کد خبر: ۳۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان گفت: مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی بیشتر توافقی است و امیدواریم آقای رزم‌حسینی در وزارت صمت با توجه به اینکه خودشان این ایده را گسترش دادند، مبنای قانونی و آیین‌نامه‌ای برای آن فراهم کنند.

استاندار کرمان گفت: مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی بیشتر توافقی است و امیدواریم آقای رزم‌حسینی در وزارت صمت با توجه به اینکه خودشان این ایده را گسترش دادند، مبنای قانونی و آیین‌نامه‌ای برای آن فراهم کنند.
 محمدجواد فدائی در یازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با قدردانی از معین‌های توسعه‌ در مناطق مختلف استان عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی بیشتر توافقی است و بستگی به بنگاه و اعتقادات آنها دارد، چون مبنای قانونی و آیین‌نامه‌ای ندارد.
وی بیان داشت: رده‌بندی معین‌های توسعه‌ای در استان کرمان نیز بر اساس همین مسئولیت‌پذیری و نگاه آنها انجام شده است.
استاندار کرمان افزود: امیدواریم حضور آقای رزم‌حسینی در وزارت صمت به مقوله مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها جایگاه دهد با توجه به اینکه خودشان این ایده را گسترش دادند، البته قبلا هم به نوعی بنگاه‌های اقتصادی کمک‌هایی را در مناطق داشتند، اما رزم‌حسینی به آن شکل و سامان داد.
فدائی ادامه داد: امیدواریم رزم‌حسینی با حضور در وزارت صمت، مبنای قانونی مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی هم برقرار شود و لایحه مجلس یا مصوبه هیات دولت را در این زمینه داشته باشیم.
استاندار کرمان عنوان کرد: در دوره‌ زمانی، سه درصد از درآمدهای نفت به عنوان مسئولیت اجتماعی صرف مناطق نفت‌خیز می‌شده است.
وی ابراز داشت: استان کرمان با توجه به تجربه‌ای که در حوزه معین‌های توسعه‌ای دارد، کمک کند که مسئولیت‌های اجتماعی به شکل قانونی تعریف و سهمیه‌بندی و نحوه هزینه‌کرد برای آن مشخص شود که بعضا بنگاه‌ها با مخالفت‌هایی در مجمع و یا هیات مدیره‌‌ها مواجه نشوند.
استاندار کرمان توقف یک ساله قلعه منوجان را مثال زد و گفت: کار خوبی در این مجموعه آغاز شد اما با توقف یک ساله آن به نوعی کارهای قبلی را هم از دست می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: مدیرانی که این فعالیت‌ها را تاکنون انجام داده‌اند، اعتقاد خودشان بوده، اعتقاد و جدیت و دلسوزی مدیران در حوزه برنامه‌های معین توسعه‌ای در استان جای قدردانی دارد که توانستند با وجود خلاء قانونی و آیین‌نامه‌ای فعالیت های خوبی را انجام دهند.
 فدائی گفت: اقداماتی نیز این شرکت‌های بزرگ در مناطق دیگر استان به غیر از مسئولیت معین توسعه‌ای خود انجام داده‌اند که مرتبط با فعالیت سرمایه‌گذاری است و امیدواریم این فعالیت‌ها ادامه یابد تا به توسعه متوازن استان که همیشه مدنظر است، برسیم.
استاندار کرمان همچنین به ورود صنایع ملی مس در بحث پیشگیری از خسارت‌های سیلاب اشاره داشت و عنوان کرد: تاکنون 10 میلیارد تومان کمک ریالی در این زمینه هزینه شده است.
وی به کلنگ‌زنی دو پروژه تولید آهن اسفنجی 1.7 میلیونی تن و شمش فولادی 1.2 میلیون تنی در سیرجان اشاره داشت و گفت: امیدواریم با سرعت اجرای پروژه‌ها به جریان بیفتد، جهان فولاد مجری این طرح‌ها و گل‌گهر و مس سهامداران هستند.
استاندار کرمان همچنین با بیان اینکه تمام صورت جلسه‌ها را پیگیری می‌کنیم، گفت: پروژه گازرسانی به هنزا که قرار بود با دستور رئیس جمهور افتتاح شود، به دلیل اینکه یک مورد از بندهای صورت جلسه اجرایی نشده بود را لغو کردیم.
فدائی ابراز داشت: در دستگاه‌های مختلف استان شاهد اقدامات موثری هستیم که باید از آنها تقدیر کنیم، کاری که انجام می شود در مقیاس کشوری ارزنده است، اما توقع ما و مردم چیز دیگری است.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در گزارش عملکرد طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، واحدهای قابل افتتاح در بازه زمانی 15 مهر 98 تا 9 مهر ماه 99 استان کرمان 11 هزار و 605 واحد بوده و استان فارس با 6 هزار و 640 واحد استان دوم است، با این حال ممکن است انتقاداتی هم در این زمینه وارد باشد.
استاندار کرمان گفت: باید عملکرد دستگاه‌ها را در جایی که زحمت کشیدند تقدیر کنیم، بعضا گزارش از عملکردها ارائه و گفته نمی‌شود، کارها برای رضایت خدا و مردم باید باشد.
فدائی ابراز داشت: نمی‌خواهیم بحث‌ها به سمتی رود که رقابت‌های ناسالم ایجاد شود، همه کارها باید برای دلسوزی و رضای خدا و حل مشکلات مردم باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

میزبانی استان کرمان از 2 شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع)

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

قهرمانی زود هنگام مس کرمان در لیگ برتر هندبال

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)