کد خبر: ۳۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در گفت‌وگوی تصویری با گفتارنو
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان با تمام داشته‌هایی که دارد قابلیت‌های که در گردشگری دارد استان هدف و مقصد گردشگری نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان با تمام داشته‌هایی که دارد قابلیت‌های که در گردشگری دارد استان هدف و مقصد گردشگری نیست.
فریدون فعالی در گفت وگوی ویدئویی با پایگاه خبری گفتارنو در خصوص سند جامع گردشگری استان کرمان گفت:  به‌عنوان اولین مأموریتم در استان برنامه‌ام را بر این گذاشتم که بتوانم سند جامع گردشگری استان کرمان را تهیه کنم.
وی افزود: بخش اول اطلاعات کلی این سند را با قراردادی که سال گذشته با دانشگاه تربیت مدرس منعقد کرده بودم  آماده است، ما در سند آن‌چه که به دنبال آن هستیم این است که مأموریت گرا باشیم. 
فعالی توضیح داد: این سند ضمن آن‌که راهبردها و استراتژی‌ها را مشخص می‌کند اهداف و مأموریت را مشخص کند. تکلیف من را در حوزه‌های مختلف باید مشخص کند که من در بخش‌های مختلف چه ظرفیت‌هایی دارم و متناسب با ظرفیت‌هایم چه برنامه‌ای باید انجام دهم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان افزود: باید مشخص باشد مأموریت سایر دستگاه‌ها در تحقق این برنامه‌ها کجاست و کجا دیده‌شده است.
وی ادامه داد: این سند نقشه راه ماست، که چه اتفاقی می‌خواهد در استان ما بیافتد و با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که داریم باید برنامه‌ریزی شکل بگیرد.
فعالی در پاسخ به این سوال که در استان کرمان اساساً گردشگری چندان جذابیتی برای بخش خصوصی ندارد گفت: این‌که گردشگری امروزه به‌عنوان یک صنعت راهگشا در حوزه‌ی اقتصادی اجتماعی و حتی سیاسی تأثیرگزار است بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: خیلی از کشورها اساساً محور توسعه‌شان را بر مبنای گردشگری گذاشته‌اند و در کوتاه‌مدت بازده سریع گرفته‌اند. مثلاً مالزی ترکیه طی چند سال به این جایگاه رسیده و داشته‌های آن‌ها هرگز بیش‌تر از ما نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان افزود: در کشور خودمان استان‌هایی هستند که خیلی از ما دیرتر شروع کردند و داشته‌هایشان از ما خیلی کم‌تر است اما در مسیری قرارگرفته‌اند که توانستند درآمدهای خیلی خوبی هم در این بخش داشته باشند.
وی با بیان اینکه کرمان با تمام داشته‌هایی که دارد قابلیت‌های که در گردشگری دارد استان هدف و مقصد گردشگری نیست! گفت: شاید اتفاقاتی که افتاده و شاید جایگزین‌هایی که برای این صنعت به وجود آمده است.
فعالی افزود: ما ۷ اثر ثبت جهانی داریم، استانی که یک اثر ثبت جهانی دارد کلی به آن افتخار می‌کند و کلی برایش برنامه دارد این قابلیت انکارناپذیر‍ است. ما باید در مسیری قرار بگیریم که کسب درآمد کنیم.
وی افزود: من فکر می‌کنم که شاید آن عدالتی که باید در توزیع منابع باشد برای این‌که ما بتوانیم محیطمان را توانمند کنیم و قابلیت‌هایمان را عرضه کنیم و بتوانیم تبلیغات مناسبی کرده باشیم؛ نیست.
وی با اشاره به اینکه یک باغی را راه بیندازیم این نمی‌تواند برای ما توسعه بیاورد افزود: ظرفیت‌هایی که ما داریم شهدادی که ۵۲ درصد از گردشگران استان را به خودش می‌کشاند، بمی که به‌عنوان یک اثر تاریخی که زبانزد است چرا نباید مقصد گردشگری باشد.
فعالی با طرح این پرسش که چرا استان نباید هدف و مقصد گردشگری باشد افزود: من فکر می‌کنم با تمام داشته‌هایی که داریم اگر یک مدیریت منسجم در تمام بخش‌ها داشته باشیم می‌توانیم با داشته‌های خودمان محیط را در حوزه‌ي گردشگری توانمند کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: در حال حاضر ما سرمایه‌گذاران خوبی در استان کرمان داریم که آمده‌اند و دارند به افزایش گردشگری در استان کرمان کمک می‌کنند. سرمایه‌گذاران خوبی داریم و تسهیلات خوبی هم در قالب تسهیلات ۱۸ برایشان در نظر گرفته‌شده است.
وی گفت: تعامل و هماهنگی بین‌بانکی باید بیش‌تر باشد، ما بدشانسی هم آوردیم و در زمان کرونا قرارگرفته‌ایم. شاید ۵ سال پیش علاقه‌مندی یک بانک این بوده که سرمایه‌گذاری‌اش در بخش گردشگری بیش‌تر از سایر بخش‌ها باشد الآن در شرایط فعلی؛ شاید این علاقه‌مندی کم‌تر باشد.
فعالی با بیان اینکه  کرونا در اقتصاد گردشگری بیش‌تر بقیه بخش‌ها تأثیر منفی گذاشته است گفت: گردشگری فرصتی است که اگر از دست برود دیگر به دست نمی‌آید. 
وی با بیان اینکه الآن تعامل خوبی بین ما و بانک‌ها وجود دارد افزود: ما توانسته‌ایم اعتباراتی را در قالب تبصره ۱۸ بگیریم. در یک سال گذشته بالغ‌بر ۲۷۰ میلیارد تومان منابع اعتباری مصوبه از تهران گرفتم و به بانک‌ها معرفی کرده‌ام. اما ۶۰ میلیارد تومان بیش‌تر تحقق پیدانکرده است.


توضیح: این گفت‌وگو مدتی قبل تهیه شده است
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
الله دادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
نمردیم و یک خبرنگار مسلط که بتونه بدون تپق زدن حرف بزنه، تو کرمان دیدیم
کنده تمام سوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
مصاحبه خیلی خوبی است فقط اشکال کار سرعت اینترنت است که خیلی اذیت کرد!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)