کد خبر: ۳۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
پاسخ مسوولان حوزه دارو و درمان در خصوص کاستی های دارویی
این روز‌ها خرید دارو مشکلات و معضلات خاص خود را دارد؛ از سویی کمبود دارو موجب شده است که بیماران برای تهیه داروی‌های ضروریشان از این داروخانه به آن داروخانه بروند و از سوی دیگر بیمه‌ها بسیاری از داروها را پوشش نمی‌دهند و بیماران مجبورند داروی مورد نیاز خود را به هر قیمتی و از جا که بتوانند تهیه کنند.

گفتارنو/ گروه جامعه: این روز‌ها خرید دارو مشکلات و معضلات خاص خود را دارد؛ از سویی کمبود دارو موجب شده است که بیماران برای تهیه داروی‌های ضروریشان از این داروخانه به آن داروخانه بروند و از سوی دیگر بیمه‌ها بسیاری از داروها را پوشش نمی‌دهند و بیماران مجبورند داروی مورد نیاز خود را به هر قیمتی و از جا که بتوانند تهیه کنند.

به گزارش تسنیم، انسولین یکی از مهم‌ترین داروهایی است که صدای اعتراض خیلی از بیماران را درآورده و بیماران دیابتی مجبورند برای تأمین داروهای مورد نیاز خود به هر دری بزنند.

در برندهای دارویی با مشکل مواجه هستیم

محمد حسیبی مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مشکل کمبود دارو در استان کرمان اظهار داشت: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و تحریم در همه حوزه‌ها، حوزه دارو را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده مشکل ما کمبود در اصل داروها در استان نیست افزود: مشکل اصلی در استان کرمان در نبود برند دارویی خاص است و ما در بحث برندهای دارویی با مشکل مواجه هستیم.

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کمبود برخی داروهای وارداتی در استان بیان کرد: برخی از داروها مانند انسولین باید از دیگر کشورها وارد شود و به همین دلیل با کمبود آن در استان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه انسولین قلمی باید مرتب به کشور وارد شود گفت: داروهای وارداتی مدت زیادی در گمرک نمی‌مانند و مراحل ترخیص آنها از گمرک بین یک هفته تا ده روز بیشتر نمی‌شود.

حسیبی با اشاره به اینکه تکنولوژی ساخت برخی داروها در کشور ما نیز ایجاد شده است افزود: برخی بیماران سال‌ها از داروهایی با برند خاص استفاده کردند و در حال حاضر نیز اصرار به استفاده از همان داروها دارند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا کنترل دارو در سطح بازار را داشته باشیم گفت: کمبود جدی در داروهایی که در پروتکل درمان کرونا هستند نداریم و به صورت سهمیه‌بندی در بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود.

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه بخشی از داروها صرفاً توزیع بیمارستانی می‌شوند و مخصوص بیماران بستری در بیمارستان‌ها هستند افزود: این داروها در داروخانه‌ها پیدا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه داروهای کرونا عمدتاً در بیمارستان‌ها توزیع می‌شود گفت: این داروها برای درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها تجویز می‌شود و در داروخانه‌ها یافت نمی‌شوند.

حسیبی با اشاره به اینکه انسولین داریم اما به همه فرم‌های آن به وفور یافت نمی‌شود افزود: در چند سال اخیر انسولین به شکل قلم‌های تزریقی آن در سطح بازار عرضه شده که قلم‌های تزریقی همه وارداتی هستند.

وی با بیان اینکه قلم‌های وارداتی به وفور در سطح داروخانه‌ها نیست و به نوبت وارد می‌شود گفت: انسولین تنها در 15 داروخانه در شهر کرمان و در شهرستان‌ها نیز در یک تا سه داروخانه توزیع می‌شود.

هادی صبوری معاون درمان تأمین اجتماعی استان کرمان نیز با بیان اینکه سیاست‌گذار اصلی حوزه دارو در کشور شورای عالی بیمه است که ریاست آن را وزیر بهداشت به عهده دارد اظهار داشت: این شورا تعیین می‌کند که کدام داروها در تعهدات بیمه‌های پایه قرار می‌گیرد و تحت پوش بیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام داروهایی که این شورا تعیین کند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد افزود: داروهایی که در پروتکل ابلاغی درمان کرونا قرار گرفته از هفته گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

معاون درمان تأمین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه کرونا بیماری جدیدی است و برخی از داروهایی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود هنوز در پروتکل درمانی قرار ندارند عنوان کرد: 30 درصد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بستری هستند.

وی با بیان اینکه برخی داروها مشمول سهمیه هستند و کمبودهایی در آنها وجود دارد گفت: در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی بیماران را برای تهیه دارو به بیرون بیمارستان ارجاع نمی‌دهیم و اگر این اتفاق افتاده به صورت محدود بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پربازدید ها

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)