کد خبر: ۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: درخواست می‌کنیم خبرنگاران در جهت اصلاح امور و پیشگیری کمک کنند چراکه هر چه قلم‌ها در جهت آگاه‌سازی بیشتر حرکت کند دغدغه کمتری خواهیم داشت.
" دادخدا سالاری " ضمن حضور در جمع اعضای خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، خبرنگاران را چشمان بیدار و مطالبه‌گر جامعه دانست و با تاکید بر اینکه خبرنگاران نیتشان مچ‌گیری از مسوولین نیست اظهار کرد: باید به مدیرانی که از انتقاد خبرنگاران خرده به دل می‌گیرند گفته شود که کارهایشان را به خوبی انجام دهند تا از آنها انتقاد نشود زیرا خبرنگاران رسالت خود را انجام و در جهت رفع و نقایص جامعه کمک می‌کنند.

سالاری با بیان اینکه نگاه ما به مطبوعات پیشگیرانه، بازدارنده و اصلاح کننده‌ای است تصریح کرد: درخواست می‌کنیم خبرنگاران در جهت اصلاح امور و پیشگیری کمک کنند تا میزان ورودی‌ها به دستگاه قضا کم شود چراکه هر چه قلم‌ها بیشتر در جهت آگاه‌سازی حرکت کنند کمتر دغدغه خواهیم داشت.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان سپس با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد جرائم به طور مستقیم و غیر مستقیم ریشه اقتصادی دارند گفت: رتبه اول جرائم ما را مواد مخدر و پس از آن سرقت به خود اختصاص داده است.

لزوم شفافیت فعالیت‌های اقتصادی

وی بنای اصلی مدیرانی که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند را شفاف سازی عنوان و تصریح کرد: در فضای غبارآلود نمی‌توان حرکت کرد ازاین رو هر مدیری که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهد ملزم شده است که قابل دسترس و شفاف باشد، ما هم سعی کرده‌ایم سدی ایجاد کنیم تا جرمی رخ ندهد.

سالاری ادامه داد: با توجه به تغییر نگاه مدیریتی که در استان اتفاق افتاده است و رویکردی که استانداری کرمان در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری دارد، هم اکنون ما در آستانه انقلاب سرمایه گذاری در استان کرمان قرار داریم.

وی سپس اظهار کرد: باید از پتانسیل‌های استان کرمان استفاده و فضای امنیتی مطلوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم ضمن اینکه در این راستا دستگاه قضا و نیروهای امنیتی تلاش مضاعفی انجام می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است گفت: سعی کرده‌ایم به جرائم نگاه علمی داشته باشیم تا از تولید جرم جلوگیری کنیم همچنین در زمینه پیشگیری از وقوع جرم که اصلی‌ترین وظیفه ما می‌باشد اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: به طور مثال در پروژه‌های بزرگی که در کرمان انجام می‌شد، نبود ناظر فنی مشکلاتی را به وجود می‌آورد که سعی کردیم با تشکیل گروه ناظرین فنی هنگام پروژه‌ها، از پرونده‌های ورودی به دادسرا جلوگیری کنیم و با این کار توانستیم تعداد 12 پرونده ورودی در سال گذشته را به چهار پرونده کاهش دهیم.

نیروی انسانی مهمترین آسیب دستگاه قضا

دادستان عمومی و انقلاب کرمان همچنین تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی بیماری مزمنی است که دستگاه قضا از آن رنج می‌برد، از سوی دیگر امکانات محدود است و توان استخدام و ایجاد فضای فیزیکی برای قضات وجود ندارد در نتیجه بهترین راه پیشگیری از وقوع جرم می‌باشد.

وی اظهار کرد: متاسفانه ورودی پرونده‌ها مکرر افزایش پیدا می‌کند بطوریکه در سال جاری با افزایش 15 درصدی پرونده‌ها رو به رو شده‌ایم.

