کد خبر: ۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
جیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه تایید کرد قطعه هواپیمای یافت شده در جزیره 'ریونیون' متعلق به پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور است.
'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه تایید کرد قطعه هواپیمای یافت شده در جزیره 'ریونیون' متعلق به پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور است.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر مالزی با استناد به تحقیقات یک تیم از محققان بین المللی تایید کرد که قطعه یافت شده در 'ریونیون' متعلق به پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی است که حدود 17 ماه پیش با 239 مسافر از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

قطعه دو متری از لاشه یک هواپیما هفتم مرداد در ساحل شرقی جزیره کوچک 'ریونیون' در نزدیکی کشور آفریقایی ماداگاسکار و هزاران کیلومتر از جایی که فکر می شد ام.اچ 370 در آنجا سقوط کرده است، پیدا شد.

کارشناسان امیدوار شده اند با پیداشدن این قطعه هواپیمای بوئینگ 777 پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی، راز و رمز ناپدیدشدن و سرنگونی این هواپیما را پس از 17 ماه کشف کنند.

نجیب در نشستی خبری در مرکز تجارت جهانی پوترا در شهر کوالالامپور مرکز برگزاری چهل و هشتمین اجلاس وزیران آ.سه.آن، گفت: امروز، 515 روز از ناپدیدشدن هواپیما می گذرد و باید به شما بگویم که تیم بین المللی از کارشناسان به یقین تایید کرد بخشی از بقایای یافت شده در جزیره ریونیون در واقع قطعه ای از ام.اچ 370 است.

وی گفت: این تاییدیه هرچند غم انگیز و دردناک است، اما دستکم یقین برای خانواده ها حاصل می شود.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه سال 1393 حدود 17 ماه پیش با 239 سرنشین از جمله دو ایرانی در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا نیز صبح امروز، گفت که پیداشدن این قطعه نشان می دهد کم و بیش محل جستجو درست بوده و جایی بوده که فکر می شد و این ما را به حل معمای این پرواز نزدیک تر می کند.

'مارتین دولان' رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل استرالیا نیز گفت که مطمئن است محل جستجو درست بوده و هواپیما در این محل پیدا می شود.

وی گفت هنوز زود است در باره علت ناپدیدشدن این هواپیما مطلبی گفته شود و بررسی بیشتر قطعه پیداشده برای رسیدن به یافته های جامع تر ضرورت دارد.

این قطعه حدود چهار هزار کیلومتر دورتر از مکانی پیداشد که احتمال داده می شود هواپیما در آن محل سقوط کرده باشد.

'نیل هانس فورد' متخصص حمل و نقل هوایی استرالیا معتقد است این قطعه نکاتی را روشن کرده و مشخص می کند این بوئینگ چگونه وارد آب شده است.

وی گفت: نشان داده می شود هواپیما در یک سانحه کنترل شده وارد آب شده به گونه ای که موتورها با آب تماس داشته اند، چون این قطعه پشت موتور هواپیما قرار دارد.

هنوز تا کشف راز و رمز این سانحه هوایی باید تحقیقات بیشتری انجام شود، هر چند برخی مقامات و کارشناسان تاکید دارند پرواز ام.اچ 370 زمانی اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه کوالالامپور برای رفتن به پکن به صورت عمدی تغییر مسیر داده است .

تیم بین المللی عملیات جستجو تمرکز خود را در محدوده آب های جنوبی اقیانوس هند در نزدیکی شهر 'پرت' استرالیا قرار داده و مقامات استرالیایی و مالزیایی با اطمینان اعلام می کنند منطقه مورد جستجو را درست انتخاب کرده اند.

'مالیزیا ایرلاین' نیز روز پنجشنبه در بیانیه ای پیدا شدن این قطعه هواپیما در جزیره 'ریونیون' را موفقیتی چشمگیر برای حل معمای ام.اچ 370 دانست.

این شرکت اظهار امیدواری کرد اشیاء بیشتری پیداشود تا معمای این پرواز به طور کامل حل شود.
برچسب ها: هواپیمای ، مالزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

تغییرات قیمتی در بازار سکه، طلا و ارز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)