کد خبر: ۳۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان اظهار کرد: به نظر می‌رسد تخصصی‌تر باید به حوزه پرستاری نگاه شود و نظام درمان و پزشکی ما، پزشک محور و درمان محور است در صورتی که اگر برنامه‌ریزی و سمت و سوی بهداشت و درمان را به سوی بهداشت محور و پیشگیری محور باشد شاید موفقیت بیشتری داشته باشیم.

نظام سلامت باید پیشگیری محور باشد/در حوزه پرستاری خلاء داریم/ظرف ۱۵تا ۲۰ سال آینده با یک جامعه سالخورده مواجه هستیم/باید نظام پرستاری حرفه‌ای، گسترده‌تر و جذاب‌تر کنیم تا جوانان ما به سمت شغل پرستاری بیایند

استاندار کرمان اظهار کرد: به نظر می‌رسد تخصصی‌تر باید به حوزه پرستاری نگاه شود و نظام درمان و پزشکی ما، پزشک محور و درمان محور است در صورتی که اگر برنامه‌ریزی و سمت و سوی بهداشت و درمان را به سوی بهداشت محور و پیشگیری محور باشد شاید موفقیت بیشتری داشته باشیم.

علی زینی‌وند پیش از ظهر امروز ۳۰ آذرماه در مراسم جشن روز پرستار با اشاره به اینکه به آستانه یک سالگی شیوع کرونا نزدیک می‌شویم، گفت: امیدواریم با همت مردم جشن اتمام کرونا را در یکسالگی آن بگیریم.

وی ضمن تقدیر از پرستاران اظهار کرد: یاد شهدای مدافع سلامت گرامی‌ می‌داریم و از همه فرمانداران تقاضا دارم که امروز به دیدار خانواده شهدای مدافع سلامت به نیابت بنده بروند.

استاندار کرمان بیان کرد: پرستارانی داریم که بیش از ۴۰ سال در خانه‌های خود از قهرمانان ملی پرستاری می‌کنند و چه سختی‌های می‌کشند که ما از همه آنها بی‌اطلاعیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد سید شهدای مقاومت، اظهار کرد: سردار سلیمانی علاوه بر زندگی پرافتخار و پرمفهومش برای همه ما ایرانیان، مسلمانان و آزادگان در طول یکسال بعد از شهداتش چقدر افتخار برای ما آفرید چقدر گفتمان و ادبیات آزادگی و مردانگی ایجاد کرد.

زینی‌وند با اشاره به روحیه، آرمان‌خواهی و سبک زندگی و ... سردار سلیمانی ادامه داد: سردار دل‌ها در این یک سال چقدر سرشکستگی برای ذلیلان و دشمنان به بار آورد و با شهادتش ضربه خیلی سنگینی به دشمنان ذلیل اسلام زد و البته چقدر رسالت کرمان را سنگین کرد.

وی با بیان اینکه اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود وضعیت ما اسفبار بود، بیان کرد: با این اختلاف نظرهای که در کشور ما وجود دارد و اگر نظر و تکلیف ایشان درباره موضوع کرونا مبنی بر تبعیت از نظر پزشکان نبود معلوم نبود براساس پیش‌بینی‌ها امروز باید ما روزی ۲ هزار فوتی براثر ابتلا به کرونا در کشور می‌داشتیم.

استاندار کرمان با ارزیابی از فضای بهداشت و درمان کشور اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکان متبحر، کشور ما را در جمع تخصصی در حوزه بهداشت و درمان جهان قرار داده اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد تخصصی‌تر باید به حوزه پرستاری نگاه شود و نظام درمان و پزشکی ما، پزشک محور و درمان محور است در صورتی که اگر برنامه‌ریزی و سمت و سوی بهداشت و درمان را به سوی بهداشت محور و پیشگیری محور باشد شاید موفقیت بیشتری داشته باشیم.

زینی‌وند افزود: هرچقدر حوزه مراقبت، بهداشت، آموزش و پیشگیری را تقویت کنیم به همان میزان بنیه‌های آموزش و درمان کشور بیشتر تقویت می‌شود. البته به نظر می‌رسد که نظام پرستاری ما نیز تمایل دارند که به سمت رفتار پزشکی پیش بروند لذا در جایی که ما خلاء داریم حوزه پرستاری است.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورها در واحد صنعتی، آموزشی و حتی در واحد خانواده و جامعه تمرکز و هدایت پرستاری به آن سمت تقویت شده است و امیدواریم در کشور ما این اتفاق بیفتد.

استاندار کرمان تاکید کرد: اتفاق دیگری که در کشور ما در حال رخ دادن است و خیلی مورد توجه ما نیست این است که ما ظرف ۱۵تا ۲۰ سال آینده با یک جامعه سالخورده مواجه هستیم و ما به سمت جامعه کهن‌سال سرازیر می‌شویم و این جامعه چقدر هزینه‌آور خواهد بود.

وی بیان کرد: ما باید نظام پرستاری حرفه‌ای، گسترده‌تر و جذاب‌تر کنیم تا جوانان ما به سمت شغل پرستاری بیایند.

به گزارش ایسنا، "نظری" مشاور وزیر کشور نیز در این مراسم گفت: امسال مدافعان سلامت بخصوص پرستاران کاری کردن کارستان و سبب سربلندی مضاعف کادر درمان شدند.

وی با اشاره به شرایط سخت امسال به واسطه شیوع کرونا، اظهار کرد: پرستار در لحظاتی در کنار بیمار است که شاید در آن زمان کسی کنار بیمار نباشد لذا پرستار جایگاه بسیار رفیعی دارد.

مشاور وزیر کشور با اشاره به خطراتی که بیماری کرونا برای پرستاران دارد، عنوان کرد: تعدادی از پرستاران به دلیل ابتلا به کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی بیان کرد: همه تلاش ما در کارگروه خانواده قرارگاه عملیاتی در این است که بتوانیم بار اضافه‌ای را از دوش پرستاران برداریم و با ترغیب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمی از سختی‌ها و بار مضاعفی که در این دوران کرونا بردوش دارید را از دوش شما بکاهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

استاندار کرمان: بازگشت حقوق معادن به قانون نیاز دارد / بانک‌های خصوصی هیچ کمکی به استان نمی‌کنند

زلزله ۴.۷ ریشتری فاریاب کرمان را لرزاند

آبگیری بخشی از تالاب جازموریان در پی بارندگی‌های اخیر

پربازدید ها

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

یک خانم بعد از ۴ روز گرفتاری بین دو دیوار، نجات یافت

جلوگیری از بروز بسیاری از آسیب‌ها با حضور به موقع اورژانس اجتماعی

26 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان کرمان جمع آوری شد

چاه‌های آب غیر مجاز و فاقد پروانه پلمب می‌شوند

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)