کد خبر: ۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون بررسی قانون احزاب را در اولویت اول خود قرار داده است، گفت: مقرر شده است که بحث نهایی شدن قانون احزاب دنبال و سریعاً تعیین تکلیف شود که در این زمینه کمیته هایی در کمیسیون شوراها فعال شده اند.
 رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون بررسی قانون احزاب را در اولویت اول خود قرار داده است، گفت: مقرر شده است که بحث نهایی شدن قانون احزاب دنبال و سریعاً تعیین تکلیف شود که در این زمینه کمیته هایی در کمیسیون شوراها فعال شده اند.

امیر خجسته عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه در خصوص قانون احزاب بحث ها و گفت و گوهایی صورت گرفت و مقرر شد احزاب در اولویت اول باشند.

وی ادامه داد: دولت نیز پیشنهادات خود را در خصوص قانون احزاب مطرح کرده و 12 ماده از این قانون به تصویب رسیده است و امیدواریم 12 ماده دیگر هم در آینده نزدیک به تصویب برسد.

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در ادامه گفت: لایحه بودجه 22 تبصره دارد که 8 تبصره آن با کمیسیون شوراها در ارتباط و دراین کمیسیون به تصویب رسیده و گزارش نهایی آن به کمیسیون تلفیق ارسال شده است.

خجسته اظهارداشت: 180 پیشنهاد در کمیسیون شوراها درخصوص لایحه بودجه 94 مطرح شده که روز گذشته کلیات و جزئیات آن مورد بحث قرار گرفت و این پیشنهادات بیشتر درخصوص بودجه نیروی انتظامی، شهرداری ها، ثبت احوال، وزارت کشور و هلال احمر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین درخصوص دهیاری ها، نظر بر این است که دهیاری ها در مقام عمل و حوزه رسیدگی به مناطق روستایی باید از قدرت کافی برخوردار باشند.

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جامع کمیسیون درخصوص نحوه اداره دهیاری ها که سال گذشته توسط کمیسیون شوراها بررسی شد، تصریح کرد: در طرحی که کاملاً به صورت کارشناسانه و با بررسی های همه جانبه تهیه و به صحن ارسال شد، شرایط کاری، شأن و جایگاه دهیاری ها به مهمترین نحو ممکن دیده شده و قرار بر این شد که این نهاد همراه با مردم در روستاها تقویت شود.

خجسته اظهارداشت: بحث تامین اعتبارات و اموال دهیاری ها، جدا از حق حاکمیت و نحوه اداره دهیاری ها بوده و نباید میان این دو اشتباه شود.

وی ادامه داد: اینکه اعتبارات عمرانی و لوازم پشتیبانی دهیاری ها توسط بنیاد مسکن تامین شود، این مطالب در دست بررسی است و لکن به این نکته باید توجه کرد که تامین اعتبارات عمرانی صرفاً بخشی از وظایف حاکمیتی دهیاری ها بوده و این نهاد حاکمیتی وظایفی فراتر از مسایل عمرانی دارد.

رییس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و قوانین بالادستی گفت: طرح سیاست های اقتصاد مقاومتی به پیشتازی اقتصاد دانش بنیان و تقویت عوامل تولید و به کارگیری ظرفیت و قابلیت های متنوع در مناطق مختلف کشور و استفاده از تمام ظرفیت های علمی و فنی کشور تاکید دارد و دهیاری ها به عنوان بخشی از حاکمیت کشور عهده دار انجام وظایف خاص خود هستند.

خجسته ادعای تناقض در طرح پیشنهادی و همراهی آن با زیرمجموعه وزارت کشور را مردود دانست و افزود: افرادی که اندک سهمی در مسایل حقوقی دارند، کاملا به این موضوع واقف هستند که ادعای تناقض جوسازی و فضاسازی های تخریبی در جهت جلوگیری از توسعه پایدار و همه جانبه روستایی بوده و قطعا این طرز تفکر و شانتاژ سیاسی راه به جایی نخواهد برد.
برچسب ها: احزاب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

9 کشته و زخمی در برخورد کامیون و پژو در کرمان

تغییر قیمت سکه و طلا در بازار

در 50 تکیه و خانه قدیمی کرمان روضه های چندین ساله برگزار می شود

نشستن زیاد می تواند به کبد کودکان آسیب برساند

پایان خرداد ماه آخرین زمان ثبت‌نام در سامانه سرویس مدارس است

کاندیدای اختصاصی

افزایش ابر پدیده غالب جوی امروز در بعضی نقاط کرمان

امروز آخرین مهلت اولیه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها

آغاز اسکان تابستانه فرهنگیان از هفته پایانی خردادماه

فرماندار رفسنجان:  35 درصد محصول پسته سال گذشته رفسنجان دچار پوکی شد

پربازدید ها

راهگشایی کنیم/پای ایران در میان است!

وزیر اطلاعات: رفتار داوطلبان ریاست‌جمهوری و حامیان آنها با بی طرفی کامل رصد می‌شود

امام جمعه کرمان: گاهی افرادی که ادعای انقلابی بودن دارند تبدیل به سیاهی لشکر تخریب افراد می شوند

امروز آخرین مهلت اولیه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها

کاندیدای اختصاصی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)

پاییز بی‌باران و خشک در کرمان همچنان ادامه دارد   (۱ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از آئین پرسه شادروان فردوس کاویانی در کرمان   (۱ نظر)