کد خبر: ۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر ارشاد عنوان کرد:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شخصیت های برجسته ای مانند باستانی پاریزی و دیگر اساتید دانشگاه، از افتخارات نه تنها ایران بلکه دنیای اسلام هستند و شخصیت های روحانی مانند شهید باهنر و هاشمی رفسنجانی که امروز در دنیا به عنوان دولتمرد با تجربه و با تدبیر می شناسند، از دیگر مفاخر استان کرمان هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شخصیت های برجسته ای مانند باستانی پاریزی و دیگر اساتید دانشگاه، از افتخارات نه تنها ایران بلکه دنیای اسلام هستند و شخصیت های روحانی مانند شهید باهنر و هاشمی رفسنجانی که امروز در دنیا به عنوان دولتمرد با تجربه و با تدبیر می شناسند، از دیگر مفاخر استان کرمان هستند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی جنتی در شب شعر، قلم و رسانه در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار اظهار کرد:
 کرمان را باید به عنوان مهد فرهنگ و تمدن نامید. آنچه که از دیرزمان از مردم کرمان شناخت دارم، مردمی خون گرم و میهمان دوست هستند که به پذیرایی از همه کسانی که از این خطه عبور می کنند، معروف هستند.
وی افزود: در دهه 40 که پدر من در منطقه کشکوئیه منبر می رفتند و اهالی این منطقه در قم به منزل ما می آمدند، واقعا با خون گرمی و حرارت برخورد می کردند و این خاطره همچنان در ذهن من مانده است.

جنتی تصریح کرد: کرمان استانی است که باید آن را مهد فرهنگ و تمدن نامید و سابقه تمدنی این استان در شهرهای جیرفت و شهداد نشان دهنده این است که این استان چه سابقه طولانی در فرهنگ و تمدن داشته است.

وی بیان کرد: استان کرمان از نظر سرمایه های انسانی به ویژه در حوزه فرهنگ، ادب، شعر و هنر هم در گذشته و هم در دوران معاصر ستارگان بسیار درخشانی در آسمان فرهنگ و ادب این استان درخشیده اند.
وی افزود: در حوزه ادبیات با تعداد قابل توجهی از نویسندگان و داستان سراهای کرمانی از جمله هوشنگ مرادی کرمانی روبه رو هستیم که جزو افتخارات کشور بوده و خدمات ارزنده ای به فرهنگ و ادب کشور داشته اند.

جنتی تصریح کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی بسیار خوبی در استان کرمان داریم و در دولت تدبیر و امید با استانداری روبه رو هستید که پرتلاش، سخت کوش متخصص و علاقمند و مسوولیت پذیر است.

وی بیان کرد: ایشان در مدت استانداری در کرمان، هم در حوزه های اقتصادی تحرک بسیار خوبی ایجاد کرده و در حوزه های فرهنگی مسائل را با علاقه دنبال می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تفاهم نامه هایی که وزارت ارشاد با استانداری کرمان امضا کرده ایم، ابتکار خود استاندار بود و فرهیختگان ابراز رضات می کنند که استاندار علاقمند بوده و حمایت مادی و معنوی می کند تا بتوانند رسالت فرهنگی و هنری خود را به خوبی انجان دهند و این جای تقدیر دارد.

وی افزود: در حوزه های سیاسی نیز شاید در کمتر دوره ای داشته ایم که این نوع انسجام و همبستگی بین سیاسیون استان کرمان وجود داشته باشد و بخشی از این امر را محصول تلاش آقای رزم حسینی می دانیم که برخورد صمیمانه ای با همه نمایندگان مجلس و جریان های سیاسی استان داشته اند.

جنتی تصریح کرد: این همان چیزی است که سیاست ریاست جمهوری است که اعتدال در کار رعایت شده و با همه نیروها تحت هر عنوانی فعالیت می کنند، در خدمت به نظام جمهوری اسلامی می دانیم و اختلاف سلیقه های سیاسی هیچ وقت نباید مانع این شود که در زمینه تامین منافع ملی با یکدیگر همکاری نکنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این فضای مناسب سیاسی در استان کرمان فراهم شده و یکی از شرایط رشد و توسعه استان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر در داخل استان همکاری وجود داشته باشد، طبیعتا کارها با سرعت بیشتری پیش می رود و در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی انتظار می رود همه ملت ایران با دولت همکاری نزدیک داشته باشند و دولت که خود را خادم ملت می داند، برای رفاه، رشد و توسعه کشور و مردم تلاش کند و باید این انسجام را در بین همه ملت به وجود بیاوریم و نخبگان و فرهیختگان رسالت دارند در این زمینه تلاش کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

كشف 25 راس گوسفند قاچاق در سيرجان

شعب کشیک بانک‌ها فردا فعال هستند

آیین بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در کرمان برگزار شد

عامل وقوع قتل در معدن کرومیت فاریاب دستگیر شد

تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی فردا تعطیل است

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری شد

دمای هوای کرمان افزایش می‌یابد

سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد

برگزاری نوبت دوم کنکور به تعویق افتاد

استانداران اسبق کرمان درگذشت شهادت گونه رئیس جمهور و هیات همراه را تسلیت گفتند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)