سالاری با اشاره به ایجاد سخنگوی دادستانی استان کرمان در آینده نزدیک ادامه داد: گرچه اضافه کردن هفت شعبه از توفیقات تجربه نشده‌ای بود که در دادسرا رخ داد اما باز هم هر قاضی باید در روز پاسخگوی 200 ارباب رجوع باشد که میانگین زمان پاسخگویی به افراد 90 ثانیه است!

وی سپس فضای امنیتی استان کرمان را فضای مطلوبی دانست و گفت: استان کرمان دارای وضعیت امنیتی مطلوبی است و خوشبختانه تبعات ناامنی حادی نداشته‌ایم، ضمن اینکه ما به لحاظ امنیتی استان خاصی هستیم چراکه استان کرمان ترمینال عبور مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌باشد.

سالاری با اشاره به اینکه خوشبختانه تا به حال هیچگونه اقدام تروریسی در استان مشاهده نشده است، بیان کرد: در عالم اعتبار، به دلیل هم مرزی با استان سیستان و بلوچستان و هم چنین نزدیکی به مرز افغانستان و پاکستان باید نا امن‌ترین استان باشیم اما امروزه با تلاش‌های دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در نیمه بالای جدول قرار داشته و رتبه امنیت بسیار بی‌نظیر داریم.

وی ادامه داد: استان کرمان دارای 300 هزار اتباع افغان است و 30 درصد از جرائم ما مربوط به افاغنه و مسایل پیرامون آنها می‌باشد.

سالاری گروگان‌گیری افاغنه را یکی دیگر از معظلات استان کرمان دانست و گفت: افاغنه‌ای که از طریق مبادی غیر مجاز وارد استان می‌شدند توسط افرادی به گروگان در می‌آمدند که دستگاه قضا نه تنها این موضوع را مدیریت بلکه متوقف کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بعضی از وقوع جرائم را ناشی از جهل قوانین دانست و بیان کرد: باید در این رابطه آگاه سازی انجام شود.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه ‌در مباحثی مانند زمین‌خواری و مسایل حاشیه‌نشینی توانستیم 1200 هکتار از اراضی را آزاد سازی کنیم که 700 هکتار آن مربوط به شهر کرمان بود.

جمع‌آوری زنان خیابانی

سالاری همچنین به جمع‌آوری زنان خیابانی که از برنامه‌های اصلی دادستانی بود اشاره کرد و گفت: زنان خیابانی در حال جمع‌آوری هستند و در میان آنها کسانی که اعتیاد دارند جهت درمان به مراکز ترک اعتیاد انتقال داده می‌شوند اما این زنان از معلولین معضلات اجتماعی هستند و باید به دنبال علت‌ها برویم تا دیگر شاهد زنان خیابانی نباشیم.

سالاری در ادامه تصریح کرد: معاونت پیشگیری 34 هدف را پیش‌بینی کرده است که 12 مورد مربوط به نزاع‌های خیابانی‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در استان کرمان جرائم به نحوی نیست که از خشن به خشن‌تر تبدیل شوند زیرا تمامی اراذل و اوباش شناسنامه‌دار و جمع‌آوری شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در پایان خاطرنشان کرد: پرونده اسید پاشی سمیه مهری هنوز در حال رسیدگی است و به جد دنبال می‌شود همچنین یکی از متهمین اصلی این پرونده هم در زندان بسر می‌برد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضربه سربازان گمنام امام زمان به چندین تیم تروریستی در کرمان

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش مشخص شد

کاهش قیمت سکه و طلا در بازار امروز 16 اردیبهشت1403

رئیس پلیس راهور استان کرمان: بیشترین آمار جانباختگان مربوط به عابرین پیاده است

شهریه برخی مدارس غیردولتی کاهش می‌یابد / امکان عودت شهریه در صورت انصراف

پیش بینی شرایط جوی نسبتا پایدار در آسمان کرمان

۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند

 رئیس کل دادگستری استان کرمان: با سهل انگاری دستگاهای متولی در بازتوانی معتادین متجاهر برخورد می‌شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان: حضور مدیر برای حل مشکلات شرکت‌ها به کرمان ضروری است

مصرف شیر غیر پاستوریزه احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)