کد خبر: ۴۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان:
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با بیان اینکه قهر کردن مردم با صندوق‌های رای هیچ کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند، گفت: مشکلات کشور با انفعال، گوشه‌نشینی و قهر با صندوق های رای رفع نمی شود.
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با بیان اینکه قهر کردن مردم با صندوق‌های رای هیچ کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند، گفت: مشکلات کشور با انفعال، گوشه‌نشینی و قهر با صندوق های رای رفع نمی شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا نژادحیدری با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهم ماه‌های پیش رو مساله مشارکت در انتخابات است، افزود: به رسمیت نشناختن و نادیده گرفتن موضوع انتخابات و بی‌انگیزگی در جامعه برای مشارکت در این رویداد سیاسی کمکی به حل مساله که همان رفع مشکلات موجود است، نمی‌کند.

وی مشارکت در انتخابات را کم هزینه‌ترین رفتار سیاسی از سوی مردم دانست و اظهار داشت:‌ قهر کردن مردم با صندوق‌های رای خواسته قلبی و باطنی برخی جریانات است. 

این فعال سیاسی کرمان با بیان اینکه هیچ ملتی با منزوی شدن و قهر و گوشه‌نشینی موفق به مطالبه حقوق خود نشده است، افزود: به عنوان یک نیروی سیاسی گلایه و حتی عصبانیت مردم از شرایط اقتصادی موجود را درک می‌کنیم.

نژادحیدری اضافه کرد: اگرچه نارضایتی‌های موجود در جامعه دلایل گوناگونی دارد، اما اصلی‌ترین دلیل آن مشکلات معیشتی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: فشارهای خارجی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و بی عملی و انفعال کشورهای اروپایی و حتی متحدان منطقه‌ای ایران دوره‌ای سخت را برای اقتصاد ایران رقم زد و هر قضاوتی که بخواهد در شرایط جنگ اقتصادی و فشارهای اقتصادی ناشی از این جنگ صرفا دولت را عامل وضع موجود بداند قطعا منصفانه نیست.

وی با بیان اینکه به طور طبیعی اشکالاتی در هر سیستم اجرایی وجود دارد، افزود: مشکلات اقتصادی کشور ریشه سیاسی دارد و باید با اجماع و هماهنگی در همه سطوح نظام به سمت کاهش فشارها رفت.

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با اشاره به انتشار خبرهایی درباره آزادسازی قسمتی از منابع ارزی کشور بلوکه شده در کره جنوبی، عراق و عمان تاکید کرد: ادامه روند موجود و بهبود نسبی این شرایط می تواند فضا را برای مشارکت سیاسی جامعه بهبود بخشد.

در عین حال ایجاد شرایط برای حضور سلایق مختلف در انتخابات را از لوازم افزایش مشارکت مردم دانست و گفت:‌ انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باید به گونه‌ای برگزار شود که همه جناح‌ها بتوانند با نامزد مدنظر خود در انتخابات شرکت کنند.

نژادحیدری با بیان اینکه رقابت‌های سیاسی در کشور باید به سمت حرفه‌ای شدن برود گفت: متاسفانه رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ و ۹۶ هیچ‌گاه به پایان نرسید و یک جریان شناخته شده تمام تلاش خود را به کار بست تا به مردم بگوید اگر نامزد مدنظر ما را انتخاب نکردید، اشتباه کرده‌اید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اگر چه انتقاد از مسئولان کشور جزو حقوق طبیعی آحاد جامعه، فعالان سیاسی و رسانه‌هاست اما در دوره‌هایی شاهد هستیم که به رئیس جمهوری و دولت به راحتی اهانت می‌شود و شبکه‌هایی از افراد اقدام به تولید فیلم و کلیپ علیه شخص رئیس جمهوری می‌کنند؛ این دست از اقدامات در دوره‌ای مجاز می‌شود اما در دوره‌ای غیرمجاز بوده و به شدت با آن برخورد می‌شود.

نژادحیدری ادامه داد: اینکه رقابت‌های سیاسی هیچگاه به پایان نمی‌رسد و همچنان تلاش می‌شود تا دولت مستقر دچار اختلال شود، از دلایل دیگر بی انگیزگی مردم برای مشارکت در انتخابات است.

وی اظهار داشت: مردم می‌گویند وقتی ما کسی را انتخاب می‌کنیم که مورد پسند برخی جریانات نیست و مرتب برای او بحران و درگیری درست می‌کنند تا نشان دهند او ناتوان است و فقط خودشان توانا هستند، چرا باید در انتخابات شرکت کنیم.

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان با انتقاد از مخالفان دولت گفت: مخالفان دولت در دوره ای که مسئولیت کشور را بر عهده داشتند در مقابل مشکلات اقتصادی کشور مردم را به خوردن اشکنه برای عبور از شرایط سخت دعوت می کردند، اما نمی‌شود که یک عده در دوره ای که خودشان مسئول هستند مردم را به صبر و در دوره‌ای که رقیب آن‌ها مسئول اداره کشور است، نگران معیشت مردم باشند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که گروه‌های سیاسی ما بین منافع ملی و منافع گروهی و باندی به یک نقطه تعادل نرسند نمی‌توان به اثرگذاری سیاست ورزی امید داشت.

نژادحیدری با اشاره به برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: در صورتی که تا زمان برگزاری انتخابات شرایط بین المللی به نفع ایران رقم بخورد و امیدواری برای بهبود وضعیت اقتصادی ایجاد شود ممکن است یخ انتخابات شکسته شود.

وی تصریح کرد: نهاد اجماع ساز اصلاحات هرچند دیرهنگام اما کار خود را آغاز کرده است اما این امیدواری وجود دارد که بتواند حول یک نامزد مشخص اصلاح طلبان را متحد کند.

نژاد حیدری در خصوص انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا گفت: از همه شخصیت‌های متخصص و علاقه مند به مدیریت شهری در رشته‌های گوناگون که توانایی جلب رای و خدمت به مردم را دارند دعوت می‌کنیم تا در انتخابات شورای شهر کرمان نام نویسی کنند.

وی تاکید کرد: هنوز ساختار جبهه اصلاحات استان کرمان مشخص نشده است و پس از تشکیل جبهه و انتخاب رئیس آن از میان نیروهای تائید صلاحیت شده فهرستی تهیه و منتشر خواهد شد.

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان تصریح کرد: رویکرد ما تشکیل یک شورای تخصص محور با نگاهی اجتماعی و غیرسیاسی به موضوعات شهری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)