کد خبر: ۴۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: درصورت مشاهده تخلفاتی در حوزه اقتصادی چون گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار، عدم درج قیمت، عدم رعایت ضوابط نرخ‌گذاری و ... پرونده آن به تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به شرایط اقتصادی امروز جامعه و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در این شرایط نظارت بر بازار به ویژه کالاهای اساسی که در سبد خانوار قرار دارد اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

به گزارش تسنیم؛ ارسلان میری با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در انتهای کار برخورد با تخلفات اقتصادی قرار دارد بیان کرد: دستگاه‌های تأمین کننده کالا و نظارت بر بازار در ابتدای این راه قرار دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلفی کشاورزی و لبنی و سایر اقلامی که در سبد مصرف خانوار قرار دارند باید دستگاه‌های تولیدی و متولی حوزه تولید و نظارت بر تولید و توزیع آن در بازار نظارت داشته باشند ادامه داد: سازمان صنعت‌، معدن و تجارت و اتاق اصناف سازمان نظارتی در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در پایان خط مقابله با تخلفات اقتصادی قرار دارد گفت: درصورت مشاهده تخلفاتی در حوزه اقتصادی چون گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار، عدم درج قیمت، عدم رعایت ضوابط نرخ‌گذاری و ... پرونده آن به تعزیرات حکومتی فرستاده می‌شود.

میری با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی به تناسب موقعیت‌های زمانی و مکانی طرح‌های ویژه و خاصی را در برنامه دارد افزود: در حال حاضر طرح تشدید نظارت‌ها را برای نظارت بر قیمت اقلام در بازار شب عید در کرمان در حال اجرا است و گشت‌های نظارتی کار خود را در سطح شهر کرمان آغاز کردند.

وی بیان کرد: هرسال طرح تشدید نظارت بر قیمت‌ها در بازار شب عید از 15 اسفند ماه آغاز می‌شد اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح زودتر آغاز شده است از اواخر هفته گذشته بازرسان تعزیرات حکومتی کار خود را در سطح شهر کرمان آغاز کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه این گشت‌ها به صورت روزانه بازار و کالای اساسی مردم را رصد کرده و تغییر قیمت‌ها، کمبودها و ... را به دستگاه‌های متولی اعلام می‌کنند افزود: در این ایام که مردم خرید بیشتری دارند نباید شاهد گرانفروشی و احتکار باشیم.

وی با بیان در صورت مشاهده احتکار، علاوه بر الزام محتکر بر عرضه کالا به قیمت متعارف جرائم و مجازات‌هایی از جمله جریمه 75 تا 100 درصد ارزش کالا برای محتکر در نظر گرفته می‌شود گفت: هرگونه تخلف در این ایام در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

میری با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید، گفت: در این طرح بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، دستگاه‌های متولی تولید و نظارت بر سلامت کالا مانند دانشگاه علوم پزشکی و سازمان دامپزشکی گشت‌های بازرسی تعزیرات حکومتی را همراهی می‌کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آفت برگخوار پاییزه در مزارع گندم کنترل شد

پیام تسلیت محمدعلی کریمی در پی درگذشت محمدعلی علومی

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

رفع تنش آبی ۳۹۸ روستای استان با افتتاح 20 حلقه چاه آب

جمعه ۲۱ اردیبهشت آخرین مهلت استفاده از کالابرگ الکترونیکی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)