کد خبر: ۳۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان اذعان کرد
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از تبعات سیل در 9 ماهه گذشته سال‌جاری سخن به میان آورد و اظهار کرد: سیل‌های امسال راه ارتباطی 233 روستایی را قطع کرد و همچنین سبب تخلیه دو روستا شد و 25 مورد آبگرفتگی منازل روستایی نیز داشته‌ایم و برق 233 روستا، آب 173 روستا و 10 مورد قطعی مخابرات اتفاق افتاده است.

450هکتار مالچ پاشی شد!/13 مورد رانش و فرونشست زمین و ریزش کوه داشتیم/ 1647 هکتار آتش سوزی داشتیم/دو مورد تلفات جانی ناشی از سیل و صاعقه در استان کرمان داشته‌ایم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به وقوع 52 مورد حوادث غیرمترقبه در 9 ماهه امسال بیان کرد: سیل، طوفان، تگرک، صاعقه، برف و کولاک و سرمازدگی بیشترین حوادث امسال در استان بوده‌اند و جمع برآورد خسارات این حوادث 1880 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، مجید سعیدی در دوازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی پاسخ به بحران به بررسی حوادث 9 ماهه امسال پرداخت و گفت: در این بازه زمانی برای امدادرسانی در اسرع وقت به هم‌استانی‌های عزیز 453 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به کار گرفتیم.

وی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل گرد و غبار و بیابان‌زدایی در استان در سال‌جاری اظهار کرد: مطالعه 25 هزار هکتار عرصه بیابانی انجام شده و همچنین 1300 هکتار نهال‌کاری، 250 هکتار جنگل‌کاری، 300 هزار متر احداث بادشکن بیولوژیک، احداث 450 هزار متر بادشکن غیرزنده، 5377 هکتار احداث گوراب و هلالی آبگیر، 450 هکتار مالچ پاشی و 544 هکتار بذرکاری و بذرپاشی انجام شده است.

سعیدی با اشاره به وقوع 52 مورد حوادث غیرمترقبه در 9 ماهه امسال بیان کرد: سیل، طوفان، تگرک، صاعقه، برف و کولاک و سرمازدگی بیشترین حوادث امسال در استان بوده‌اند به گونه‌ای که 23 مورد سیل، 16 مورد طوفان، هفت مورد تگرک، دو مورد صاعقه و چهار مورد سرمازدگی(تا پایان آذرماه) در استان داشته‌ایم که جمع برآورد خسارات این حوادث 1880 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از تبعات سیل در 9 ماهه گذشته سال‌جاری سخن به میان آورد و اظهار کرد: سیل‌های امسال راه ارتباطی 233 روستایی را قطع کرد و همچنین سبب تخلیه دو روستا شد و 25 مورد آبگرفتگی منازل روستایی نیز داشته‌ایم و برق 233 روستا، آب 173 روستا و 10 مورد قطعی مخابرات اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه 5265 نفر در 9 ماهه امسال در سیل گرفتار شده بودند که از طرف نیروهای امدادی نجات یافتند، عنوان کرد: در این بازه زمانی 13 مورد رانش و فرونشست زمین و ریزش کوه اتفاق افتاد و همچنین هشت مورد راه‌های اصلی نیز مسدود شده بود.

سعیدی تصریح کرد: شهرستان‌های جیرفت، بافت و کرمان بیشترین مناطقی هستند که در این بازه زمانی دچار سیلاب شده‌اند.

وی با اشاره به زلزله‌هایی که در استان کرمان در سال جاری به وقوع پیوسته ادامه داد: در 9 ماهه گذشته شهرستان‌های کرمان، راور و فاریاب بیشترین وقوع زلزله را داشتند ضمن اینکه هشت زلزله بین 4 تا 5 ریشتر و یک زمین لرزه بالای 5 ریشتر امسال در استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در ادامه به میزان آتش سوزی‌های 9 ماهه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: 34 مورد آتش‌سوزی و حریق اتفاق افتاده که در بیشتر آنها عامل انسانی دخیل بوده و وسعت این آتش‌سوزی‌ها 1647 هکتار است.

وی به هجوم ملخ‌های صحرایی به استان اشاره کرد و افزود: در سازمان جهاد کشاورزی شمال استان در سال گذشته 12 هزار و 800 هکتار و در 9 ماهه سال جاری 6900 هکتار و در سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان نیز در سال گذشته 150 هزار و 200 هکتار و در 9 ماهه سال جاری 39 هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است. شایان ذکر است که در سال 98 و 9 ماهه سال جاری 101 هزار و 35 میلیون ریال اعتبار در این زمینه مصرف شده است.

سعیدی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون دو مورد تلفات جانی ناشی از سیل و صاعقه در استان کرمان داشته‌ایم و در ادامه به خسارات سرمازدگی دی‌ماه اشاره و تصریح کرد: از ابتدای دی‌ماه با کاهش شدید دما مواجه شدیم که خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده به طوری که سرمازدگی و همچنین طوفان حدود 2400 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده که شهرهای جنوبی و ارزوئیه، فهرج و ریگان بیشترین خسارات را در این زمینه دیده‌اند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)