کد خبر: ۴۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا:
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در مذاکراتی که با وزارت کشور داشته ایم قرار شد به‌ دلیل محدودیت دستگاه‌ها همه کلانشهرها غیر از شهر تهران انتخابات الکترونیکی داشته باشند

انتخابات شوراها در همه کلانشهرها غیر از تهران الکترونیکی برگزار می‌شود

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در مذاکراتی که با وزارت کشور داشته ایم قرار شد به‌ دلیل محدودیت دستگاه‌ها همه کلانشهرها غیر از شهر تهران انتخابات الکترونیکی داشته باشند

به گزارش ایرنا، سیدحمیدرضا کاظمی روز سه شنبه در نشست خبری هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، با اشاره به فرآیند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ گفت: جایگاه شوراها بسیار مهم است. نهاد شورا یعنی واگذاری کار مردم به خود مردم است. نیاز است مردم ایران با شایسته سالاری این انتخاب بزرگ را با سربلندی انجام دهند.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شوراها کسانی که آماده این انتخابات می‌شوند باید برای تامین منافع مردم آماده شوند.

کاظمی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی ضمن استقلال خود بر شهرداری‌ها نظارت دارند و این نظارت باید به شکل دقیق انجام شود.

وی از وزارت کشور خواست که انتخابات شوراها با توجه به شرایط کرونایی به شکل الکترونیک انجام شود و یادآور شد: ۷۲هزار شعبه اخذ رای و ۳۲ هزار دستگاه الکترونیک در کشور وجود دارد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: در مذاکراتی که با وزارت کشور داشته ایم قرار بر این شد که به‌دلیل محدودیت دستگاه های انتخابات الکترونیکی همه کلانشهرها غیر از شهر تهران انتخابات الکترونیکی داشته باشند و ضمن افزایش تعداد شعب اخذ رای مذاکراتی با دولت در خصوص واکسینه کردن مجریان و ناظران بر انتخابات انجام خواهد شد. افزایش تعداد شعب در این دوره در دستور کار هیات نظارت قرار گرفت که مردم نگران سلامت خود نباشند.

کاظمی با بیان اینکه در دوره گذشته ۵۴ هزار و ۸۸۸ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی نام نویسی کردند و اعضای اصلی شوراها ۶ هزار و۷۵۱ نفر بودند، گفت: در این دوره برای نظارت بر انتخابات ۱۴۰ هزار نفر مستقر خواهند شد و مردم یقین داشته باشند که به‌شکل دقیق در روند انتخابات از این امانت حراست می‌شود.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: انتخابات میاندوره‌ای مجلس و خبرگان، ریاست جمهوری و شورای شهر را در این دوره تجمیع شد تا هزینه کمتری داشته باشد و در مردم هم ایجاد انگیزه کرده و اثر مثبتی بر مشارکت انتخابات ریاست جمهوری بگذارد.

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی با دستگاه‌های امنیتی برگزار کردیم که روند انتخابات بر اساس قانون باشد، گفت: ما دو حق بر گردن افراد داریم یکی اینکه افراد پاکدست در انتخابات شوراها نامزد شوند. اگر فردی پرونده مستندی داشته باشد حق شرکت در انتخابات را ندارد و اگر بدون مستند نظری علیه نامزدی مطرح شود هیات مرکزی باید از او حمایت کند.

کاظمی درباره تایید صلاحیت‌ها گفت: ما جلسات متعددی در مورد تایید صلاحیت داشتیم. ملاک و معیار ما بحث صلاحیت اشخاص است و نسبت به شخص یا جریانی نگاه منفی نداریم.

وی افزود: در انتخابات گذشته در ۱۳۹ شهر به شکل آزمایشی انتخابات الکترونیکی برگزار کردیم و می‌خواهیم که در انتخابات بعد این پروسه را دنبال کنیم و باید بسترسازی این روند در در انتخابات انجام شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)