کد خبر: ۳۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در دیدار با فعالان سیاسی استان عنوان کرد:
استاندار کرمان در جمع احزاب و تشکل‌های سیاسی استان، خواستار مشارکت آنها برای رفع نامتوازنی توسعه‌ای و منطقه‌ای استان شد و گفت: با تمام وجود به کار تشکلی و حزبی اعتقاد دارم، اگر بدانیم احزاب و تشکل‌ها مشاوران ما هستند با علاقه، هزینه و وقت خود را می‌گذاریم.

استاندار کرمان در جمع احزاب و تشکل‌های سیاسی استان، خواستار مشارکت آنها برای رفع نامتوازنی توسعه‌ای و منطقه‌ای استان شد و گفت: با تمام وجود به کار تشکلی و حزبی اعتقاد دارم، اگر بدانیم احزاب و تشکل‌ها مشاوران ما هستند با علاقه، هزینه و وقت خود را می‌گذاریم.
به گزارش گفتارنو علی زینی‌وند در دیدار با احزاب و فعالان سیاسی گفت: خوشحالم در استان متمدن و تاریخ‌ساز کرمان حضور دارم که بخشی از هویت ایران را در هر دوره‌ای شکل داده و اکنون هم بخش دیگری از هویت ایرانی اسلامی را به واسطه ادبیات مقاومت و شهادت سردار سلیمانی و نگاه آزادگان دنیا به این استان را تکمیل می‌کند.
وی ادامه داد: در شهادت سردار سلیمانی، کرمان بار دیگر در مرکز توجه دنیاست و حجم عظیمی از کلید واژه‌ها و ادبیات فاخر را می‌توانیم حول تاریخ این مقطع کرمان تولید کنیم که بخشی از آن توسط احزاب و سیاسیون و بزرگان اتفاق می‌افتد.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: واقعیت استاندار شدن من، انتخاب مسئولین دولتی و در واقع از همان ارکان جمهوری اسلامی بود. اعتقاد دارم اگر فرآیند انتخاب مدیران همان فرآیندی باشد که استادار کرمان شدم، عین هویت جمهوری اسلامی است. ممکن است که این انتخاب یا تشخیص اشتباه باشد اما فرآیند آن درست است.
زینی‌وند گفت: مسئولان مرتبط و دستگاه‌های نظارتی بر مدیران، سابقه افراد را تجمیع و توانمندی آنها را تحلیل و تحویل مقامات تصمیم‌گیر می‌دهند و فرد بدون اینکه خبر داشته باشد ماموریتی براساس شایستگی‌ برداشت شده به او داده می‌شود و انتخاب من به استانداری کرمان نیز همین است.
وی با اشاره به سوابق شغلی افزود: همیشه هم در حال تدریس در مدرسه و دانشگاه بوده‌ام و هیچ وقت از کلاس درس بیرون نیامده‌ام. تحصیلات دانشگاهی را به خوبی خواندم و در رشته‌ خود تسلط دارم، کار وزارت کشوری را هم بلدم.

با تمام وجود به کار حزبی اعتقاد دارم
استاندار کرمان افزود: به عنوان دانش آموخته علوم سیاسی، سیاست‌های وزیر کشور را در انتخاب استانداران می‌پسندم. ما که ساختار قوی احزاب نداریم، بهترین راه همین است که دستگاه‌های تخصصی مدیران خود را انتخاب کنند و تقاضا دارم از این فرایند حمایت کنید و سوءظن به چنین انتصاب‌هایی نداشته باشید و از انتخاب‌های تخصصی دستگاه‌ها حمایت کنیم.
زینی‌وند ابراز داشت: غیربومی گزینی برای استانداری به شرطی که فرد شناخت نسبی از استان داشته باشد، سبک بال عمل می‌کند. من نه برای فرایند خاصی به استان آمدم و نه دیدگاه پیچیده‌ای در انتخاب من بوده است.
استاندار کرمان افزود: به عنوان کارشناس وزارت کشوری فکر می‌کنم برای خدمت، یک ماه و یک روز هم مهم است و مهم نیست چند ماه تا جابجایی دولت باشم یا ادامه‌دار در استان خدمت کنم.
زینی‌وند گفت: با تمام وجود به کار تشکلی و حزبی اعتقاد دارم و افرادی که با همه سختی ها وارد این کار می‌شوند، اگر بدانیم احزاب و تشکل‌ها مشاوران ما هستند که ما هم با علاقه، هزینه و وقت خود را می‌گذاریم.
وی ابراز داشت: کار تشکلی در واقع تجمیع توانمندی‌های پراکنده در جامعه است، توانمندی فردی در جامعه و دانشگاه‌ها زیاد داریم که رها هستند و ثبت نمی‌شوند. اعتقاد شخصی و اداری من به عنوان استاندار با تمام وجود، احترام به تشکل‌ها، احزاب و گروه‌ها است.
زینی‌وند ادامه داد: ساختار سیاسی در جمهوری اسلامی ایران حتما تفاوت‌هایی با دیگر کشورها دارد، ما سیاسیون پذیرفتیم که در همین ساختار، کار کنیم و حتما این حق را به جمهوری اسلامی، استاندار و ارکان آن می دهید که همه ساختارها برای آنها مهم باشد.
استاندار کرمان گفت: همه حکومت‌ها در انتصاب‌ها حتما چارچوب‌هایی دارند که البته سیاسیون و احزاب ممکن است در نوع اعمال این نظارت‌ها انتقاد داشته باشند.
وی ابراز داشت: هنر جمهوری اسلامی به ساختارهای آن است و هر ساختاری از آن را متزلزل کنیم، عملا اداره کشور در آن حوزه با چالش مواجه می شود. نمی‌شود در حکومت آمد و چند پهلو حرف زد.

