کد خبر: ۴۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری:
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری گفت: اگر کسی بخواهد هنجارشکنی کند مانند سال قبل با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر می‌شود و تا ۱۳ فروردین در بازداشت خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری گفت: اگر کسی بخواهد هنجارشکنی کند مانند سال قبل با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر می‌شود و تا ۱۳ فروردین در بازداشت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سردار ناظری روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه پرسنل پلیس امسال اقدامات بی نظیری در استان کرمان انجام داد که در کشور بی نظیر بود تصریح کرد: برخی از این تماس ها فوریتی است و فقط ۲ دقیقه فرصت رسیدن به محل حادثه را داریم.

وی اظهار داشت: سال گذشته سال پرباری برای نیروی انتظامی بود و توفیقات زیادی را کسب و فراز و نشیب های فراوانی را طی کردیم که مردم در این سال علاوه بر مشکلات اقتصادی با کرونا نیز دست و پنجه نام کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ماموریت های سال گذشته پلیس علاوه بر تامین امنیت و امدادرسانی در حوزه محدودیت های کرونایی نیز مسئولیت هایی به این نیرو محول شد که بسیاری از ماموریت های پلیس را دوچندان کرد.

وی با اشاره به وسعت این استان نسبت به سایر استان های کشور تاکید کرد: پلیس کرمان در زمان اعلام محدویت ترافیکی و کرونایی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مرز مشترک را کنترل می کند و این توان زیادی را از پرسنل صرف می کند.

وی به استقرار قرارگاه انتظامی امام علی (ع) در استان کرمان اشاره و بیان کرد: این قرارگاه از ۲۶ اسفندماه فعالیت خود را آغاز می‌ کند و تا ۱۵ فروردین طرح‌های ترافیکی و انتظامی پلیس برای برقراری نظم و امنیت عمومی جامعه اجرا می‌شود و تمام سازمان های امدادرسان در این قرارگاه حضور دارند.

سردار ناظری تاکید کرد: مسافرت و تردد در ایام نوروز و قبل از آن تابع مصوبات ستاد کرونا است و در کنار آن همچون گذشته محدودیت رفت و آمد شبانه از ۲۱ تا سه بامداد برقرار و تردد در شهرهای قرمز و نارنجی نیز محدودیت دارد.

وی از مردم خواست امسال نیز مانند سال گذشته در پویش "در خانه بمانیم" شرکت کنند و با حذف سفرهای غیرضروری از شیوع ویروس مرگبار کرونا پیشگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان از محدودیت اسکان مسافر در مدارس و پارک ها به عنوان مصوبه ستاد کرونا خبر داد و گفت: نیروهای پلیس در نوروز سال جاری نیز در آماده باش به سر می بردند و استان کرمان در نوروز سال جاری به گفته مسئولان استانی پذیرای میهمان نیست.

وی اظهار داشت: ناجا در راه اندازی قرارگاه امام رضا (ع) استان کرمان اقدامات خوبی با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمام توان انجام داده است.

سردار ناظری با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی و نظارت پلیس کرمان بر اجرای این طرح ها افزود: در این مدت گاهی تا ۱۲۰ نقطه از این استان کنترل می شود که افزون بر ۴۵ هزار خودرو برگشت داده شده است.

وی از برخورد جدی پلیس با محتکرین کالاهای ضروری مردم طی سال جاری خبر داد و اظهار داشت: ایجاد مرکز نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی، برخورد قاطع پلیس فتا با مشوش کنندگان فضای مجازی و ایفای نقش پلیس در پیشگیری از قطع زنجیره کرونا اقدامات تاثیرگذار سال جاری است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدامات و عملکرد این فرماندهی طی سال جاری در حوزه های مختلف گفت: نیروی انتظامی امسال در کرمان با تلاش کارکنان خدوم این مجموعه توفیقات خوبی کسب کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران با مجموعه پلیس گفت: در حوزه عملکردی اگر همراهی رسانه با این مجموعه نبود دستیابی به این توفیقات ممکن نمی شد.

سردار ناظری تصریح کرد: کرمان در حوزه تصادفات رانندگی نیز برای نخستین مرتبه بعد از خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در کاهش تلفات تصادفات برون و درون شهری کسب کرده در حالی که سال های گذشته رتبه سی و سی و یکم را برای اولین بار داشتیم.

وی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار پرونده قضایی در کلانتری‌ های استان کرمان تشکیل شده و بیش از ۹۶ هزار جلب متهمین را داشته‌ ایم.

وی ادامه داد: کرمان ۱۱ درصد راه های کشور را داراست و امسال ۲۰۷ نفر کمتر از سال قبل معادل ۱۹ درصد در راه های این استان جان خود را از دست دادند که این مهم با اطلاع رسانی های رسانه ها و همراهی مردم محقق شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: امسال در حوزه تصادفات جاده ای سه هزار و ۶۷ نفر کمتر از سال گذشته مجروح و ۲۷ درصد کاهش مصدومان ناشی از تصادفات را داشته ایم.

وی با تاکید به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید کشته های رانندگی به حداقل برسد تصریح کرد: در این زمینه باید در توسعه دوربین های سرعت سنج و پلاک خوان اقدام شود.

سردار ناظری بیان داشت: در حوزه پلیس پیشگیری نیز تلاش و همت ناجا در حوزه اصلاح رفتار کارکنان با مراجعه کنندگان است لذا تاکید شده باید با احترام و تکریم از مردم استقبال کنند.

وی گفت: پلیس در توسعه زیرساخت های امنیتی نیز اقدامات خوبی در استان کرمان انجام داده است و در این راستا صندوق امانت بانک ها راه اندازی شد و با دستگیری سارقان فرا استانی آنها را در اهداف شوم خود ناکام گذاشت.

