کد خبر: ۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست شهرداری کرمان خبر داد:
سرپرست شهردای گفت: با اجرای پروژه «صاروج پارس» (گود خشت‌مال‌ها) و ساخت پارکینگ‌ها، میدان توحید (ارگ) مسدود، آسفالت دور میدان تبدیل به سنگ‌فرش و مسیر پیاده‌راه می‌شود.
با حضور «سعودبن‌احمد البردانی» سفیر عمان در ایران و «علی حسین سلیمان» از شرکای جدید مجموعه‌ی «صاروج پارس» (گود خشت‌مال‌ها) اجرای این پروژه به‌طور رسمی آغاز شد.
به گزارش کرمان‌شهر، علی بابایی سرپرست شهرداری کرمان حاشیه‌ی افتتاح این پروژه با بیان این‌که بالاخره با رفع همه‌ی موانعی که در مسیر پروژه‌ی «صاروج پارس» (گود خشت‌مال‌ها) بود، ساخت این پروژه آغاز شد، به سفر سفیر عمان در ایران و «علی حسن سلیمان» یکی از شرکای مجموعه‌ی «صاروج پارس» به کرمان اشاره کرد و گفت: حضور این افراد بهانه‌ای بود تا پروژه‌ی «صاروج پارس» به‌صورت رسمی آغاز شود.
وی افزود: در برنامه‌ی زمان‌بندی که پیش از این از سوی سرمایه‌گذار به شهرداری اعلام شده، در دو طبقه‌ی منفی یک و دو، پارکینگ طبقاتی ساخته و به شهرداری تحویل داده می‌شود.
سرپرست شهرداری کرمان با بیان این‌که قرار بود شهرداری زمین‌های این محدوده را تملک کرده و در اختیار سرمایه‌گذار قرار بدهد، گفت: اگرچه مقدمات کار به طول انجامید، اما با وجود همه‌ی مشکلات پروژه از امروز آغاز شد.
بابایی افزود: برنامه‌ی زمان‌بندی پروژه پنج‌ساله است که قرار است پارکینگ‌های پروژه دو ساله ساخته شود و در سه سال بعدی نیز بقیه پروژه که مجموعه‌ی تجاری، اداری و تفریحی را شامل می‌شود، ساخته خواهد شد.
وی این پروژه را به این دلیل که در کنار بازار تاریخی کرمان قرار گرفته، کم‌نظیر دانست و بیان کرد: ساخت این پروژه،  بافت تاریخی را احیا و متحول می‌کند و به رونق بازار بزرگ کرمان کمک زیادی خواهد کرد.
سرپرست شهردای کرمان افزود: با اجرای این پروژه و ساخت پارکینگ‌ها، میدان «توحید» (ارگ) مسدود، آسفالت دور میدان تبدیل به سنگ‌فرش و میدان تبدیل به پیاده‌راه می‌شود و افرادی که قصد حضور در میدان «توحید»، بازار و مجموعه‌ی «صاروج پارس» را دارند، می‌توانند از پارکینگ طبقاتی این مجموعه استفاده کنند.
بابایی در خصوص مشکلات مسیر این پروژه گفت: این پروژه شامل حدود 300 پلاک بود که فقط حد و حریم داشتند و متراژ آن‌ها مشخص نبود؛ بخشی از پلاک‌ها هم مربوط به اداره‌کل اوقاف بود که با رایزنی‌هایی که شد، تمام املاک خریداری شد و اکنون برای اجرای فاز یک، هیچ مانعی وجود ندارد.
سرپرست شهرداری کرمان افزود: پروژه‌ی «صاروج پارس» حاصل زحمت زیادی است که مهندس سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار (شهردار سابق کرمان) و هم‌کارانم در معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی و شهرداری منطقه‌ی یک متحمل شدند. 
بابایی در خصوص نحوه‌ی اجرای این پروژه گفت: کیفیت کار گروه سرمایه‌گذار بسیار مطلوب است، امکانات شرکت پیمان‌کارِ پروژه (شرکت 115) هم بسیار خوب است؛ ضمن این‌که نقشه‌های پروژه نیز آماده است.
وی افزود: سازه‌ی فلزی پروژه هم در کارگاه در حال ساخت است؛ بنابراین، امیدواریم ساخت پروژه‌ی «صاروج پارس» طبق برنامه‌ی زمان‌بندی پیش برود.
سرپرست شهردار کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا این گروه سرمایه‌گذار عمانی قصد سرمایه‌گذاری‌های دیگری هم در کرمان دارد، گفت: صبح امروز در جلسه‌ای با حضور سفیر عمان، «علی حسین سلیمان» از شرکای جدید مجموعه‌ی «صاروج پارس» مهندس سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار و آقای جلال‌پور رییس اتاق بازرگانی ایران قرار شد سرمایه‌گذاران عمانی در جشنواره‌ی فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران حضور پیدا کرده و در جریان فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر و استان کرمان قرار بگیرند؛ ضمن این‌که هم‌کاران ما نیز در این جشنواره حضور دارند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهری را ارایه می‌کنند.
بابایی افزود: عصر امروز نیز سفیر عمان و علی حسین سلیمان از بافت تاریخی و محور گردشگری شهر کرمان بازدید کردند و یکی‌دو پروژه به آن‌ها پیش‌نهاد شد که مقرر شد کارشناسان این گروه سرمایه‌گذار، برای تحلیل این پروژه‌ها به کرمان بیایند.
وی ادامه داد: تا دو ماه آینده نیز وزیر اقتصاد و رییس اتاق بازرگانی عمان در تهران حضور پیدا می‌کنند که قرار شد سفری هم به کرمان داشته باشند و از نزدیک در جریان پروژه‌های استان و شهر کرمان قرار بگیرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)