کد خبر: ۳۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
 اصولگرايان اين روزها با مشکل جدي مواجه هستند، آناني که عمري شعار ساده‌زيستي سر مي‌دادند و رقيب سياسي خود را متهم به حمايت از نظام سرمايه‌داري مي‌کردند، امروز با واقعياتي از سوي ياران هم‌گعده خود مواجه شده‌اند که ديگر افکار عمومي فريب تکذيب و توجيه درباره آنها را نمي‌خورد.

 اصولگرايان اين روزها با مشکل جدي مواجه هستند، آناني که عمري شعار ساده‌زيستي سر مي‌دادند و رقيب سياسي خود را متهم به حمايت از نظام سرمايه‌داري مي‌کردند، امروز با واقعياتي از سوي ياران هم‌گعده خود مواجه شده‌اند که ديگر افکار عمومي فريب تکذيب و توجيه درباره آنها را نمي‌خورد. برخي از اين اصولگرايان براي ياري‌رساندن و عادي جلوه دادن ثروت رفقايشان به اظهاراتي مي‌پردازند که نه‌تنها کمکي به رفقايي مانند حجت‌الاسلام‌ عليرضا پناهيان نيست بلکه خودشان را در معرض سوالات زيادي قرار مي‌دهند مانند ابوالفضل ابوترابي نماينده دلواپس نجف‌آباد و عضو جبهه پايداري که گفته است: «پيش‌بيني‌مان اين است که پس از انقلاب اسلامي حدود 500 نفر از مسئولان و مقامات رده‌بالا از طريق استفاده از رانت ميلياردر شده و اموال نامشروع هنگفتي به دست آورده‌اند. مثلا وزيري که در حال حاضر 300ميليارد تومان دارايي دارد و در اين سال‌ها هم همواره کارمند دولت بوده، واضح است که غير از رانت نمي‌تواند از راه ديگري چنين دارايي را دست‌وپا کند؛ پيش‌بيني مي‌شود درآمد 200هزار ميليارد توماني از اعاده اموال نامشروع به خزانه عودت شود.»

ابوترابي مرد ادعاهاي بدون سند

«آرمان ملي» تلاش کرد تا طي تماس با ابوترابي جزئيات بيشتري از ادعاي او را منتشر کند که اين نماينده پاسخگو نبود. اکنون سوالات و ابهامات زيادي در اذهان هست از جمله اينکه کسب اموال نامشروع از سوي 500نفر از مقامات و مسئولان رده‌بالا اتهامي نيست که بتوان به‌راحتي از کنار آن گذاشت؛ بنابراين لازم است که ابوترابي توضيح دهد اسناد و مدارک رانت‌هاي ميلياردي را چگونه به دست آورده و چرا از انتشار آنها خودداري مي‌کند؟ اگر ابوترابي مدعي چنين آماري است بايد اسناد و مدارکش را به قوه‌قضائيه تحويل دهد تا اگر به گفته اين عضو جبهه پايداري ابهامي در دارايي مسئولان هست به آن رسيدگي شود. از سوي ديگر، ابوترابي بايد به اين سوال پاسخ دهد که اگر مدارکي دارد چرا در زماني که انتقادات به پناهيان اوج گرفت اقدام به افشاي آن کرده است و اگر اظهارات اخير او تنها براي کمک به پناهيان از انتقادات است، پاسخگويي اين نماينده کمترين خواست افکار عمومي است. البته ابوترابي پيش از اين هم ادعاهايي داشته است مانند روزي که مدعي شده بود در استيضاح وزيران ليستي در مجلس داريم که آپارتمان‌هايي براي عدم استيضاح آن وزير به نمايندگان داده شده است اما او هيچگاه اين ليست را منتشر نکرد و همچنين سعيدي که نماينده مخالف دولت است اين ادعاي ابوترابي را تکذيب کرد.

