کد خبر: ۳۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
اختصاصی| محمدلطیف‌کار پیشکسوت مطبوعات در خصوص انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت:
محمد لطیف‌کار در گفت‌وگو با گفتارنو با بیان اینکه نماینده‌ی مدیران مسوول بایستی از میان رسانه‌های بخش خصوصی انتخاب بشود گفت: نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت نباید از مدیران و رسانه‌های وابسته به دولت یا نهادهای عمومی باشد؛ چون در ترکیب هیات نظارت دیدگاه کلی دولت از طریق سایر نمایندگان اعمال می‌شود.

عکس: مژده موذن زاده

مدیرمسئول پایگاه خبری فردای کرمان گفت: ترکیب هیات نظارت نباید به گونه‌ای باشند که هم نماینده‌ای از رسانه‌ها در آن حضور داشته باشد و هم نتوانند بر تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذاری داشته باشند.
محمد لطیف‌کار در گفت‌وگو با گفتارنو با بیان اینکه نماینده‌ی مدیران مسوول بایستی از میان رسانه‌های بخش خصوصی انتخاب بشود گفت: نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت نباید از مدیران و رسانه‌های وابسته به دولت یا نهادهای عمومی باشد؛ چون در ترکیب هیات نظارت دیدگاه کلی دولت از طریق سایر نمایندگان اعمال می‌شود.
وی افزود: نماینده‌ی مدیران مسئول همچنین از چهره‌های شاخص و فعال سیاسی یا احزاب نباشند، و شغل اصلی آن‌ها فعالیت در رسانه شناخته شود.
مدیرمسئول پایگاه خبری فردای کرمان گفت: معتقدم تجربه‌ی مطبوعاتی داشتن و یا آگاه بودن به مسائل رسانه‌ها کافی نیست، نماینده باید فعالیت در رسانه را با تمام وجود درک کند و حضور داشته باشد.
این پیشکسوت مطبوعات در خصوص سایر ویژگی‌های نماینده مدیران مسئول گفت: نماینده مدیران مسئول بایستی حداقل دارای پنج سال سابقه‌ی کار مفید باشد، و مدیریت یک رسانه‌ی فعال را که از نظر نوبت انتشار، کمتر از یک هفته‌نامه نباشد بر عهده داشته باشد.
لطیف‌کار افزود: همچنین برای این‌که نامزدی او پذیرفته شود موقع ثبت‌نام دستکم معرفی پنج درصد مدیران واجد شرایط را به عنوان تضمین و تایید توانایی و مقبولیت خود ارائه دهد، در غیر این صورت از سوی تشکل‌های صنفی معرفی شود.
سردبیر هفته‌نامه استقامت درباره میزان اثرگذاری یک نماینده مدیران مسئول در ترکیب هیات نظارت تصریح کرد: به نظرمن یک نماینده هم اثرگذار است، اما اثر قابل ملاحظه‌ای ندارد و نمی‌تواند به ضرورت‌ها و مسائل امروز رسانه‌ها پاسخ مناسب بدهد.
وی در تشریح این موضوع با بیان اینکه معتقدم با توجه کثرت و تنوع مطبوعات و پیچیدگی نظام رسانه‌ای کنونی تعداد نمایندگان رسانه‌های کشور باید افزایش یابد گفت: ترکیب هیات نظارت نباید به گونه‌ای باشند که هم نماینده‌ای از رسانه‌ها در آن حضور داشته باشد و هم نتوانند بر تصمیم‌گیری‌ها تاثیرگذاری داشته باشند.
لطیف‌کار در خصوص ضروت مطالبه‌گری رسانه‌ها برای افزایش تعداد نمایندگان در هیات نظارت با بیان اینکه وجه غالب فعالیت رسانه‌ها اصولا مطالبه‌گری، آگاهی‌بخشی و آشکار کردن حقیقت است افزود: قطعا رسانه‌ها باید به‌طور مستمر در مورد خواسته‌های به حق خودشان که موجب توسعه‌ی نظام رسانه‌ای خواهد شد، مطالبه‌گر باشند.
وی ادامه داد: مدام باید در اندیشه‌ی اصلاح قانون مطبوعات، آیین‌نامه‌های اجرایی و به‌طور اخص به فکر ایجاد تشکل‌های صنفی مستقل از دولت برای بالا بردن خودآگاهی صنفی اعضا باشند.
این فعال مطبوعاتی در ارائه تحلیل خود از وضعیت انتخابات این دوره هیات نظارت بر مطبوعات گفت: فضای انتخابات به‌نظرم مطلوب نیست البته منظورم این نیست که قبلا مطلوب بوده است. ایرادات فعلی قبلا هم بوده است.
لطیف‌کار گفت: وقتی تشکل‌ صنفی فعال و مورد قبول نداریم که به اعضا این آگاهی را بدهد که در انتخاب افراد شایسته و بهترین‌ها اراده‌ی خود را به کار بگیرند، نمی‌توانیم متوقع باشیم قوی‌ترین و شایسته‌ترین‌ها انتخاب می‌شوند.
وی ادامه داد: آن‌چه امروز شاهد آن هستیم ایجاد یک سازمان رای مثلا خودجوش و بیشتر براساس روابط دوستی و همولایتی است بدون این‌که آگاهی دقیقی از توانمندی افراد داشته باشیم.
مدیرمسئول پایگاه خبری فردای کرمان ادامه داد: در بهترین حالت یک جست‌وجو و تحقیق مختصر انجام می‌دهیم و نهایتا با حدس و گمان و توکل به این‌که انشاالله فرد شایسته‌ای را انتخاب کرده‌ایم رای خود را به صندوق می‌ریزیم و تمام تا دوره‌ی بعدی که ما یا آن‌ها باشیم یا نباشیم.
وی تصریح کرد: در این شیوه‌ی فعلی با گذشت زمان ما هیچ تجربه‌ی موثری برای انتخاب افراد شایسته پیدا نمی‌کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

۳۱۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سیرجان رفع تصرف شد

پیام تسلیت سیدحسین مرعشی به مناسبت درگذشت محمدعلی علومی

جدیدترین قیمت طلا و سکه در بازار

پاسخ پژوهشگران به یک پرسش: دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی قرار گرفت

درخشش دختران کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران

هواشناسی برای کرمان هشدار زرد صادر کرد

دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن در کرمان

محمدعلی علومی طنزپرداز و شاهنامه‌پژوه بمی درگذشت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)