به عنوان استاندار باید به همه شهروندان خدمت کنم
زینی‌وند گفت: هم بچه‌های ایثارگر و انقلابی روی سر ما جای دارند و حتی آنهایی که ممکن است اعتقاد ضعیفی به جمهوری اسلامی داشته باشند اما شهروند ما هستند، من به عنوان استاندار باید به همه آنها که شهروند این نظام هستند، خدمت کنم و شما هم از من بخواهید که چنین استانداری باشم.
استاندار کرمان ابراز داشت: جایگاه اداری با جایگاه حزبی خیلی متفاوت است، گاهی احزاب توقعاتی دارند که استاندار و امام جمعه و نیروهای نظامی نمی‌توانند انجام دهند، باید اینگونه به دیدگاه حکومتداری نگاه کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش خاطرنشان کرد: استان کرمان از بیرون به دلیل درآمدهای بالایی که دارد در ردیف استان‌های توسعه یافته است، اما در درون آن نامتوازنی در توسعه زیاد دیده می شود.
زینی‌وند اظهار داشت: احزاب و تشکل‌ها به ما کمک کنند که این نامتوازنی در بخش‌های توسعه‌ای و منطقه را رفع کنیم، خیلی از ظرفیت‌های استان، ذیل ظرفیت های بزرگ آن مغفول مانده است و کارهای زیادی هم برای انجام داریم.

حتما جایی که اکوسیستم و زندگی مردم جنوب آسیب ببیند، کنارشان خواهیم بود
استاندار کرمان ادامه داد: شمال و جنوب واقعیت است، اما اینکه مبنای تولید گفتمان تنفرآمیز باشد در شان استان کرمان نیست و احزاب باید با چنین ادبیاتی مقابله کنند.
وی افزود: احزاب هم تبعیض مثبت را باید بخواهند، امکانات اولیه و لازم زندگی در همه مناطق ایجاد شود و بعد به مباحث دیگر بپردازیم.
زینی‌وند اضافه کرد: در حوزه آب حساسیت استان بسیار زیاد است، در جمهوری اسلامی آب مسئله حاکمیتی است که وزارت نیرو آن را اعمال می‌کند.
وی تصریح کرد: انتقال آب از دریا مخالفان خاص خود را دارد از جمله دکتر اردکانیان استدلالی دارد که وقتی به فکر انتقال باشیم، روی صرفه جویی و مدیریت مصرف کار نمی‌کنیم، اول باید بدمصرفی را کنار بگذاریم. اما این استان با گستردگی و ظرفیت صنعت و کشاورزی و آب‌های زیرزمینی و بین حوضه‌ای مدیریت نمی‌شود و باید انتقال از دریا را داشته باشد.
زینی‌وند خاطرنشان کرد: در انتقال آب‌های داخلی بین حوضه‌ای هم می‌گویم انتقال ندهید، مثلا هلیل رود چقدر آب دارد و آیا انتقال آبی که از آن گفته می‌شود، مشکل را حل می‌کند؟
وی اظهار داشت: این نکته را هم گفته‌ام که همه ما تابع قانون و کارشناسی باشیم و به عنوان استاندار دغدغه مردم جنوب در انتقال آب هلیل‌رود را می‌شنوم و به وزارت نیرو منقل می‌کنم و حتما جایی که اکوسیستم و زندگی مردم آسیب می‌بیند، کنارشان خواهیم بود.
استاندار کرمان گفت: مبنای ما کار کارشناسی و قانونی است و در مورد آب شهر کرمان از محل خط انتقال خلیج فارس که بخشی از آن اکنون به گل گهر رسیده است به عنوان اولویت دنبال می‌کنیم.
وی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از حاضران خاطرنشان کرد: به مدیریت زنان معتقدم و علاقمندیم از توانمندی زنان در استان کرمان استفاده کنیم اما کادرسازی نشده است، زنان و جوانان ظرفیت موثر و تاثیرگذار ما هستند و باید از آنها استفاده شود.

باید به فکر تولید پول برای زیرساخت کشور باشیم
استاندار کرمان گفت: با وجود کارهای انجام شده و تقدیر از استانداران، رتبه کسب و کار کنونی، اصلا در شان استان نیست و بخش عمده آن کم تحرکی مدیران بوده که تذکر دادم و امیدواریم با جذب منابع، زمینه سازی برای ورود توانمندی مردم به بخش خصوصی این رتبه را ارتقا دهد.
زینی‌وند ادامه داد: روحیه شخصی ام این است که در تمام لحظات قوی و قدرتمند کار کنم. ما با نظام اداری بروکراتیک پیچیده غیرمطلوب و غیرشفاف مواجه ایم.
وی بیان کرد: به اندازه ای دولت را از نظر نیروی اداری متورم کردیم که اگر تحریم رفع شود و نفت را هم کامل بفروشیم و مالیات هم بگیریم، هر کسی هم رئیس جمهور شود در سال های آینده کار سختی در تامین حقوق کارکنان و بازنشستگان دارد.
استاندار کرمان با انتقاد از مشکلات نظام اداری گفت: باید به فکر تولید پول برای زیرساخت کشور باشیم.
زینی‌وند اظهار داشت: در حال حاضر ما یک مسئله گرانی داریم که بر ما تحمیل شده است و مسئله گرانفروشی که باید با آن مقابله کرد و در کنار آن با بسته های معیشتی به قشر ضعیف هم برسیم.
وی افزود: نهادسازی و ارتباط با دانشگاه برای ما مهم است و خانه احزاب، باید سریع راه ‌اندازی شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)