پناهيان بر کرسي مصباح‌يزدي؟

هدف اين عضو جبهه پايداري به احتمال زياد منحرف کردن افکار عمومي از پناهيان است. اگرچه پناهيان عضويت خود در جبهه پايداري را تکذيب مي‌کند اما افکار و ديدگاه‌هاي او تفاوت چنداني با اعضاي اين جبهه از جمله حميد رسايي ندارد و در اذهان هست که اعضاي اين جبهه بارها تمام‌قد از پناهيان دفاع کردند مانند سال گذشته که پناهيان از شفافيت در مجلس سخن گفت و مورد انتقاد قرار گرفت اما باز هم همين ابوترابي بود که در دفاع از پناهيان گفت: «اين موضوع حق مردم است که بدانند نمايندگان‌شان چه تفکري دارند و چگونه و با چه کيفيتي راي مي‌دهند!؟» پس از اين دفاعيات تابلوي پايداري‌چي‌ها از پناهيان بود که گمانه جانشيني اين روحاني بر کرسي آيت‌ا... مصباح يزدي قوت گرفت که به نوعي پدر معنوي جبهه پايداري است.

پناهيان در حصار يک هديه

از سوي ديگر، هنوز حواشي اظهارات اخير پناهيان ادامه دارد. عليرضا پناهيان که چندي پيش موضوع خانه چندين ميلياردي‌اش در فضاي مجازي دست به دست مي‌شد در يکي از وعظ‌هايش به اين ابهامات پاسخ داد که ويدئوي آن سروصداي زيادي به پا کرد. او در اين ويدئو گفت: «کسر شان جلسات امام حسين مي‌دانم که بخواهم به دروغ‌هاي اينها درباره زندگي شخصي خودم و خانه‌اي که 5 سال قرار بود با شريکي آن را بسازيم جواب بدهم.» او با اشاره به تلاش براي ساخت خانه‌اي که 5 سال طول کشيد دليل اين تاخير چند ساله را نداشتن پول عنوان کرد و گفت: «چرا اين خانه 5 سال طول کشيد، چون شريکم پول داشت و من نداشتم و در نهايت يک‌بار زنگ زد گفت مي‌خواهم بفروشم گفتم کمي صبر کن پولمان جور مي‌شود گفت کميته امداد که باز نکرديم.» پناهيان ادامه داد: «پيش خود گفتم عجيب است خدايا چقدر بايد تحقير تحمل کنيم؟ گفتم صبر کنيد من کسي را پيدا کنم که سهم شما را بخرد. شرايط ما هم ويژه بود چراکه فرزندمان داشت ويلچري مي‌شد و هر جايي نمي‌توانستيم برويم و نهايتا همين آقايي [مطلبي کاشاني مالک شرکت تک‌ماکارون] که اسمش را کنار اسم من گذاشتند و نمي‌دانم مي‌خواهند من را با او خراب کنند يا او را با اسم من خراب کنند قبول کرد يک زمين 225 متري را که هر طبقه آن حدودا 130 متر مي‌شد بخرد، چون آن شريک قبلي به پول خود نياز دارد تا ما يک فکري بکنيم ان فرد قبول کرد و خانه را ساختيم. پناهيان اظهار کرده بود که واسطه آشنايي وي با آقاي مطلبي کاشاني (مالک تک‌ماکارون) آيت‌ا... حق‌شناس بوده است.»

ادعاي پناهيان تکذيب شد

پناهيان هم مانند ابوترابي فقط سخن گفت و مدرکي ارائه نکرد. قابل پيش‌بيني بود که اين اظهارات بدون پاسخ نماند چنانکه روز پنحشنبه پيرو انتشار کليپي از حجت‌الاسلام پناهيان که در آن اظهار کرده بود که واسطه آشنايي وي با آقاي مطلبي کاشاني (مالک تک‌ماکارون) آيت‌ا... حق‌شناس بوده است، نزديکان مرحوم آيت‌ا... حق‌شناس، برداشت از اين جمله درباره ارتباط آقاي پناهيان با آيت‌ا... حق‌شناس در زمان حيات ايشان را صحيح نمي‌دانند. به گفته نزديکان مرحوم آيت‌ا... حق‌شناس، تا سال 1386، که آيت‌ا... حق‌شناس پس از مدت‌ها بيماري دارفاني را وداع گفتند، ارتباطي بين آقاي پناهيان و ايشان وجود نداشت و احداث حسينيه‌اي به نام آيت‌ا... حق‌شناس توسط آقاي مطلبي و حضور آقاي پناهيان در اين حسينيه پس از رحلت آيت‌ا... حق‌شناس اتفاق افتاده و ارتباطي با وي ندارد.

 

منبع: آرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)