کد خبر: ۳۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی استان کرمان:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: امروز مردم بیش از تامین نیاز‌های معیشتی به برنامه ریزی در حوزه اجتماعی نیاز دارند و برنامه ریزی دقیق و حساب شده در این زمینه برای توانمند سازی جامعه امری مهم و ضروری است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: امروز مردم بیش از تامین نیاز‌های معیشتی به برنامه ریزی در حوزه اجتماعی نیاز دارند و برنامه ریزی دقیق و حساب شده در این زمینه برای توانمند سازی جامعه امری مهم و ضروری است.
عباس صادق زاده در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر ضمن تشکر و قدردانی از شورای شهر و شهرداری به واسطه اهتمام و توجه ویژه‌ای که به مسایل اجتماعی دارند، گفت: با توجه به مسایل و مشکلاتی که جامعه امروز با آن موجه است، می‌طلبد که بیش از پیش به حوزه اجتماعی توجه داشته باشیم و بطور تخصصی به مباحث حوزه اجتماعی ورود کنیم.
صادق زاده افزود: امروز مردم بیش از تامین نیاز‌های معیشتی به برنامه ریزی در حوزه اجتماعی نیاز دارند و برنامه ریزی دقیق و حساب شده در این زمینه برای توانمند سازی جامعه امری مهم و ضروری است.
وی حضور نخبگان و تدوین برنامه‌ها و ساز و کار‌هایی که بتواند مسایل اجتماعی را در جامعه ساماندهی کند را بسیار مهم و کارساز دانست و بر ضرورت توجه به مسائل روز جامعه با رویکرد علمی و جامعه شناسانه تاکید کرد.
صادق زاده در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل و مشکلات اجتماعی که مردم با آن رو به رو هستند، به طرح «پازل همدلی» اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح با محوریت تهیه و توزیع نوشت افزار جهت ارائه به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت تدوین شده است و در واقع این طرح رویکرد مشارکتی مردم در جامعه را تقویت می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: هدف مهم این طرح این است تا ظرفیتی را ایجاد کنیم که هر کسی با هر توان و امکانی بتواند مشارکت و نام خود را در این مجموعه ثبت کند.
صادق زاده تصریح کرد: در این زمینه می‌توانیم با همدلی و تعامل با یکدیگر، اقدامات موثرتری در زمینه حمایت از دانش آموزان نیازمند انجام دهیم.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری در این دوره بیش از هر دوره‌ای به مسایل اجتماعی به صورت عملیاتی توجه داشته است و تشکیل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیانگر همین موضوع است و خوشبختانه گام‌های خوبی در زمینه مسایل اجتماعی در این دوره از شورا و شهرداری برداشته شده است.
صادق زاده ادامه داد: سازمان بهزیستی این آمادگی را دارد که با همکاری  و تعامل با شهرداری، اقدامات موثر و ماندگاری در حوزه اجتماعی انجام دهد.
وی افزود: بهزیستی و شهرداری می توانند با تعامل و تفاهم قدم‌های مثبتی رادر حوزه کودکان کار، معتادان متجاهر، متکدیان و حل مشکلات و معضلات آن‌ها بردارند.
صادق زاده همچنین پیشنهاد تشکیل اورژانس اجتماعی مشترک با شهرداری در حوزه مداخله در آسیب‌های اجتماعی را ارائه نمود.
سید مهران عالم زاده نیز در این نشست گفت: شهرداری رسالت‌های مختلفی در شهر دارد و نقش یک دولت محلی را ایفا می‌کند و شورای اسلامی شهر نیز به عنوان یک پارلمان محلی محسوب می‌شود و شورا و شهرداری در کنار هم در جهت خدمت رسانی به مردم همواره در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه شهرداری با سه رویکرد در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و مسایل فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد، افزود: امروز توجه به مسایل اجتماعی به عنوان یکی از مباحث مهم در کشور یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه ویژه شود، زیرا بستر تمام ناهنجاری‌های اجتماعی از بی توجهی به این حوزه در جامعه شروع می‌شود.
عالم زاده تاکید کرد: باید تلاش شود حوزه اجتماعی به طور همه جانبه و متوازن در تمام بخش‌ها دیده شود.
وی با اشاره به اینکه شهر به عنوان یک موجود زنده و در حال رشد است، تصریح کرد: باید به مسایل حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهر نگاه ویژه شود که خوشبختانه در این دوره با حمایت خوب شورای شهر، به موضوعات اجتماعی بیشتر پرداخته شده است.
عالم زاده در ادامه راه اندازی دبیرخانه شهر دوستدار کودک را اولین گام مهم در زمینه توجه به مسایل حوزه کودک در زمینه مسایل اجتماعی دانست و گفت: همچنین راه اندازی دبیرخانه ستاد مناسب سازی شهر برای حضور معلولین، ساماندهی کودکان کار، ایجاد مرکزی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار، ایجاد گرم خانه و ساماندهی و خدمات رسانی در حوزه مناطق حاشیه‌ای شهر از دیگر مواردی است که شهرداری با جدیت پیگیری و دنبال می‌کند.
شهردار کرمان همچنین ایجاد سه فرهنگسرای تخصصی در حوزه‌های کودک، سالمندان و معلولین را از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه مسایل اجتماعی عنوان کرد و افزود: در این راستا فرهنگسرای کودک راه اندازی شده است و در حوزه‌های کودک فعالیت دارد و  فرهنگسرای ویژه سالمندان و معلولین نیز راه اندازی خواهد شد؛ که فرهنگسرای معلولین برای اولین بار در کشور درکرمان طراحی و به مرحله اجرا رسیده است.
گفتنی است در پایان این نشست از «پازل همدلی» با حضور اعضای شورای شهر، شهردار معاونین شهرداری و مسئولین بهزیستی رونمایی شده و شهردار و اعضای حاضر شورای شهر کرمان به این طرح پیوستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)