وی از نصب جی پی اس و ردیاب بر روی خودروها به عنوان عامل بازدارنده سرقت با کمک رسانه ها در استان کرمان نام برد و از مردم خواست در راستای نصب این ابزارها بر روی خودرو خود اقدام کنند.

فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان کرد: بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار ساعت گشت زنی انجام طی سال جاری در استان کرمان شده و در حوزه کشف سرقت ها نیز امسال ۱۹ درصد افزایش داشته ایم و ۷۰ درصد سرقت ها کشف شده است.

وی گفت: امسال ۲۸ درصد سرقت های مسلحانه در کرمان کاهش داشته و ۱۱۳ درصد از سرقت های مسلحانه کشف شده است.
وی با اشاره به دستگیری ۱۱۶ نفر از متهمان طی سال جاری بیان کرد: پلیس کرمان در حوزه برخورد با اشرار و قاچاقچیان سال قبل بیش از ۱۲۰ تن کشفیات مواد کشف شد که بی سابقه بود و این رقم امسال به بیش از ۱۷۶ تن رسید که ۴۲ درصد افزایش داشته و نشان از تحرک و برخورد پرسنل ناجا دارد.

وی با بیان اینکه پلیس کرمان امسال رتبه نخست کشفیات را در کشور داشته است گفت: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ منزل در سال جاری بازدید شده و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی از دستگیری پنج هزار و ۳۰۰ معتاد متجاهر خبر داد و افزود: طی سال جاری ۸۳ درصد هلاکت اشرار را در استان کرمان شاهد بوده ایم و افرادی که سلاح به دست می گیرند و نظم و امنیت جامعه را بهم می زنند باید بدانند پلیس با آنها بسیار جدی و قاطع برخورد می کند.

وی ادامه داد: استان کرمان طی سال جاری ۸۳ درصد در انهدام باندهای اشرار رشد داشته و از مردادماه قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش را راه اندازی کرد که حدود ۷۰۰ نفر از این تعداد دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه پلیس با اقتدار به اراذل و اوباش اجازه خودنمایی را نمی دهد گفت: به جوانان هشدار داد شما در استانی زندگی می کنید که مقبره حاج قاسم در آن قرار دارد لذا باید در خور این شرایط رفتار کنید ضمن اینکه آرامش مردم برای پلیس بسیار مهم است و نباید به آرامش مردم خدشه وارد شود.

وی اظهار داشت: پلیس در حوزه برخورد با قاچاقچیان کالا نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده که از جمله این مهم راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در کرمان است.
سردار ناظری ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق را طی سال جاری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پلیس امنیت اقتصادی این استان در کشور رتبه نخست را کشف کرد.
وی با بیان اینکه برخی ادارات و نهادها در خورد و با قاچاق کالا دخیل هستند و به پلیس کمک می کنند افزود: پلیس کرمان امسال ۵۹۴ تن شیر خشک قاچاق و بیش از هشت هزار دام قاچاق را کشف کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در حوزه تردد اتباع غیرمجاز و توقیف این اتباع نیز بیش از هزار و ۶۲۲ خودرو حامل اتباع توقیف و بیش از ۶۲ هزار اتباع طرد شده اند ۹ درصد رشد در برخورد با این موارد را شاهد هستیم.

وی افزود: ۸۵۵ طرح در راستای ارتقا امنیت اجتماعی در استان کرمان اجرا شده و بخش در سرقت مسلحانه شاهد ۲۸ درصد و در قتل مسلحانه پنج درصد کاهش داشته ایم.

سردار ناظری ادامه داد: همچنین پلیس کرمان در کشف سلاح و مهمات ۴۳ درصد رشد داشته است و یکی از دلایل کاهش قتل کشف سلاح بوده است.

وی بیان کرد: چهار میلیون خدمت توسط پلیس راهور طی سال جاری ارائه شده که با هوشمند سازی پلیس بسیاری از این خدمات به صورت غیرحضوری به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار خدمت مشاوره طی سال جاری در پلیس معاونت اجتماعی استان کرمان ارائه شده است تصریح کرد: ۷۳ درصد از پرونده ها منجر به صلح و سازش شده و دستگاه قضا در این توفیقات نقش ارزشمندی داشته اند.

سردار ناظری گفت: در حوزه کمک های مردمی و بهداشت درمانی به مردم نیز پلیس اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار موتورسیکلت رسوبی در این مدت زمان ترخیص شده است افزود: مردم برای ترخیص موتورسیکلت های توقیفی اقدام کنند.

سردار ناظری از ارائه ۸۱ هزار خدمت در حوزه اماکن و صدور ۱۵ هزار جلد گذرنامه طی سال جاری در استان کرمان به عنوان خدمات پلیس نام برد و تصریح کرد: پلیس همواره در کنار مردم و برقرار کننده نظم و آرامش بوده و هست.

وی از کشف ۷۰ هزار ترقه در استان کرمان خبر داد و توصیه کرد: مردم در ایام پایانی سال جاری نیز از حضور در تجمعات مختلف پرهیز کنند و مراقب فرزندان خود باشند تا در مراسم چهارشنبه سوری و استفاده از مواد محترقه به خود و دیگران آسیب نرسانند.

سردار ناظری گفت: اگر کسی بخواهد هنجارشکنی کند مانند سال قبل با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر می شود و تا ۱۳ فروردین در بازداشت خواهد بود.

وی ادامه داد: خودروهایی که در ایام نوروز ایجاد مزاحمت کنند تا پایان تعطیلات در توقیف خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)