کد خبر: ۴۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر مرکز بهداشت شهرستان کرمان :
مدیر مرکز بهداشت شهرستان کرمان با اشاره به اینکه،در استان کرمان تنها شهرستان سیرجان نارنجی است که احتمالاً به زودی قرمز خواهد شد، در رابطه با ورود ویروس انگلیسی گفت: این ویروس افراد زیر ۲۵ سال را نیز مبتلا نموده و احتمالا ما در آینده‌ای نزدیک دوباره شاهد پیک مرگ و میر کرونا خواهیم بود فقط امیدواریم شیب آن به گونه‌ای نباشد که کمبود تخت بستری داشته باشیم.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کرمان با اشاره به اینکه تعداد تیم های مراقبتی بسیج در شهرستان کرمان ۸۸ تیم است، گفت: به همین میزان تیم حمایتی از طرف بسیج در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مرکز بهداشت همکاری کنند و تعداد تیم‌های نظارتی در مرکز بهداشت شهرستان کرمان ۳۳ تیم است.

به گزارش ایسنا دکتر ارسلان اسکندری در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان کرمان افزود: تعداد تست‌های رپید انجام‌شده از ابتدای طرح شهید سلیمانی در شهرستان کرمان ۲۶۶۰۸ مورد بوده که از این تعداد تست ۱۷۸۱ نفر مثبت شده است.

اسکندری با بیان این‌که علاوه بر تست های رپید تست پی‌سی آر نیز انجام می‌شود، گفت : در طرح شهید سلیمانی تاکنون 20639 تست پی‌سی آر انجام گرفته که ۷۷۹۴ مورد آن‌ها مثبت شده است.

 به گفته وی کل افرادی که در کرمان در معرض خطر بوده و شناسایی شده اند ۱۱۴۶۰۶ نفر هستند که مورد رهگیری قرار گرفتند. همچنین ۴۳۳۱۹ نفر از کسانی که در ارتباط با افراد بیمار بوده اند مورد تست قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که اهداف طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پوشش حمایتی گروه‌های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه بوده است، گفت: درصد رهگیری و رصد فعال حداقل به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه انجام شده است.

وی افزود: افزایش موارد مثبت و سرپایی در شهرستان کرمان نشان می‌دهد که در هفته‌های آتی شاهد افزایش دوباره مرگ‌ومیرها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه،در استان کرمان تنها شهرستان سیرجان نارنجی است که احتمالاً به زودی قرمز خواهد شد، در رابطه با ورود ویروس انگلیسی گفت: این ویروس افراد زیر ۲۵ سال را نیز مبتلا نموده و احتمالا ما در آینده‌ای نزدیک دوباره شاهد پیک مرگ و میر کرونا خواهیم بود فقط امیدواریم شیب آن به گونه‌ای نباشد که کمبود تخت بستری داشته باشیم.

سرهنگ"محسنی" رییس پلیس راهور شهرستان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: ارسال پیامک جریمه ۲۰۰ هزار تومنی برای خودروهایی که بعد از ساعت ۲۱ در سطح شهر تردد دارند آغاز شده و در آذرماه ۱۲ هزار و 490 مورد و در دی ماه 22 هزار و 522 خودرو اعمال قانون شده‌اند و تاکنون ۵۵ هزار و 110 برگ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای راننده‌های متخلف صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط، شبانه ۷۰۰ راننده اعمال قانون می‌شوند، افزود: تعداد زیادی از رانندگان مراجعه می‌کنند تا جریمه آن‌ها بخشیده شود و این امکان‌پذیر نیست.

محسنی برای ترددهای ضروری بعد از ساعت ۲۱ گفت: اسنپ ها و تاکسی‌های تلفنی مجاز به تردد در سطح شهر هستند.

در ادامه "علی سلاجقه" معاون فرماندار کرمان در رابطه با وضعیت و عملکرد ستاد کرونای شهرستان کرمان گفت: وضعیت ما در سطح استان نسبت به بقیه شهرستان‌ها بسیار خوب است.

وی ادامه داد: اخیرا در بحث کرونا اختیارات به ستاد کرونای شهرستان و فرمانداری‌ها واگذار شده و این سبب تسریع در اقدامات و تصمیمات شده‌است.

سلاجقه افزود: پرسنل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و داروخانه‌های شبانه‌روزی که لیست آنها به ستاد کرونا ارسال گردیده برای تردد بعد از ساعت ۲۱ شب مجوز خواهند داشت و برای پزشکان متخصص و مطب های خصوصی تنها با تأییدیه نظام‌پزشکی و فقط آن تعداد که حضورشان بعد از ساعت ۲۱ ضروری است و لیست آنها توسط مرکز بهداشت ارسال گردد مجوز تردد صادر خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری کرمان گفت: پرسنل شهرک‌های صنعتی باید از سرویس حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند همچنین  لیست خودروهای حمل‌ونقل عمومی، اسنپ و آژانس‌ها به پلیس راهور داده شده است.

سلاجقه افزود: ساعت منع تردد از ۹ شب تا ساعت 3 بامداد است و اگر کسی نیاز به تردد شبانه داشته باشد باید با خودروهای حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)