کد خبر: ۳۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
 استاندار کرمان گفت: استان اصفهان، یزد و شیراز در پهنه گردشگری فلات مرکزی ایران مثلث گردشگری را تشکیل داده‌اند که باید با همکاری اصحاب رسانه و دوستداران گردشگری این مثلث با حضور کرمان به مربع گردشگری تبدیل شود.

 استاندار کرمان گفت: استان اصفهان، یزد و شیراز در پهنه گردشگری فلات مرکزی ایران مثلث گردشگری را تشکیل داده‌اند که باید با همکاری اصحاب رسانه و دوستداران گردشگری این مثلث با حضور کرمان به مربع گردشگری تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند در حاشیه بازدید از طرح های میراث فرهنگی کرمان افزود: این استان را باید برای دوران بعد از کرونا به شیوه‌ای آماده کنیم که به یکی از مقاصد جذاب گردشگری در کشور تبدیل شود.

وی اظهار داشت: با معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان، این استان را به عنوان یکی از مقاصد تورهای گردشگری معرفی می کنیم.

وی با بیان اینکه بافت شهری کرمان و یزد شبیه هم است که می‌توانند با همکاری یکدیگر گردشگران زیادی را جذب کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در نقاط مختلف آن و در شهرهایی مانند کرمان، بم، شهداد و غیره در حوزه میراثی و طبیعت بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری کرمان بی‌نظیر است و این تنوع در دیگر نقاط وجود ندارد.

استاندار کرمان به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری پیشنهاد کرد: بافت تاریخی و سنتی کرمان را در این بناها حفظ کنید و به دنبال ساخت هتل‌های تاریخی خاص با فضا و غذای خاص باشید زیرا هتل‌های مدرن در همه‌جای دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت و مبلمان شهری کرمان باید در جاهایی متناسب با تاریخ کرمان باشد، گفت: باید گذری در کرمان وجود داشته باشد که همه تاریخ کهن کرمان، در آن برای گردشگران تداعی شود.

وی افزود: جاذبه های بی نظیر گردشگری در استان کرمان وجود دارد و حوزه گردشگری برای ما مهم و در اولویت های استان قرار دارد.

زینی وند با بیان اینکه از ظرفیت گردشگری این استان به تناسب تاریخ کرمان بهره‌برداری نشده است تصریح کرد: مستندسازان مجموعه‌هایی درباره تاریخ کهن استان کرمان آماده کنند و در این راستا استانداری از آنها حمایت می کند.

استاندار کرمان اظهار داشت: با توجه به وجود باغ های بسیار غنی و جذاب، از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم به این حوزه ورود پیدا کنند و دولت نیز با پرداخت تسهیلات بسیار خوب از آنها حمایت می کند.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی و سنتی کرمان را در مرمت این بناها حفظ کنید و به دنبال ساخت هتل‌های تاریخی خاص با فضا و غذای خاص باشید زیرا هتل‌های مدرن در همه‌جای دنیا وجود دارد.

استاندار کرمان افزود: باید زیرساخت و مبلمان شهری کرمان، متناسب با تاریخ منطقه باشد و باید گذری در کرمان وجود داشته باشد که همه تاریخ کهن کرمان، در آن برای گردشگران تداعی شود.

باغ موزه هرندی نگین گردشگری شهر کرمان تبدیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به بازسازی باغ موزه هرندی شهر کرمان گفت: برای این بنای تاریخی در راستای جذب گردشگر فضاهای خدماتی تعریف شده است که در قالب ماده ۲۷ این فضاها برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته خواهند شد.

فریدون فعالی افزود: یک خانه قدیمی در شرق باغ موزه هرندی به عنوان فضای اقامتی، یک فضا در غرب باغ به فضای پذیرایی تبدیل می‌شود که حداکثر تا یک ماه آینده مزایده واگذاری این فضاها برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون برای ساماندهی این باغ یک میلیارد اعتبار اختصاص یافته است اما برای احیای آن به بودجه‌ای بیش از این نیاز داریم تا. باغ هرندی به نگینی در دل شهر کرمان تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد:کاروانسرای وکیل یکی از زیباترین هتل‌های سنتی کشور خواهد شد و قرارداد احیا و بازسازی آن در سال ۹۶ با سرمایه‌گذار منعقد و در اواسط سال ۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد:در این هتل بوتیک تعداد ۶۰ اتاق و ۱۴۴ تخت وجود دارد که زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم خواهد کرد.

استاندار کرمان و جمعی از مسئولان از باغ موزه هرندی، هتل چهار ستاره در دست احداث کاروانسرای وکیل، باغ سالار کلانتر، پنج خانه تاریخی شهر کرمان بازدید کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

میزبانی استان کرمان از 2 شهید گمنام در سالروز شهادت امام صادق(ع)

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

قهرمانی زود هنگام مس کرمان در لیگ برتر هندبال

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

اهدای عضو جوان 23 ساله رفسنجانی نجات بخش چند بیمار نیازمند عضو

پربازدید ها

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

قیمت طلا و سکه امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)