کد خبر: ۳۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
متولیان امور در حوزه شهری و میراث فرهنگی استان کرمان انتشار تخریب سردر تاریخی دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان بر اثر اجرای یک طرح عمران شهری که این روزها در فضای مجازی دست به می شود را غیرواقعی خواندند.

تخریب سردر تاریخی دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان شایعه‌ یا واقعیت؟

متولیان امور در حوزه شهری و میراث فرهنگی استان کرمان انتشار تخریب سردر تاریخی دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر کرمان بر اثر اجرای یک طرح عمران شهری که این روزها در فضای مجازی دست به می شود را غیرواقعی خواندند.

به گزارش ایرنا ، طاق‌های تاریخی سردر دانشکده فنی و حرفه‌ای دانشگاه شهید باهنر کرمان در حاشیه بلوار جمهوری، جزیی از یک معماری فرهیخته در شهر کرمان هستند که از اواخر دهه‌ ۴۰ و اوائل دهه‌ ۵۰ توسط مهندس محمود حائری‌زاده،دانش‌آموخته‌ فرانسه بنا شده و این اثر را در شرایطی خلق کرده که به گفته‌ خودش، حتی یافتن یک تیم آهن‌کار حرفه‌ای و معمار آجرکار ورزیده در کرمان کاری سخت و دشوار بوده است.

اما انتشار تصویری از سردرهای این دانشکده به همراه مطالبی با عناوینی چون " پل هایی هوایی داخل شهرکرمان دوباره دردسر ساز شد" ، " حریم دانشکده فنی کرمان در معرض تخریب و خدشه " و سردر دانشکده فنی کرمان از نظر معماری یکی از بیادماندنی ترین آثار تاریخ معاصر است "در شبکه های اجتماعی نگرانی هایی را بین مردم پدید آورده است.

خبرنگار ایرنا برای شفاف سازی موضوع به سراغ مدیران ارشد حوزه شهری ، میراثی و عمرانی استان کرمان رفته و نظراتشان را در این زمینه جویا شده است.

شهردار کرمان با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح در حال احداث همجوار دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر کرمان در بلوار جمهوری تاکید کرد: این پروژه هیچ آسیبی به سردر دانشکده فنی وارد نمی‌کند.

سید مهران عالم زاده حفظ میراث فرهنگی و بناهای تاریخی را از اولویت‌های اصلی شهرداری کرمان برشمرد و گفت: شهرداری کرمان، حامی میراث فرهنگی است و در حفظ و نگهداری آثار میراثی و اماکن تاریخی در شهر تلاش فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: امیدوارم بناهای تاریخی باقی‌مانده در شهر با کمک سایر دستگاه‌های مربوط و همکاری مردم و بخش خصوصی بازسازی و حفظ شود.

شهردار کرمان با تأکید بر جلوگیری از هرگونه تغییر در سردر دانشکده فنی گفت: رمپ تقاطع غیرهم‌سطح این پروژه بعد از سردر دانشکده فنی است؛ بنابراین، هیچ‌گونه تخریبی در مسیر اجرای پروژه وجود ندارد.

عالم زاده با اشاره به برخی مشکلات که در مسیر اجرای این پروژه وجود داشت گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه بودیم، انسداد و انحراف مسیرها بود که در این زمینه با هماهنگی پلیس راهور، مسیرهای رفت‌وبرگشتِ جایگزین مشخص و در محدوده چهارراه، مسیرهای گردش به چپ در صورت لزوم بسته شود.

شهردار کرمان با اشاره به اخذ مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه تأکید کرد: اجرای پروژۀ تقاطع غیرهم‌سطح در کنار دانشکده دارای مجوز شورای ترافیک استان است.

عالم‌زاده در خصوص تکمیل این پروژه گفت: در صورتی که معارض‌های تأسیساتی مشکلی در روند اجرای پروژه تقاطع ایجاد نکند، این پروژه در دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی هدف از اجرای این پروژه را روان‌سازی ترافیک دانست و گفت: امیدواریم طبق نظرات ابتدایی در شروع پروژه تقاطع غیرهم‌سطح این پروژه بتواند به کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا و همچنین روانی تردد کمک کند.

متولی میراث کرمان از تخریب نشدن این بنای تاریخی اطمینان داد

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با تکذیب این ادعا که سردر تخریب می‌شود، به مردم اطمینان داد که تحت هیچ شرایطی تخریب نخواهد شد.

فریدون فعالی با اشاره به این مطلب که یکی از طاق‌های این سردر آسیب دیده است گفت: پیرامون این بخش از سردر، حدود یک سال پیش ریزش داشته و تاکنون۲ بار با دانشگاه در این‌باره مکاتبه داشته‌ایم تا آن را مرمت کند.

تخریب بنای تاریخی سردر دانشگاه صحت ندارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت‌: به دلیل ثبت ملی بودن این بنای تاریخی تحت هیچ شرایطی تخریب نخواهد شد.

مصطفی موسوی آیت‌اللهی با اشاره به اینکه این شایعه توسط یکی از دانشجویان بدون مطالعه از پروژه در فضای مجازی منتشر شده است افزود: در این پروژه هیچ آسیبی به این بنای تاریخی وارد نخواهد شد.

پیگیری خبرنگار ایرنا ، برای توضیحات لازم از صحت و سقم موضوع با مسوولان دانشکده بی نتیجه ماند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)