان است که در هفته جاری با حضور یکی از مسئولان حوزه هیئت دولت افتتاح خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اشاره به افتتاح مرکز نوآوری تعاونی های استان کرمان در هفته جاری گفت: این مرکز در آغاز فعالیت خود ۱۷ شرکت تعاونی را تحت حمایت قرار داده که خدمات مالی، نوآوری، شتابدهی و فعالیت های علمی را ارائه می دهد.

وی در پایان بیان کرد: بهترین شکلی که می تواند بحث مسکن را در کشور و استان پیش ببرد، تعاونی است و می توانیم از طریق تعاونی های مسکن این مشکل را حل کرد.

منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)